Odteď je do MS přihlášeno už 14 aut. Nově příchozím je Brazil World Rally Team s Danielem Oliveirou.
Časy, kdy v MS byly jen dvě značky, jsou už pryč. S Brazil World Rally Teamem a Danielem Olivierou se počet účastníků opět navýší. 25letý Brazilec se poprvé představí v Portugalsku, to bude pilotovat Mini S2000. Jeho tým se navíc přihlásil i mezi týmy v MS.V další rally se do kolotoče zapojí i tovární tým Mini. Ještě je ale nejasné, zda-li se zapíše i Mini. Jejich parter, firma Prodrive, momentálně jedná s FIA o statusu vozů Krise Meekea a Daniho Sorda. Světová organizace již má pro vozy Mini v případě dohody přichystány čísla 37 a 52. Běžně se totiž musí registrované týmy zúčastnit sedmi rally (včetně dvou zámořských). Nicméně program Mini pro tento rok počítá jen se šesti soutěžemi a navíc všemi v Evropě.Mezi týmy se přihlásil také Petter Solberg. „Je to velice důležité pro naše sponzory. V minulých dvou letech jsme jako privátní tým hráli velkou roli a je nejvyšší čas udělat další krok,“ říká týmový manažer, Ken Rees. Petterův tým se přihlásil až teď z důvodu, že před Švédskem ještě neměl úplně vyřešenou otázku letošní sezony.Týmy a jezdci v MS pro rok 2011: 1/2 Citroën Total WRT: Sébastien Loeb / Sébastien Ogier 3/4 Ford Abu Dhabi WRT: Mikko Hirvonen / Jari-Matti Latvala 5/6 M-Sport Stobart Ford WRT: Henning Solberg / Mads Östberg 7 Munchi's Ford World Rally Team: Federico Villagra8 ICE 1 RACING: Kimi Räikkönen 9 FERM Power Tools WRT: Dennis Kuipers 10 Team Abu Dhabi: Khalid Al Qassimi 11 Petter Solberg World Rally Team: Petter Solberg 12 Brazil World Rally Team: Daniel Oliveira 14 Van Merksteijn Motorsport: Peter van Merksteijn 43 Monster World Rally Team: Ken Block
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.