Pořadatelé Rally Sweden dnes oznámili startovní listinu úvodního podniku MS v automobilových soutěžích. Ta obsahuje jedno velké překvapení pro českého fanouška. Je jím Pavel Valoušek, který odstartuje do sněhové soutěže s Fabii S2000.
Seznam přihlášených na letošní úvodní podnik se dnes ve tři hodiny uzavřel. Nám se podařilo zjistit, že jako jedna z vůbec posledních přišla přihláška od Kimiho Räikkönena. Fin Odstartuje s DS3 WRC!
Tovární tým Citroënu nasadí, jak je jež delší dobu známo, Sébastiena Ogiera a Sébastiena Loeba s vozy DS3 WRC. Hlavní konkurenti od Fordu vyšlou trojici Fiest RS WRC pro Mikko Hirvonena, Jariho-Mattiho Latvalu a Khalida Al Qassimiho.
Citroën nasadí ve svém "béčku" kromě Kimiho Räikkönena také Pettera Solberga! Za Monster WRT pojede Ken Block (Ford Fiesta WRC), Holanďan Dennis Kuipers pojede za FERM Power Tools WRT (viz zde). Druhý tým M-Sportu budou reprezentovat tři jezdci na Fiestách WRC: Hennig Solberg, Matthew Wilson a Mads Ostberg.
Do soutěže zasáhnou i tři čeští jezdci: Pavel Valoušek pojede s Fabii S2000, Martin Prokop s Fordem Fiesta S2000 a Martin Semerád s Mitsubishi Lancer EVO IX.
V soutěži uvidíme 7 vozů S2000 (Ford Fiesta S2000 - Prokop, Breen, Kuipers René, Škoda Fabia S2000 - Valoušek, Sandell, Brynelsen, Peugeot 207 S2000 - Laivola Ari) a také 4 "staré" vozy WRC (Ford Focus WRC - Ake Jacobsson, Björn Persson a Edie Hörbing a Ford Escort WRC (!) - Mats Jonsson).
Startovní listinu naleznete zde.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.