Araujo pojede s Mini v satelitním týmu, na vývoji se ale podílí

MINI
MINI, foto: www.prodrive.com
iM2 21. února 2011 17:35
Sdílej:

Mistr P-WRC, Armindo Araujo, bude tuto sezonu startovat s Mini Countrymanem WRC. Nejdříve si však odbude premiéru v Portugalsku s verzí Mini S2000.

Vstup mistra P-WRC Armina Arauja do WRC je již jistý. Portugalec, který vloni brázdil světové tratě v Mitsubishi sk. N bude jezdit se zákaznickým Mini Countrymanem WRC. Jeho první světovou soutěží bude rally v Portugalsku na konci března.

Tam bude ještě ale startovat jen s verzí S2000, ta bude samozřejmě postavena Prodrivem, o vůz se však bude start italský tým Motorsport Italia. Ale již od květnové rally v Itálii by měl mít k dispozici verzi WRC. 33letý jezdec je tak po Danielovi Oliveirovi druhý zákazníkem na nové Mini WRC. Jeho program letos bude zahrnovat osm soutěží MS. Armindo bude příští týden společně s továrními jezdci Mini, Danim Sordem a Krisem Meekem, testovat vůz na jihu Francie.

„Je fantastické, že můžu nastoupit se značkou Mini a s úplně novým vozem. Pojedu za satelitní tým, ale budeme mít podporu od Prodrivu. Budu se účastnit také oficiálních testů vozu. Takže teď opustím mojí domovinu v Portugalsku, abych příští týden mohl testovat ve Francii,“ říká Portugalec.„Prodrive mi otevřel dveře a udělám vše proto, abych mohl pomoci Krisi Meekeovi a Danimu Sordovi s vývojem Mini a abychom mohli vyhrávat soutěže. S Ralliartem Italia jsem vyvíjel Mitsubishi Evo X. Odvedli jsme u toho dobrou práci. Doufám, že stejně to půjde i s Mini.“Tým Motorsport Italia je odnoží týmu Ralliart Italia, tedy týmu, se kterým byl Araujo v P-WRC úspěšný. Prodrive nabídne technickou podporu. „Podepsal jsem smlouvu na jeden rok, ale mí sponzoři ví, že se snažím – stejně jako v P-WRC – o tříletý program. Neočekáváme, že budeme hned od začátku vítězit, ale snad bychom v příštím roce mohli získat pár podií a vítězství.“

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.