Ford stále ještě týden před startem nové sezóny mistrovství světa čeká na homologaci nové Fiesty WRC. Formální povinnosti by ale měly být do konce týdne vyřízeny a předpokládá se hladký průběh.
"S FIA jsme byly v úzkém kontaktu během celého vývoje vozu, abychom měli jistotu, že náš výklad pravidel se s tím jejich shoduje," uvání Gerard Quinn, šéf evropského oddělení motorsportu, s tím, že všechny náležitosti by měli být hotovy již tento týden.
Homologací však vývoj vozu neskončí, práce na některých částech budou pokračovat i po startu ve Švédsku. "Práce na diferenciálu byly velmi hektické do poslední chvíle, pracuje se ještě na detailech v motoru a v oblasti vstřikování paliva," přiznává Christian Loriaux. "Předpisy týkající se motoru nebyly známy až do prvního května loňského roku a proto stále ještě probíhá jeho vývoj. V homologaci bude ještě na drobné změny prostor."
Fiesta WRC měla debutovat již na Arctic Rally. Půběh testů byl ale zkomplikován nehodou Latvali a poprvé se tak nová zbraň postaví na start až ve Švédku. Připraveno by mělo být devět vozů.
Zdroj: rallyonline.pl
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?