Martin Prokop se rozhodl použít lednovou Jänner Rally, která se jede u našich jižních sousedů v Rakousku, jako trénink na Švédskou rally. Martin se postaví na start s Fordem Fiesta S2000, ale bohužel pojede mimo hodnocení.
Fanoušci mají o důvod více, proč se těšit na 28. Jänner Rally, která startuje už 6. ledna a zakončena bude 8. ledna. Na startu se totiž objeví i Martin Prokop s Fordem Fiesta S2000. Jenže Martin má prioritu FIA A, takže nemůže startovat ve FIA European Rally Cup Central. Proto pojede mezi účastníky jako bezpečnostní vůz.
„To byla jediná možnost, jak dostat tak zajímavého jezdce s tak zajímavým vozem na start,“ popisuje Wolfgang Viakowsky, šéf soutěže.
„Po dlouhé zimní pauze mi poslouží start na Jänneru jako dobrá příprava na MS v rally, konkrétně na rally ve Švédsku. Jako spolujezdec pojede Michal Ernst. Jan Tománek totiž bude v té době v Jižní Americe, kde se bude účastnit Dakaru s Michaelem Hondou,“ řekl ke svému startu Martin Prokop.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?