Letošní ročník rakouské Jänner rally vyhrál domácí Beppo Harrach. Po většinou soutěže vedoucí posádku Orsák - Vajík přibrzdily v závěru soutěže technické problémy!
Rakouská Jänner rally, která ještě v roce 2008 patřila do Mezinárodního mistrovství ČR, je první velkou soutěží v novém roce. I přes to, že se tato soutěž již nezapočítává do naše mistráku, přihlásilo se na tradiční zimní soutěž velké množství českých posádek. Soutěž odstartovala v pátek.Fotogalerie z páteční etapy - Josef VyšataFotogalerie Jänner Rally - Roman TurovskýAktualizace po RZ16 - cíl:Smůlu měl po skvělém průběhu rakouské Jänner rally Jaroslav Orsák se spolujezdcem Karlem Vajíkem. Jejich Mitsubishi Lancer EVO IX si v závěru souotěže postavilo hlavu. Podle informací ze servisu jel Orsák vetšinu druhé etapy se stávkujícím motorem. Přesto se nevzdal a auto dotáhl až do cíle poslední rychlostní zkoušky. Problémy však znamenaly propad z průběžného prvního místa po RZ 13 na konečnou třetí příčku v cíli. Vítězem soutěže se stal domácí jezdec Beppo Harach jedoucí rovněž s Lancerem deváté evoluce. Za sebou udržel i zle dotírajícího Raimunda Baumschlagera s Fabií S2000. Čtvté místo se nakonec stalo kořistí po celou dobu soutěže spolehlivě jedoucí posádky Černý - Kohout. Další smůlu si ve své kariéře vybral Dan Běhálek, když musel po RZ 16 odstoupit pro poruchu převodovky. Pochvalu si pak za svůj výkon zaslouží rakušan Fischerlehner, který se stařičým Lancerem páté evoluce dojel sedmý.Aktualizace po RZ13:Jänner rally dnes pokračuje závěrečnou druhou etapou. Po včerejším odstoupení dua českých favoritu - Valoušek, Pech - sází čeští fandové už jen na Jarka Orsáka. Tomu se včerejšek náramně povedl a po včerejší etap šel spát s náskokem pětatřiceti vteřin. Dnešek už tak slavný není. Po třech dnešních zkouškách se Jarkův náskok ztenčil na 16,5 vteřiny. Největším soupeřem posádky Orsák - Vajík je rakouský jezdec Beppo Harrach. Ten byl na dvou ze tří dnešních testů rychlejší než česká posádka a stahuje mocně její náskok. Třetím v pořadí je Raimund Baumschlager s Fabií S2000.Kromě již zmiňovaných Valouška s Pechem, museli včera z českých posádek odstoupit i Josef Peták s Alenou Benešovou. K těm se dnes po havárii přidal i Vojtěch Štajf, startující na Jänneru netradičně s Juliusem Gálem.Naopak dopředu se z našich posádek tlačí Honza Černý a Dan Běhálek. Po třinácté zkoušce patří prvně jemnovanému šestá příčka. Dan Běhálek, který sedí v ostrém soutěžním voze po více než půl roce se taky rozjel a tři zkoušky před cílem mu patří sedmá pozice.Aktualizace po RZ8:Jaroslav Orsák s Karlem Vajíkem sice nevyhráli ve třetí sekci dnešní etapy Jänner rally ani jednu rychlostní zkoušku, ale díky stálým výkonům se opět posunuli do čela průběžnehé pořadí. Navíc po osmé rychlostní zkoušce už mají i velmi solidní náskok více než patnácti vteřin. Druhé místo patří Andreasi Aignerovi. Podmínky na trati se ustálily a tak se vpřed propracovávají posádky, od nichž se přední umístění čeká. Naopak jezdci z hloubi startovního pole, kteří ráno těžili ze své startovní pozice, se pomalu propadají výsledkovou listinou. Po vlažnějším začátku se do tempa dostává i "Mundl" Baumschlager s Fabií S2000. Ve třech zkouškách třetí sekce zajel jeden nejrychlejší a dva druhé časy a posunul se už na páté místo výsledkové listiny. Jeho ztráta na Orsáka je však již téměř půlminutová.Mírné zlepšení nastalo i v podání českých posádek. Jan Černý se posunul na deváté místo, Běhálek se Štajfem jsou na třinácté, resp. čtrnácté pozici a do dvacítky se dostal ještě Radek Mifka. Dnes ještě na jezdce čekají dvě rychlostní zkoušky, které se pojedou za tmy. Aktualizace po RZ5:Druhá sekce úvodní etapy rakouské Jänner rally vystavila stopku i druhému českému jezdci, který měl nejvyšší ambice. Ve třetí rychlostní zkoušce se poroučem mimo trať Václav Pech s Petrem Uhlem. Po jejich odstoupení je jisté, že už neobhájí své vítězství z roku 2009. Posledním českým jezdcem, který stačí rakouské špičce je Jarek Orsák. Ten sice po RZ 4 přišel o své průběžné vedení, ale po druhé sekci je na druhé příčce s minimální ztrátou jedné a půl vteřiny na vedoucího Harracha. Třetí je se ztrátou 3,2 vteřiny Fischerlehner se stařičkým Lancerem páté evoluce. Ten těží zejména ze své výhodné startovní pozice.Z pohledu českých posádek se zatím Jänner vyvíjí všelijak. Po již jmenovaném Orsákovi je dalším jezdcem v celkovém pořadí až desátý Dan Běhálek. Navíc ani za ním to zrovna nehraje českými barvami. Za Běhálkem je dvanáctý Černý a šestnáctý Vojta Štajf. A bohužel - toť veškeré české zastoupení v první dvacítce celkového pořadí po RZ5...Aktualizace po RZ2:u
Kromě Václava Pecha byl určitě největším českým želízkem v ohni Pavel Valoušek se Škodou Fabií S2000. Po včerejším shakedownu se toto jen potvrdilo, když Valda zvítězil na testovací zkoušce. Jenže závod je něco jiného. Pavel Valoušek se Zdeňkěm Hrůzou dnes v první rychlostní zkoušce dělali hodiny a ztratili téměř tři minuty. Aby toho nebylo málo, tak při tomto incidentu poškodili svůj vůz a po projetí cílem zkoušky odstoupili. Souotěž tak přišla o jednoho z favoritů. Podobně se "dařilo" i rakouskému mistrovi Baumschlagerovi. Ten startuje rovněž s Fabií S2000 a ani on se nevyhnul v RZ1 výletu mimo trať. Narozdíl od Valouška však populární "Mundl" v soutěži pokračuje. O tom, že Jarek Orsák umí na sněhu a ledu jezdit výborně, se fanoušek rally mohl přesvědčit už při Mikuláš Rally Slušovice. Tomuto tvrzení pak Jarek dává za pravdu právě na Jänneru, kde po dvou odjetých testech vede celkové pořadí. Za ním jsou Václav Pech s Petrem Uhlem na druhé pozici a třetí je Beppo Harrach. Všichni tři jezdci jedou s devítkovými Lancery.Další info z průběhu přineseme okolo 14. hodiny, kdy bude končit druhá sekce dnešní etapy.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.