Martin Prokop se rozhodl použít lednovou Jänner Rally, která se jede u našich jižních sousedů v Rakousku, jako trénink na Švédskou rally. Martin se postaví na start s Fordem Fiesta S2000, ale bohužel pojede mimo hodnocení.
Fanoušci mají o důvod více, proč se těšit na 28. Jänner Rally, která startuje už 6. ledna a zakončena bude 8. ledna. Na startu se totiž objeví i Martin Prokop s Fordem Fiesta S2000. Jenže Martin má prioritu FIA A, takže nemůže startovat ve FIA European Rally Cup Central. Proto pojede mezi účastníky jako bezpečnostní vůz.
„To byla jediná možnost, jak dostat tak zajímavého jezdce s tak zajímavým vozem na start,“ popisuje Wolfgang Viakowsky, šéf soutěže.
„Po dlouhé zimní pauze mi poslouží start na Jänneru jako dobrá příprava na MS v rally, konkrétně na rally ve Švédsku. Jako spolujezdec pojede Michal Ernst. Jan Tománek totiž bude v té době v Jižní Americe, kde se bude účastnit Dakaru s Michaelem Hondou,“ řekl ke svému startu Martin Prokop.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.