AKTUALIZACE PO RZ22; Mikko Hirvonen dokázal zopakovat triumf z loňského roku a podruhé v řadě zvítězil v Rally Sweden. Druhé místo obsadil Mads Ostberg pro něhož je to životní výsledek. Třetím místem podtrhl nadvládu Fordu J. M. Latvala. Český pilot Martin Semerád dokázal poprvé triumfovat mezi produkčními vozy.
AKTUALIZOVANÁ FOTOGALERIE Z PODNIKU ZDE.
Aktualizace po RZ22, cíl:
Poslední tři měřené úseky přinesly změnu jen na bronzovém stupni. Odpolední sekce se vůbec nevydařila P. Solbergovi, který nejprve dělal hodiny a až do cíle se vyloženě protrápil. Klesl ze třetí pozice až na páté místo. Na bronzovém stupni vystřídal Mr. Hollywooda nejprve S. Ogier, ale nakonec se smál ten třetí vzadu. Ogier měl technické problémy a na bronzový stupeň se posunul J. M. Latvala. Podtrhl tím nadvládu Fordu za druhým Ostbergem, pro kterého je druhé místo životním výsledkem a vítězným Hirvonenem. Bonusové body za Power stage, novinku v letošním šampionátu si připsal S. Ogier, S. Loeb a M. Hirvonen.
Velkého úspěchu dosáhl český mladík Martin Semerád, který po odpadnutí největších favoritů PWRC vybojoval historické vítězství mezi produkčními vozy. Druhé naše želízko v ohni, Martin Prokop dokončil soutěž na druhém místě mezi vozy S2000 za P. Sandellem.
Výsledky po RZ22:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas
Aktualizace po RZ19:
Mikko Hirvonen zvýšil náskok na čele soutěže, Ostberg ztrácí. Latvala byl mimo trať, Ogier měl defekt a Loeba to nebaví. Semerád nadále kraluje PWRC.
Od první vložky poslední etapy začal Hirvonen zvyšovat náskok na čele soutěže. Ostberg sice tlačí, co to jde, ale na obhájce loňského prvenství to nestačí. Hirvonen vyhrál všechny tři vložky dnešní první sekce, k čemuž mu napomohlo i počasí, které je oproti pátečnímu dni naprosto rozdílné. Na trati není vrstva nového sněhu, trať je pěkně vymrzlá a právě nad tímto faktem lamentuje Sebastien Loeb, který prohlásil, že ho soutěž nebaví, a i když zajíždí rychlé časy, figuruje stále na šesté pozici. „Proč takové podmínky nemohly být v pátek,“ stěžuje si Loeb. Jeho jmenovec, Sebastien Ogier si naopak polepšil. Přesto že měl v první dnešní vložce defekt dokázal, přeskočil J. M. Latvalu na čtvrté místo. Finský mladík vletěl do závěje, ztratil drahocenné vteřinky a opět notně „očesal“ Fiestu WRC.
Martin Semerád drží vedení mezi produkčními vozy. K historickému prvenství chybí poslední tři vložky soutěže. Martin Prokop je i nadále druhý za Patrikem Sandellem, soutěž si užívá a podle svých slov je velmi nepravděpodobné dostat se před Sandella pokud on neudělá chybu.
Výsledky po RZ19:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas
Aktualizace po RZ16:
Poslední rychlostní zkouška nic nového nepřinesla. Vítězství si připsal Petter Solberg. Ve vedení stále Hirvonen. Nicméně šanci na vítězství mají další čtyři jezdci, jejichž náskok minimální.
Velmi dobře jede Martin Prokop, který útočil na Quassimiho, ale ten mu už docela ujel.
Doufejme, že Martin Semerád s Michalem Ernstem dovedou tažení za vítězstvím v PWRC do zdárného konce.
Výsledky po RZ 16
Pořadí
Dnes odpoledne poračovala rally čtyřmi měřenými úseky. Na první z nich se nejlépe zadařilo Loevoi, který vyhrál o 6,5 s před Latvalou, třetí čas dosáhnul 0,2 s za Latvalou Ogier. Průběžně vedoucí Hirvonen ztratil na této vložce 12,5 s.
Ve velmi rychlé jízdě pokračovaly tovární DS3 WRC i na dalším testu, když nejrychlejší čas zajel Loeb o 2,5 s rychleji než Ogier. Ani v této RZ se moc nedařilo Hirvonenovi, dosáhl až desátého času se ztrátou 20,7 s.
I další dvě RZ se nesly ve znamení Francouzů: RZ 14 pořáadí Ogier, Loeb, RZ 15 opět Loeb Ogier. Dnešní odpolední dějství tedy soutěž notně zdramatizovalo. Sice vede dálo Hirvonen, byť s hubeným náskokem 7,5 s, ovšem třetí Solberg během těchot čtyř RZ na něj stáhnul více než dvacet sekund a je tak také nadostřel. Velký progres udělal i Loeb, který na čelo stáhnul tři čtvrtě minuty.
Ve velmi dobré jízdě pokračuje náš Martin Semerád. Na první odpolední RZ odpadl další z velkých favoritů PWRC, Andres Grondal na Subaru. Martin Semerád se tak dostal do průběžného vedení této kategorie.
V kategorii 2, tedy vozů S2000, se drží Martin Prokop stále na druhém místě. Ale na vedoucího Sandella během odpoledne stáhnul, i zásluhou Švédových problémů, bezmála dvě minuty. Ztrácí tak 1:26,4 min. Před druhým Breenem má náskok 5 minut.
Výsledky po RZ15
Pořadí
Posádkavůz
Aktualizace po RZ11: První sekcí druhé etapy dnes pokaračuje Švédská rally, První podnik letošní sezony mistrovství světa. Po neuvěřitelných jedenácti ryclostních zkouškách se do čela dostal tovární jezdec. Je jím mikko Hirvonen s Fiestou týmu Ford Abu Dhabi WRT. do té doby se totiž na čele vystřídali P.G. Andersson (vedl po RZ1) a Mads Ostberg. Oba sice jedou rovněž s Fiestami WRC, ale ani jeden z nich není továrním jezdcem. Vstup do druhého dne soutěže se vůbec nepovedl Henningu Solbergovi. Hned v úvodní zkoušce dnešního dne poslal svou Fiestu přes střechu a ze soutěže musel odstoupit. Nevede se ani sedminásobnému mistru světa Sebastienovi Loebovi. Po té co včera čistil trať a na poslední zkoušce ještě udělal defekt, tak mu zatím patří průběžná sedmá příčka se ztrátou více než dvě minuty. Oběma českým posádkám pomohly k lepšímu umístění ve svých kategoriích problémy soupeřů. V PWRC byl vyloučen Patrik Flodin, protože jeho tým použil na Impreze STi nepovolené ráfky kol. Martin semerád s Michalem Ernstem se tak posunuli na druhou příčku mezi produkčními auty. Martin Prokop zase těžil z odstoupení Eyvina Brynildsena, kterému se odporoučel motor na jeho Fabii S2000. Výsledky po RZ11
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas
Aktualizace po RZ7:
V odpoldední části vyhrál Ford dvě rychlostní zkoušky, Citroen jednu. Jmenovitě pátá rychlostní zkouška se stala kořistí Ostberga, který ač podle svých slov jede opatrně a je až překvapen, že ostatní jedou tak "pomalu". Latvala trefuje barieru a trochu ztrácí. Henning Solberg upravil nastavení svého Forda, Wilsonovi po servise funguje posilovač řízení na jedničku.
Šestou rychlostní zkoušku vyhrává Ogier na Citroenu. Ostberg šetří pneu a jede pomalu a ztrácí. Raikkonen má defekt. Obecně je na trati poměrně hodně šotoliny, ač pořád sněží. Henning Solberg ulil start a proto se před něj v celkovém pořadí dostává Latvala. Loeb se dostává před obě Škodovky Sandella a Brynildsena, které na šotolině nemají takový grip.
Sedmá rychlostní zkouška se stala kořistí Latvaly. Ostbergovi dal 22,5 vteřiny. Loeba opět porážejí obě Škodovky protože udělal defekt levé přední pneu. Všechny posádky s vozy WRC mají do rána o čem přemýšlet, protože vyjíždět zítra z přední pozice asi nebude velkou výhodou.
Soutěž bude velmi zajímavá, protože z prvních devíti posádek ještě může zvítězit kdokoliv. Podmínky na trati jsou velmi náročné. Vše komplikuje husté sněžení. Zítra se startuje 08:05
Dobře se drží i mladý Martin Semerád s Mitsubishi, kterému patří po první etapě 20. místo absoltně a v PWRC je čtvrtý. PWRC vede Grondal, druhý Flodin +22, třetí Tagirov 2:55:0. Martinovi se také dnes podařilo rozbít čelní sklo, když kluci špatně upevnili světelnou rampu.
Špatně si nevede ani Martin Prokop. Nebýt defektu na šesté rychlostní zkoušce mohlo to být lepší než 16. místo absolutně. Vypadá to, že oba rychlé seveřany s Fabiemi Martin ani nehoní a bere tuto soutěž jako přípravu na Mexiko, kde bude bojovat v SWRC.
Pořadí
PosádkavůzAktualizace po RZ4:Během noci a i v průběhu první sekce první etapy vydatně sněžilo. To znamenalo velké komplikace pro jezdce, jež vyrazili na trať jako první. Sebastien Loeb ztráví po čtyřch testech více než minutu a tři čtvrtě. Naopak vyčištěná trať svědčí Madsi Ostbergovi na Fiestě WRC, který průběžně vede. Díky podmínkám se do první desítky absolutního pořadí dostaly i tři posádky s technikou S2000. Martin Prokop s Fiestou je desátý, Brinildsen je s Fabií sedmý a dokonce na pátém místě je po RZ4 Patrik Sandel s další Fabií S2000. Výsledky po RZ4
Pořadí
PosádkavůzAktualizace po RZ1:
Dnes byla na programu jen krátká superspeciálka. Ta měřila pouhých 1,9 km. Vůbec první RZ nové éry vozů specifikace WRC tak vyhrál PG Andersson. Nicméně první klasické zkoušky se dočkáme až zítra. Rozdíly mezi jezdci jsou velice malé. Zajímavé je, že se do TOP10 dokázali dostat dva jezdci, kteří nestartují se speciály kategorie WRC. Byli jimi Anders Grondal a Patrik Flodin, oba startují se Subaru Impreza STi.
Průběžné pořadí po RZ1 (Karlstad - 1,90 km):
Pořadí
Posádkavůz
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.