Odteď je do MS přihlášeno už 14 aut. Nově příchozím je Brazil World Rally Team s Danielem Oliveirou.
Časy, kdy v MS byly jen dvě značky, jsou už pryč. S Brazil World Rally Teamem a Danielem Olivierou se počet účastníků opět navýší. 25letý Brazilec se poprvé představí v Portugalsku, to bude pilotovat Mini S2000. Jeho tým se navíc přihlásil i mezi týmy v MS.V další rally se do kolotoče zapojí i tovární tým Mini. Ještě je ale nejasné, zda-li se zapíše i Mini. Jejich parter, firma Prodrive, momentálně jedná s FIA o statusu vozů Krise Meekea a Daniho Sorda. Světová organizace již má pro vozy Mini v případě dohody přichystány čísla 37 a 52. Běžně se totiž musí registrované týmy zúčastnit sedmi rally (včetně dvou zámořských). Nicméně program Mini pro tento rok počítá jen se šesti soutěžemi a navíc všemi v Evropě.Mezi týmy se přihlásil také Petter Solberg. „Je to velice důležité pro naše sponzory. V minulých dvou letech jsme jako privátní tým hráli velkou roli a je nejvyšší čas udělat další krok,“ říká týmový manažer, Ken Rees. Petterův tým se přihlásil až teď z důvodu, že před Švédskem ještě neměl úplně vyřešenou otázku letošní sezony.Týmy a jezdci v MS pro rok 2011: 1/2 Citroën Total WRT: Sébastien Loeb / Sébastien Ogier 3/4 Ford Abu Dhabi WRT: Mikko Hirvonen / Jari-Matti Latvala 5/6 M-Sport Stobart Ford WRT: Henning Solberg / Mads Östberg 7 Munchi's Ford World Rally Team: Federico Villagra8 ICE 1 RACING: Kimi Räikkönen 9 FERM Power Tools WRT: Dennis Kuipers 10 Team Abu Dhabi: Khalid Al Qassimi 11 Petter Solberg World Rally Team: Petter Solberg 12 Brazil World Rally Team: Daniel Oliveira 14 Van Merksteijn Motorsport: Peter van Merksteijn 43 Monster World Rally Team: Ken Block
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?