Guy Wilks získal první pódium pro Brita od roku 2003 na Rally Monte Carlo. Stalo se tak po rozhodnutí Peugeotu, kdy si Stéphane Sarrazin nechal dát penalizaci, aby se propadl na čtvrté místo. Účelem těchto manévrů je to, že Wilks pojede celé IRC, a tak by se mu každý bod mohl v případném boji o titul hodit.
To start Sarrazina na Rally Monte Carlo byl ojedinělým. Francouz dojel do konečné kontroly o 3 minuty později a tak dovolil Wilksovi dostat se vpřed. „Je to týmové rozhodnutí. Dělám, co je mi řečeno. Je to těžké, ale rozumím tomu, takový sport občas je. Guyovi to pomůže v získání lepších bodů do šampionátu. Hlavní věcí je, že Peugeot vyhrál tuto rally a my měli vydařený poslední den – bez problémů s převodovkou bychom mohli být nejrychlejšími v každém dni,“ uzavřel Sarrazin. Petter Solberg si nepřipíše body za sedmé místo, protože na jeho Peugeotu selhal alternátor při cestě z RZ zpět do Monaka. Mistr světa z roku 2003 měl problémy s vozem už ke konci poslední RZ. Ačkoliv se mu podařilo projet cílem zkoušky, musel pak Nor svůj speciál odstavit na 40 km přejedu do servisu, a tak soutěž nedokončil. Zbývalo mu dojet jen 13 km. Upravené výsledky:pozice jezdec auto čas 1. Bryan Bouffier Peugeot 3h32m55,7s 2. Freddy Loix Skoda + 32,5s 3. Guy Wilks Peugeot + 1m19,7s 4. Stephane Sarrazin Peugeot + 1m21,9s 5. Francois Delecour Peugeot + 1m22,4s 6. Juho Hanninen Skoda + 1m29,3s 7. Nicolas Vouilloz Skoda + 4m47,8s 8. Jan Kopecky Skoda + 7m45,9s 9. Giandomenico Basso Peugeot + 8m46,0s10. Toni Gardemeister Peugeot + 9m09,0s
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?