Podle slov Malcolm Wilson, šéfa továrního Fordu, se jeho tým před sezónou s novými vozy WRC cítí v nmohem silnější pozici, než kdy předtím.
Tým během testů nasbíral o novém voze WRC mnohem více dat, než bývalo dřív běžné a Wilson to označuje jako dříve neznámý luxus.
"Během minulých let jsme před startem podniku dělali jednodenní test zde a v místě konání soutěže," říká Wilson. "Ale s Fiestou jsme najezdili tisíce kilometrů a měli jsem na to také čas."
"Přídává nám to na tlaku, ale také to znamená, že jsme lépe připraveni, než kdy před tím. Je to velice vzrušující způsob, jak začít sezónu. Ale jedna věc je jistá. Citroen s výjem a testy nového vozu také neotálí."
"Ve Švédsku se nám dařilo a oba naši jezdci zde již dokázali vyhrát. Ale Švédsko je poměrně specifický podnik. V podobném čase se svojí nadmořskou výškou by mohl být podnik v Mexiku docela podobný. Myslím si ale, že až v Portugalsku opravdu uvidíme, jak na tom s autem jsme."
Podle prohlášení týmu je zřejmé, že po celou sezónu nebude Wilsonův M-Sport nasazovat žádné vozy specifikace S2000. Všechnu svoji pozornost zaměří na nové vozy WRC.
"Pro Švédsko máme připraveno devět vozů," dodává Wilson. "Ale v Portugalsku to již bude deset aut. Zatím se nechystáme vydávat vozy soukromníkům, to příjde až v průběhu sezóny. Bude to pro nás velmi rušný rok, ale díky tomu se na to všichjni těšíme."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.