Hlavním úkolem Juhy Hänninena v příštím roce nebude jenom zisk titulu v SWRC, ale finský šampión IRC chce také pomoci svému novému kolegovi, Hermannu Gassnerovoi jr.
Po letošním zisku titulu v IRC se značka Škoda rozhodla pro další krok směrem vzhůru. Díky partnerství se značkou Red Bull a Baumschlager Rallye & Racing GmbH (BRR) vznikl RedBull Škoda tým. Ten bude nasazovat dva vozy Škoda Fabia S2000 do šampionátu SWRC. V jednom bude sedět úřadující mistr IRC, Juho Hänninen, druhá Fabie bude v rukou Hermanna Gassenara juniora.
„Už jsem to častokrát říkal. Jsem moc rád, že se podařilo zajistit takový program na novou sezonu. IRC je dobré a pro mě teď přišel další krok směrem MS,“ říká Juho. I když se Hänninen zúčastní úvodního podniku IRC, Rally Monte Carlo, jeho další starty v IRC zatím nebyly potvrzeny.
„Konkurenci, která panuje v IRC, budu postrádat. Vždy to tam bylo velmi těsné. Také atmosféra byla skvělá, doufám, že je v SWRC stejná.“ Fin má v plánu sedm soutěží v SWRC. Tým RedBull Škoda se poprvé představí v Mexiku. „Hermanna znám pouze ze soutěží, do kterých jsme nastoupili oba. Ve Španělsku a Walesu jsem s ním mluvil. Je to dobrý typ člověka. Pozoroval jsem jeho výkony ve Finsku, byl rychlý. Doufám, že mu budu moci pomoci při učení se. Je to mladý jezdec, auto bude pro něj nové. S2000 je něco docela jiného než auto skupiny N, se kterým letos jezdil.“
Cíl je pro Hänninena jasný: „Pochopitelně, že se pokusím v SWRC zvítězit. Nic jiného neberu!“
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?