Během testů těžce havaroval Jari-Matti Latvala s novou Fiestou WRC, se kterou měl Latvala a Hirvonen startovat v Arctic Rally. Fin skončil s novým vozem ve stromech. Start ve Finsku tým Ford zrušil.
Testovací část vývoje Fordu Fiesta WRC měla korunovat účast na Arctic Rally ve Finsku. Jenže z plánovaného startu nic nebude. V neděli během testů Latvala nezvládl vůz v rychlosti kolem 150 km/h a vyletěl z tratě. Vůz byl těžce poškozen stromy, o které se zastavil. Posádka zůstala nezraněna.
Poškození auta, se kterým měli Latvala a Hirvonen ve Finsku startovat, však nedovoluje uskutečnit původně plánovaný start ve Finsku na Arctic Rally v Laponsku. "Byla to moje chyba. Chtěl jsem se zkusit opřít o sněhové bariéry, abych auto trošku přibrzdil. Jenže bariéra nás odhodila a my skončili ve stromech," popisuje Latvala.
Fiestu by měli mechanici M-Sportu urychleně opravit, protože by s tímto vozem měl proběhnout závěrečný test před Švédskem. "Je mi to líto kvůli fanouškům, kteří se těšili na start Jariho-Mattiho a Mikka v nové Fiestě WRC. Jsem si jistý, že to náš testovací plán nijak neohrozí, ale start na Arctic Rally je vyloučený," zhodnotil nehodu Wilson.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?