Rozhovor s Ianem Robertsonem, předsedou prodeje a marketingu BMW. Ian mluví o významu motorsportu pro značku Mini a o cílech projektu v MS.
Pane Robertsone, Mini je zpět v motorsportu. Co tento krok pro značku znamená?S angažováním se v MS v rally se Mini vrací ke svým kořenům. V prvním roce bychom chtěli úspěšně vstoupit do motorsportu. Lidé již viděli, že toto malé auto nezevšednělo a stále má dobrou figuru. Je navíc také sportovní. Na tom se do této doby nic nezměnilo. MS jsme si vybrali jako místo pro naší prezentaci. Angažování se ve sportu posiluje strategii Mini. Proč rallysport patří ke značce Mini?Na jednu stranu se může Mini ohlédnout za skvělou historií. Na stranu druhou je Mini pro miliony lidí po celém světě symbol zábavy a napětí. Vozy vždy vyzařovali energii. To vše bychom chtěli naší účastí v MS v automobilových soutěžích představovat. Napínavá akce, nejvyšší výkon od stroje i lidí a pochopitelně spoustu vítězných momentů, motorsport je emocionální, stejně jako je i Mini od svých počátků.
Jak jsou při účasti značky v MS rozděleny úkoly?Mini je výrobce sériového vozu Mini Countryman. To je základ pro Mini WRC, které je od roku 2009 vyvíjeno společností Prodrive. Navíc Mini funguje jako týmový partner. Motor 1,6l s turbem pochází ze sériového vozu a je techniky od BMW Motorsportu vyvíjen pro použití v mnoha závodních sériích. Za nasazení závodních vozů a stejně tak za produkci klientských aut je zodpovědný Prodrive.S jakými cíly jdete do sezony 2011?Ten, kdo chce být úspěšný ve WRC, musí postavit velmi dobré auto a to vyžaduje spoustu tvrdé dřiny. O to se postaráme s naším partnerem, společností Prodrive. Tým kolem Davida Richardse zná MS velmi dobře, díky tomu začínáme na velmi slušném základu. Dovedl bych si představit, že se letos objevíme i na víc soutěžích. V roce 2012 pak pojedeme kompletní sezonu. Pochopitelně, že bychom chtěli být co možná nejrychleji konkurenceschopní. Jsem optimistou a věřím, že můžeme být konkurenceschopní.
Proč si myslíte, že Ford a Citroën budou hlavními uchazeči o titul?Zkušenosti jsou v motorsportu tím nejdůležitějším faktorem. Proto je pro nás nejdůležitější, abychom se toho během co nejkratšího času pokud možno co nejvíce naučili a smazali tak náskok našich konkurentů. Podle nových předpisů by to mělo být jednodušší, než tomu bylo dříve. Konkurenci bychom chtěli potrápit co nejdříve to půjde. Určité mezníky ve výkonu si v motorsportu plánovat můžete, ale zisk titulu ne. Člověk musí jednoduše pracovat tak tvrdě, jak jen to jde, aby se přiblížil svému cíli. Našim cílem je vyhrát MS.Co bude nasazení Mini do MS stát?Náklady na vývoj a nasazení závodního auta v MS v rally se díky novým předpisům snížily. Vycházíme z toho, že teď jsou asi o 25% nižší než byly v minulých letech. To podstatně podpořilo naše rozhodnutí jít do tohoto projektu. Turbomotor o objemu 1,6l by neměl být nasazován jen ve WRC, ale také v dalších sériích jako MS cestovních vozů. V naší kalkulaci nákladů se také pozitivně projevuje možnost prodeje vozů zákazníkům. WRC pro Mini nabízí zajímavou platformu a to i s přihlédnutím na náklady. Poměr cena – výkon je excelentrní.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.