Šéf Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jean Todt není příznivcem pravidla superrally, díky němuž mohou jezdci v seriálu MS dokončit závod s časovou penalizací, přestože neabsolvovali všechny rychlostní zkoušky. V sobotu o tom informoval server Autosport.com.
Pravidlo o superrally bylo poprvé vyzkoušeno v roce 2004 a Todtovi se nelíbí. Proto nyní uvažuje o jeho zrušení. Má však i řadu oponentů, kteří tvrdí, že by diváci přišli o lepší sportovní zážitky a mladí závodníci by měli méně příležitostí získávat zkušenosti.
"Nejsem fanoušek superrally, ale možná je to dobré pro diváky, kteří jedou dlouhou cestu a chtějí vidět co nejvíce vozů. Možná bychom mohli vypadnuvším posádkám dovolit v dalším průběhu závodu testovat. Ale aby mohli jezdci získávat body poté, co už jednou odstoupili. Tohle se mi nezdá přirozené," uvedl šéf FIA.
Todt zároveň dodal, že o případném zrušení pravidla superrally se ještě povedou jednání, a proto nepředpokládá rychlé rozhodnutí. "Nejprve si musíme být jistí, že půjde o správnou změnu. Jinak to nemá smysl," podotkl nejvyšší představitel Mezinárodní automobilové federace.
Zástupci týmů zapojených do seriálu mistrovství světa jsou pro zachování současného pravidla, které posádkám umožňuje i přes poruchu nebo havárii dorazit s časovou penalizací do cíle závodu. "Pro privátní týmy je superrally velmi dobrá, protože když by vypadly v prvním testu, bylo by jejich snažení k ničemu a za vynaložené peníze by si moc nezajezdily. Takto dává pilotům možnost získávat zkušenosti a na trati je více vozů," prohlásil šéf Fordu Malcolm Wilson.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?