Jednou z hvězd lednové Rallye Monte Carlo bude bývalí soutěžní mistr světa Petter Solberg. I když bude sedět ve voze S2000 poprvé, nebyl by to on, kdyby do boje o vítězství nešel naplno.
Bývalý rallyový mistr světa se vrací do Monte Carla po třech letech, kdy ještě startoval v továrních barvách Subaru. Tento start pro něj však nebude pouze premiérou v šampionátu IRC, ale poprvé usedne i do vozu Peugeot 207 S2000. A jak vidí svoje šance?
"Určitě tam bude startovat mnoho jezdců, kteří mají s vozy S2000 mnohem více zkušeností, zatímco já nemám žádné," přiznává Nor. "Mám zase ale hodně zkušeností s rally a vím, co se může pokazit. Proto si myslím, že budu připraven. Stejně jako na ostatních soutěžích, kde startuju, budu myslet na vítězství. Nastoupím s jasným plánem a strategií, jak toho dosáhnout."
Poněkud netradiční pozdrav diváků, které si Petter Solberg při svém posledním vystoupení na Monte Carlu dovolil
A šestatřicetiletý soutěžák dodává: "Tuto soutěž mám velice rád, i když vždy jsem zde nezajel zrovna nejlepší výsledky. Jelikož to bude sté výročí, soutěž bude opravdu zvláštní."
Mladší z bratrů Solbergů bude se svým severoirským spolujezdcem Chrisem Pattersonem jednou z celkem sto dvaceti posádek, které se od 18. do 22. ledna v okolí malého knížectví poperou s časomírou. Již začátkem příštího měsíce během testu poprvé usedne do vozu 207 S2000.
Zdroj: ircseries.com, youtube.com
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?