U soukromníků, kteří by měli s Fiestami WRC startovat ve Švédsku, teď právě probíhá hektické testování nových vozů.
Poslední technické přípravy jsou v plném proudu. Ve čtvrtek večer je ve Švédsku naplánována první zkouška letošní sezony. Hekticky probíhají přípravy u všech zákazníků M-Sportu. Teprve o víkendu totiž dostali svoje nové zbraně – Fiesty WRC.
Ken Block situaci pojal jako obvykle s americkou ležérností. Napřed si nechal od Henninga Solberga vysvětlit jízdu na pneumatikách s hřeby. Až v neděli si pak sedl za volant. Toho času si na nové WRC zvykali i Mads Östberg a Denis Kuipers. Matthew Wilson, nad jehož sezonou je jeden velký otazník, mohl test jen pozorovat. Fiestu totiž zná z dob, kdy na ní prováděl vývojové práce. Dnes si za volant sedli Khalid Al Qassimi, PG Andersson a Henning Solberg.
„Testy byly velmi úspěšné. Žádný jezdec neměl problémy. Všichni jezdci si myslí, že si na auto mohou velmi rychle zvyknout, především pak ti, kteří mají již zkušenosti s Fiestami S2000. Všichni si všimli navýšeného výkonu motoru a obratnosti nového vozu,“ říká Richard Millener, spolupracovník M-Sportu, který testy organizoval.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.