U soukromníků, kteří by měli s Fiestami WRC startovat ve Švédsku, teď právě probíhá hektické testování nových vozů.
Poslední technické přípravy jsou v plném proudu. Ve čtvrtek večer je ve Švédsku naplánována první zkouška letošní sezony. Hekticky probíhají přípravy u všech zákazníků M-Sportu. Teprve o víkendu totiž dostali svoje nové zbraně – Fiesty WRC.
Ken Block situaci pojal jako obvykle s americkou ležérností. Napřed si nechal od Henninga Solberga vysvětlit jízdu na pneumatikách s hřeby. Až v neděli si pak sedl za volant. Toho času si na nové WRC zvykali i Mads Östberg a Denis Kuipers. Matthew Wilson, nad jehož sezonou je jeden velký otazník, mohl test jen pozorovat. Fiestu totiž zná z dob, kdy na ní prováděl vývojové práce. Dnes si za volant sedli Khalid Al Qassimi, PG Andersson a Henning Solberg.
„Testy byly velmi úspěšné. Žádný jezdec neměl problémy. Všichni jezdci si myslí, že si na auto mohou velmi rychle zvyknout, především pak ti, kteří mají již zkušenosti s Fiestami S2000. Všichni si všimli navýšeného výkonu motoru a obratnosti nového vozu,“ říká Richard Millener, spolupracovník M-Sportu, který testy organizoval.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.