Během testů těžce havaroval Jari-Matti Latvala s novou Fiestou WRC, se kterou měl Latvala a Hirvonen startovat v Arctic Rally. Fin skončil s novým vozem ve stromech. Start ve Finsku tým Ford zrušil.
Testovací část vývoje Fordu Fiesta WRC měla korunovat účast na Arctic Rally ve Finsku. Jenže z plánovaného startu nic nebude. V neděli během testů Latvala nezvládl vůz v rychlosti kolem 150 km/h a vyletěl z tratě. Vůz byl těžce poškozen stromy, o které se zastavil. Posádka zůstala nezraněna.
Poškození auta, se kterým měli Latvala a Hirvonen ve Finsku startovat, však nedovoluje uskutečnit původně plánovaný start ve Finsku na Arctic Rally v Laponsku. "Byla to moje chyba. Chtěl jsem se zkusit opřít o sněhové bariéry, abych auto trošku přibrzdil. Jenže bariéra nás odhodila a my skončili ve stromech," popisuje Latvala.
Fiestu by měli mechanici M-Sportu urychleně opravit, protože by s tímto vozem měl proběhnout závěrečný test před Švédskem. "Je mi to líto kvůli fanouškům, kteří se těšili na start Jariho-Mattiho a Mikka v nové Fiestě WRC. Jsem si jistý, že to náš testovací plán nijak neohrozí, ale start na Arctic Rally je vyloučený," zhodnotil nehodu Wilson.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?