Soukromý jezdec Citroënu, Kimi Räikkönen, je potěšen startem do sezony. Fin ale vidí určité rezervy ve svém rozpisu.
Bývalý mistr světa F1, Kimi Räikkönen, odstartoval před týdnem a něco do své druhé sezony v MS WRC. Fin získal ve Švédsku umístění v TOP10, konkrétně 8. místo, za což získal 4 body do tabulky jezdců. Takový začátek Kimiho potěšil. Bývalý jezdec McLarenu nebo Ferrari v F1 však ví o jistých slabinách: rozpisu.„Ano, na rozpis se budeme muset v budoucnu více koncentrovat. Není příliš mnoho míst, kde by byl náš rozpis až tak nepřesný, ale pokaždé po prvních průjezdech jednotlivými zkouškami ho musíme opravovat. Když máte chybu v poznámkách, tak velmi lehce neudržíte auto na trati. Práce s rozpisem je rozhodně velká výzva,“ řekl Kimi.
Loňský start do sezony v podání Kimiho skončil havárií
„Každopádně mě závodění opět hrozně bavilo. Neměli jsme žádné problémy a jezdcům vepředu jsme se dokázali o kousek přiblížit. I přes velmi složité povětrnostní podmínky, které ve Švédsku panovaly, to pro nás byla velmi jednoduchá rally. Před Švédskem jsme testovali pouze jeden den, takže je toho stále dost, co se musíme naučit.“„Nové auto se chová dobře. Po prvním závodu má každý z nového vozu určitý dojem. Pro mě bylo důležité získat ve Švédsku co možná nejvíc zkušeností a zlepšit se oproti loňsku. Byl to dobrý start do sezony. Další soutěží v našem programu je Portugalsko. Předtím nás ale ještě čeká šotolinový test. Musíme si na vůz na tomto povrchu rychle zvyknout,“ zakončil Kimi.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?