Mistr P-WRC, Armindo Araujo, bude tuto sezonu startovat s Mini Countrymanem WRC. Nejdříve si však odbude premiéru v Portugalsku s verzí Mini S2000.
Vstup mistra P-WRC Armina Arauja do WRC je již jistý. Portugalec, který vloni brázdil světové tratě v Mitsubishi sk. N bude jezdit se zákaznickým Mini Countrymanem WRC. Jeho první světovou soutěží bude rally v Portugalsku na konci března.
Tam bude ještě ale startovat jen s verzí S2000, ta bude samozřejmě postavena Prodrivem, o vůz se však bude start italský tým Motorsport Italia. Ale již od květnové rally v Itálii by měl mít k dispozici verzi WRC. 33letý jezdec je tak po Danielovi Oliveirovi druhý zákazníkem na nové Mini WRC. Jeho program letos bude zahrnovat osm soutěží MS. Armindo bude příští týden společně s továrními jezdci Mini, Danim Sordem a Krisem Meekem, testovat vůz na jihu Francie.
„Je fantastické, že můžu nastoupit se značkou Mini a s úplně novým vozem. Pojedu za satelitní tým, ale budeme mít podporu od Prodrivu. Budu se účastnit také oficiálních testů vozu. Takže teď opustím mojí domovinu v Portugalsku, abych příští týden mohl testovat ve Francii,“ říká Portugalec.„Prodrive mi otevřel dveře a udělám vše proto, abych mohl pomoci Krisi Meekeovi a Danimu Sordovi s vývojem Mini a abychom mohli vyhrávat soutěže. S Ralliartem Italia jsem vyvíjel Mitsubishi Evo X. Odvedli jsme u toho dobrou práci. Doufám, že stejně to půjde i s Mini.“Tým Motorsport Italia je odnoží týmu Ralliart Italia, tedy týmu, se kterým byl Araujo v P-WRC úspěšný. Prodrive nabídne technickou podporu. „Podepsal jsem smlouvu na jeden rok, ale mí sponzoři ví, že se snažím – stejně jako v P-WRC – o tříletý program. Neočekáváme, že budeme hned od začátku vítězit, ale snad bychom v příštím roce mohli získat pár podií a vítězství.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?