Ford stále ještě týden před startem nové sezóny mistrovství světa čeká na homologaci nové Fiesty WRC. Formální povinnosti by ale měly být do konce týdne vyřízeny a předpokládá se hladký průběh.
"S FIA jsme byly v úzkém kontaktu během celého vývoje vozu, abychom měli jistotu, že náš výklad pravidel se s tím jejich shoduje," uvání Gerard Quinn, šéf evropského oddělení motorsportu, s tím, že všechny náležitosti by měli být hotovy již tento týden.
Homologací však vývoj vozu neskončí, práce na některých částech budou pokračovat i po startu ve Švédsku. "Práce na diferenciálu byly velmi hektické do poslední chvíle, pracuje se ještě na detailech v motoru a v oblasti vstřikování paliva," přiznává Christian Loriaux. "Předpisy týkající se motoru nebyly známy až do prvního května loňského roku a proto stále ještě probíhá jeho vývoj. V homologaci bude ještě na drobné změny prostor."
Fiesta WRC měla debutovat již na Arctic Rally. Půběh testů byl ale zkomplikován nehodou Latvali a poprvé se tak nová zbraň postaví na start až ve Švédku. Připraveno by mělo být devět vozů.
Zdroj: rallyonline.pl
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?