Ford stále ještě týden před startem nové sezóny mistrovství světa čeká na homologaci nové Fiesty WRC. Formální povinnosti by ale měly být do konce týdne vyřízeny a předpokládá se hladký průběh.
"S FIA jsme byly v úzkém kontaktu během celého vývoje vozu, abychom měli jistotu, že náš výklad pravidel se s tím jejich shoduje," uvání Gerard Quinn, šéf evropského oddělení motorsportu, s tím, že všechny náležitosti by měli být hotovy již tento týden.
Homologací však vývoj vozu neskončí, práce na některých částech budou pokračovat i po startu ve Švédsku. "Práce na diferenciálu byly velmi hektické do poslední chvíle, pracuje se ještě na detailech v motoru a v oblasti vstřikování paliva," přiznává Christian Loriaux. "Předpisy týkající se motoru nebyly známy až do prvního května loňského roku a proto stále ještě probíhá jeho vývoj. V homologaci bude ještě na drobné změny prostor."
Fiesta WRC měla debutovat již na Arctic Rally. Půběh testů byl ale zkomplikován nehodou Latvali a poprvé se tak nová zbraň postaví na start až ve Švédku. Připraveno by mělo být devět vozů.
Zdroj: rallyonline.pl
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?