Posádka Hänninen - Markkula se poprvé představí v barvách Red Bull Škoda teamu na Mexické rally. Premiéru si zde odbude i tým okolo IRC šampiona.
Mezinárodní rallyová scéna s napětím vyhlíží první březnový víkend ve kterém zažije svoji premiéru nově vytvořená formace Red Bull Škoda. V celé sérii S-WRC patří Mexická rally (3. - 6. března) k nejzajímavějším a nejnáročnějším vůbec. Juho Hänninen se postaví silné mezinárodní konkurenci společně se spolujezdcem Mikko Markkulou s vozem Škoda Fabia S2000. Týmoví kolegové Hermann Gassner jr. s Katharinou Wüstenhagen se objeví až na další soutěži v Jordánsku (13. - 16. dubna).Šotolinová soutěž v okolí města Leon, náročná díky charakteristickým vysokým teplotám a rychlostním zkouškám ve vysoké nadmořské výšce, bude skutečným testem odolnosti vozů i pilotů. Největší porce erzet čeká na jezdce v Sierra de Lobos a Sierra de Guanajuato s typickým mixem nádherné scenérie horských vrcholů a rychlých pasáží v otevřených údolích. Celkově čeká nabité startovní pole 22 erzet s 365 ostrými kilometry a více než tisíci kilometry přejezdů.Juho Hänninen podtrhuje význam startu v serii S-WRC: "Náš start v šampionátu S-WRC je obrovskou výzvou pro celý tým. Máme ambiciozní cíle a chceme jezdit na špici startovního pole. Start do sezony je z tohoto důvodu mimořádně důležitý. Konkurence bude silná, ale my jsme maximálně připraveni. Teď se ukáže, kde se ve srovnání s ostatními týmy nacházíme."Raimund Baumschlager, šéf týmu, doplňuje: "Mexická rally nebude žádná projížďka, ale jsme připraveni. Máme špičkové zázemí a techniku díky podpoře továrního týmu Škoda Motorsport, zároveň v podobě Juho Hänninena jednoho z momentálně nejlepších pilotů na nezpevněném povrchu. Jsem přesvědčen, že do výsledkové listiny významně promluvíme."Hermann Gassner jr.: "Do Jordánské rally využijeme čas na testování – přeci jen je pro mě letos auto nové. Start v S-WRC je velký krok vpřed, poprvé se staneme součástí hodnocení mezinárodní serie. Cílem je sbírat co nejvíce zkušeností a pomalu se přibližovat špičce jezdeckého pole."V Jordánsku se objeví z týmu pouze Hermann Gassner. Oba piloti poté absolvují společně plánované podniky na Sardínii, v Řecku, Finsku, Německu, Francii a Španělsku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?