Hlavním úkolem Juhy Hänninena v příštím roce nebude jenom zisk titulu v SWRC, ale finský šampión IRC chce také pomoci svému novému kolegovi, Hermannu Gassnerovoi jr.
Po letošním zisku titulu v IRC se značka Škoda rozhodla pro další krok směrem vzhůru. Díky partnerství se značkou Red Bull a Baumschlager Rallye & Racing GmbH (BRR) vznikl RedBull Škoda tým. Ten bude nasazovat dva vozy Škoda Fabia S2000 do šampionátu SWRC. V jednom bude sedět úřadující mistr IRC, Juho Hänninen, druhá Fabie bude v rukou Hermanna Gassenara juniora.
„Už jsem to častokrát říkal. Jsem moc rád, že se podařilo zajistit takový program na novou sezonu. IRC je dobré a pro mě teď přišel další krok směrem MS,“ říká Juho. I když se Hänninen zúčastní úvodního podniku IRC, Rally Monte Carlo, jeho další starty v IRC zatím nebyly potvrzeny.
„Konkurenci, která panuje v IRC, budu postrádat. Vždy to tam bylo velmi těsné. Také atmosféra byla skvělá, doufám, že je v SWRC stejná.“ Fin má v plánu sedm soutěží v SWRC. Tým RedBull Škoda se poprvé představí v Mexiku. „Hermanna znám pouze ze soutěží, do kterých jsme nastoupili oba. Ve Španělsku a Walesu jsem s ním mluvil. Je to dobrý typ člověka. Pozoroval jsem jeho výkony ve Finsku, byl rychlý. Doufám, že mu budu moci pomoci při učení se. Je to mladý jezdec, auto bude pro něj nové. S2000 je něco docela jiného než auto skupiny N, se kterým letos jezdil.“
Cíl je pro Hänninena jasný: „Pochopitelně, že se pokusím v SWRC zvítězit. Nic jiného neberu!“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?