Pro začátek sezony se Ford rozhodl garantovat svým jezdcům, Jarimu-Mattimu Latvalovi a Mikku Hirvonenovi, stejné podmínky. Ford WRT nebude mít jedničku a dvojku.
V předešlé sezoně byl v týmu modrého oválu jedničkou Mikko Hirvonen, jenže toho předčil jeho parťák Latvala. Jenže ten se zase hůř srovnává s tlakem na jeho osobu (například rok 2009, kdy měl spoustu nehod), a tak se Ford rozhodl, že než aby určil jasnou jedničku a dvojku, tak vyšle oba jezdce do nové sezony se stejnými podmínkami.
"Oběma jezdcům jsme přidělili shodný status. Před startem nové sezony je spousta neznámých a proměnných souvisejících s novým vozem Fiesta WRC. Proto bude lepší, když se tlak rozloží mezi dva jezdce," věří šéf Fordu pro Evropu, Gerard Quinn.
Stejně jako Ford WRT se rozhodl i hlavní oponent v boji o titul, Citroën WRT. Sébastien Loeb a Sébastien Ogier nastoupí do nové sezony se stejnými podmínkami.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?