Mistr P-WRC, Armindo Araujo, bude tuto sezonu startovat s Mini Countrymanem WRC. Nejdříve si však odbude premiéru v Portugalsku s verzí Mini S2000.
Vstup mistra P-WRC Armina Arauja do WRC je již jistý. Portugalec, který vloni brázdil světové tratě v Mitsubishi sk. N bude jezdit se zákaznickým Mini Countrymanem WRC. Jeho první světovou soutěží bude rally v Portugalsku na konci března.
Tam bude ještě ale startovat jen s verzí S2000, ta bude samozřejmě postavena Prodrivem, o vůz se však bude start italský tým Motorsport Italia. Ale již od květnové rally v Itálii by měl mít k dispozici verzi WRC. 33letý jezdec je tak po Danielovi Oliveirovi druhý zákazníkem na nové Mini WRC. Jeho program letos bude zahrnovat osm soutěží MS. Armindo bude příští týden společně s továrními jezdci Mini, Danim Sordem a Krisem Meekem, testovat vůz na jihu Francie.
„Je fantastické, že můžu nastoupit se značkou Mini a s úplně novým vozem. Pojedu za satelitní tým, ale budeme mít podporu od Prodrivu. Budu se účastnit také oficiálních testů vozu. Takže teď opustím mojí domovinu v Portugalsku, abych příští týden mohl testovat ve Francii,“ říká Portugalec.„Prodrive mi otevřel dveře a udělám vše proto, abych mohl pomoci Krisi Meekeovi a Danimu Sordovi s vývojem Mini a abychom mohli vyhrávat soutěže. S Ralliartem Italia jsem vyvíjel Mitsubishi Evo X. Odvedli jsme u toho dobrou práci. Doufám, že stejně to půjde i s Mini.“Tým Motorsport Italia je odnoží týmu Ralliart Italia, tedy týmu, se kterým byl Araujo v P-WRC úspěšný. Prodrive nabídne technickou podporu. „Podepsal jsem smlouvu na jeden rok, ale mí sponzoři ví, že se snažím – stejně jako v P-WRC – o tříletý program. Neočekáváme, že budeme hned od začátku vítězit, ale snad bychom v příštím roce mohli získat pár podií a vítězství.“
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).