První soutěž mistrovství Polska se jede v okolí Gdaňsku.
Prvních šest rychlostních testů, tedy první etapu, mají za sebou posádky první soutěže místrovství Polska. Na sněhu a ledu posádky dnes absolvovaly 76,68 ostrých kilometrů.
Seznam přihlášených čístá 38 posádek plus 28 poháristů. Do soutěže nakonec odstartovalo třicet posádek.
Po prvním dnu je ve vedení Solowow s Fiestou S2000. Podařilo se mu zvítězit ve třech rychlostních testech. Druhý po prvním dnu je Kajetan Kajetanovicz se Subaru.Vyhrál dva dnešní testy. Na solowowa ztrácí jen dvě vteřiny.
Třetí jsou bratři Bebenkovi s Lancerem deváté evoluce. Vyhráli jednu rychlostní zkoušku. Ztrácejí na vedení 42 vteřin. Čtvrtý je Tomasz Kuchar s Evo pětkou a trácí něco přes minutu. Sedmé místo patří mladému Chuchalovi, který jede poprvé závod s Imprezou. Dvoujkolky vede Chmielevski s Citroenem C2R2.
Zítra pokračuje závod druhou etapou, která čítá téměř 75 ostrých kilometrů na šesti testech.
Výsledky po první etapě
1. Sołowow / Baran Ford Fiesta S2000 50:11.7 2. Kajetanowicz / Baran Subaru Impreza +2.23. Bębenek / Bębenek Mitsubishi Evo IX +42.0 4. Kuchar / Dymurski Mitsubishi Evo V +1:05.4 5. Staniszewski / Boba Mitsubishi Evo IX +1:31.9 6. Stec / Madej Mitsubishi Evo IX +1:57.9 7. Chuchała / Ciupka Subaru Impreza +2:01.3 8. Chwist / Burkat Subaru Impreza +4:11.0 9. Dul / Sadowski Mitsubishi Lancer +5:11.510.Luty / Martynek Subaru Legacy +7:05.5
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?