Během testů těžce havaroval Jari-Matti Latvala s novou Fiestou WRC, se kterou měl Latvala a Hirvonen startovat v Arctic Rally. Fin skončil s novým vozem ve stromech. Start ve Finsku tým Ford zrušil.
Testovací část vývoje Fordu Fiesta WRC měla korunovat účast na Arctic Rally ve Finsku. Jenže z plánovaného startu nic nebude. V neděli během testů Latvala nezvládl vůz v rychlosti kolem 150 km/h a vyletěl z tratě. Vůz byl těžce poškozen stromy, o které se zastavil. Posádka zůstala nezraněna.
Poškození auta, se kterým měli Latvala a Hirvonen ve Finsku startovat, však nedovoluje uskutečnit původně plánovaný start ve Finsku na Arctic Rally v Laponsku. "Byla to moje chyba. Chtěl jsem se zkusit opřít o sněhové bariéry, abych auto trošku přibrzdil. Jenže bariéra nás odhodila a my skončili ve stromech," popisuje Latvala.
Fiestu by měli mechanici M-Sportu urychleně opravit, protože by s tímto vozem měl proběhnout závěrečný test před Švédskem. "Je mi to líto kvůli fanouškům, kteří se těšili na start Jariho-Mattiho a Mikka v nové Fiestě WRC. Jsem si jistý, že to náš testovací plán nijak neohrozí, ale start na Arctic Rally je vyloučený," zhodnotil nehodu Wilson.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?