Letošní ročník rakouské Jänner rally vyhrál domácí Beppo Harrach. Po většinou soutěže vedoucí posádku Orsák - Vajík přibrzdily v závěru soutěže technické problémy!
Rakouská Jänner rally, která ještě v roce 2008 patřila do Mezinárodního mistrovství ČR, je první velkou soutěží v novém roce. I přes to, že se tato soutěž již nezapočítává do naše mistráku, přihlásilo se na tradiční zimní soutěž velké množství českých posádek. Soutěž odstartovala v pátek.Fotogalerie z páteční etapy - Josef VyšataFotogalerie Jänner Rally - Roman TurovskýAktualizace po RZ16 - cíl:Smůlu měl po skvělém průběhu rakouské Jänner rally Jaroslav Orsák se spolujezdcem Karlem Vajíkem. Jejich Mitsubishi Lancer EVO IX si v závěru souotěže postavilo hlavu. Podle informací ze servisu jel Orsák vetšinu druhé etapy se stávkujícím motorem. Přesto se nevzdal a auto dotáhl až do cíle poslední rychlostní zkoušky. Problémy však znamenaly propad z průběžného prvního místa po RZ 13 na konečnou třetí příčku v cíli. Vítězem soutěže se stal domácí jezdec Beppo Harach jedoucí rovněž s Lancerem deváté evoluce. Za sebou udržel i zle dotírajícího Raimunda Baumschlagera s Fabií S2000. Čtvté místo se nakonec stalo kořistí po celou dobu soutěže spolehlivě jedoucí posádky Černý - Kohout. Další smůlu si ve své kariéře vybral Dan Běhálek, když musel po RZ 16 odstoupit pro poruchu převodovky. Pochvalu si pak za svůj výkon zaslouží rakušan Fischerlehner, který se stařičým Lancerem páté evoluce dojel sedmý.Aktualizace po RZ13:Jänner rally dnes pokračuje závěrečnou druhou etapou. Po včerejším odstoupení dua českých favoritu - Valoušek, Pech - sází čeští fandové už jen na Jarka Orsáka. Tomu se včerejšek náramně povedl a po včerejší etap šel spát s náskokem pětatřiceti vteřin. Dnešek už tak slavný není. Po třech dnešních zkouškách se Jarkův náskok ztenčil na 16,5 vteřiny. Největším soupeřem posádky Orsák - Vajík je rakouský jezdec Beppo Harrach. Ten byl na dvou ze tří dnešních testů rychlejší než česká posádka a stahuje mocně její náskok. Třetím v pořadí je Raimund Baumschlager s Fabií S2000.Kromě již zmiňovaných Valouška s Pechem, museli včera z českých posádek odstoupit i Josef Peták s Alenou Benešovou. K těm se dnes po havárii přidal i Vojtěch Štajf, startující na Jänneru netradičně s Juliusem Gálem.Naopak dopředu se z našich posádek tlačí Honza Černý a Dan Běhálek. Po třinácté zkoušce patří prvně jemnovanému šestá příčka. Dan Běhálek, který sedí v ostrém soutěžním voze po více než půl roce se taky rozjel a tři zkoušky před cílem mu patří sedmá pozice.Aktualizace po RZ8:Jaroslav Orsák s Karlem Vajíkem sice nevyhráli ve třetí sekci dnešní etapy Jänner rally ani jednu rychlostní zkoušku, ale díky stálým výkonům se opět posunuli do čela průběžnehé pořadí. Navíc po osmé rychlostní zkoušce už mají i velmi solidní náskok více než patnácti vteřin. Druhé místo patří Andreasi Aignerovi. Podmínky na trati se ustálily a tak se vpřed propracovávají posádky, od nichž se přední umístění čeká. Naopak jezdci z hloubi startovního pole, kteří ráno těžili ze své startovní pozice, se pomalu propadají výsledkovou listinou. Po vlažnějším začátku se do tempa dostává i "Mundl" Baumschlager s Fabií S2000. Ve třech zkouškách třetí sekce zajel jeden nejrychlejší a dva druhé časy a posunul se už na páté místo výsledkové listiny. Jeho ztráta na Orsáka je však již téměř půlminutová.Mírné zlepšení nastalo i v podání českých posádek. Jan Černý se posunul na deváté místo, Běhálek se Štajfem jsou na třinácté, resp. čtrnácté pozici a do dvacítky se dostal ještě Radek Mifka. Dnes ještě na jezdce čekají dvě rychlostní zkoušky, které se pojedou za tmy. Aktualizace po RZ5:Druhá sekce úvodní etapy rakouské Jänner rally vystavila stopku i druhému českému jezdci, který měl nejvyšší ambice. Ve třetí rychlostní zkoušce se poroučem mimo trať Václav Pech s Petrem Uhlem. Po jejich odstoupení je jisté, že už neobhájí své vítězství z roku 2009. Posledním českým jezdcem, který stačí rakouské špičce je Jarek Orsák. Ten sice po RZ 4 přišel o své průběžné vedení, ale po druhé sekci je na druhé příčce s minimální ztrátou jedné a půl vteřiny na vedoucího Harracha. Třetí je se ztrátou 3,2 vteřiny Fischerlehner se stařičkým Lancerem páté evoluce. Ten těží zejména ze své výhodné startovní pozice.Z pohledu českých posádek se zatím Jänner vyvíjí všelijak. Po již jmenovaném Orsákovi je dalším jezdcem v celkovém pořadí až desátý Dan Běhálek. Navíc ani za ním to zrovna nehraje českými barvami. Za Běhálkem je dvanáctý Černý a šestnáctý Vojta Štajf. A bohužel - toť veškeré české zastoupení v první dvacítce celkového pořadí po RZ5...Aktualizace po RZ2:u
Kromě Václava Pecha byl určitě největším českým želízkem v ohni Pavel Valoušek se Škodou Fabií S2000. Po včerejším shakedownu se toto jen potvrdilo, když Valda zvítězil na testovací zkoušce. Jenže závod je něco jiného. Pavel Valoušek se Zdeňkěm Hrůzou dnes v první rychlostní zkoušce dělali hodiny a ztratili téměř tři minuty. Aby toho nebylo málo, tak při tomto incidentu poškodili svůj vůz a po projetí cílem zkoušky odstoupili. Souotěž tak přišla o jednoho z favoritů. Podobně se "dařilo" i rakouskému mistrovi Baumschlagerovi. Ten startuje rovněž s Fabií S2000 a ani on se nevyhnul v RZ1 výletu mimo trať. Narozdíl od Valouška však populární "Mundl" v soutěži pokračuje. O tom, že Jarek Orsák umí na sněhu a ledu jezdit výborně, se fanoušek rally mohl přesvědčit už při Mikuláš Rally Slušovice. Tomuto tvrzení pak Jarek dává za pravdu právě na Jänneru, kde po dvou odjetých testech vede celkové pořadí. Za ním jsou Václav Pech s Petrem Uhlem na druhé pozici a třetí je Beppo Harrach. Všichni tři jezdci jedou s devítkovými Lancery.Další info z průběhu přineseme okolo 14. hodiny, kdy bude končit druhá sekce dnešní etapy.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.