Celkem 10 vozů Fabia Super 2000 se představí na startu legendární Rally Monte Carlo. Tato Rally otevírá zároveň novou sezonu Intercontinental Rally Challenge (IRC), ve které bude Škoda obhajovat titul šampionů jak mezi značkami, tak mezi jezdci.
Na startu se objeví tovární tým Škoda Motorsport s oběma úspěšnými posádkami – loňskými vítězi IRC Juho Hänninenem se spolujezdcem Mikko Markkulou a druhými v pořadí šampionátu Janem Kopeckým s Petrem Starým. Podpora projektu Škoda Motorsportu Fabia Super 2000 našla v jeho průběhu pozitivní odezvu také u zastoupení Škody na mnoha zahraničních trzích. Na Rally Monte Carlo se tak s Fabií Super 2000 představí například nová posila týmu Škoda UK Motorsport Andreas Mikkelsen, IRC šampion roku 2008 Nicolas Vouilloz, vítěz loňských tří závodů IRC Freddy Loix či Mark Wallenwein z týmu Škoda Auto Německo. Další Fabie Super 2000 budou o výsledek v jedné z nejnáročnějších rally světa bojovat díky nasazení privátních týmů.
Tým Škoda Motorsport přijede do Monte Carla s inovovaným designem soutěžního speciálu, jehož charakteristickým rysem je zvýrazněný zelený barevný tón, tolik typický pro značku Škoda. Oproti designu z let minulých bude zelenobílá kombinace v „reverzní“ podobě. Na předních dveřích bude významným doplňkem logo „110 let motosportu“, jehož výročí Škoda Motorsport v letošním roce slaví.
Rally Monte Carlo startuje 19. ledna v okolí francouzského města Valence a končí nočními erzetami v horách u Monte Carla 22. ledna v brzkých ranních hodinách. Na závodníky čeká celkem 13 rychlostních zkoušek čítajících 337 soutěžních kilometrů a přes tisíc km přejezdů včetně pro toto období nevyzpytatelného počasí.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?