Šéf Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jean Todt není příznivcem pravidla superrally, díky němuž mohou jezdci v seriálu MS dokončit závod s časovou penalizací, přestože neabsolvovali všechny rychlostní zkoušky. V sobotu o tom informoval server Autosport.com.
Pravidlo o superrally bylo poprvé vyzkoušeno v roce 2004 a Todtovi se nelíbí. Proto nyní uvažuje o jeho zrušení. Má však i řadu oponentů, kteří tvrdí, že by diváci přišli o lepší sportovní zážitky a mladí závodníci by měli méně příležitostí získávat zkušenosti.
"Nejsem fanoušek superrally, ale možná je to dobré pro diváky, kteří jedou dlouhou cestu a chtějí vidět co nejvíce vozů. Možná bychom mohli vypadnuvším posádkám dovolit v dalším průběhu závodu testovat. Ale aby mohli jezdci získávat body poté, co už jednou odstoupili. Tohle se mi nezdá přirozené," uvedl šéf FIA.
Todt zároveň dodal, že o případném zrušení pravidla superrally se ještě povedou jednání, a proto nepředpokládá rychlé rozhodnutí. "Nejprve si musíme být jistí, že půjde o správnou změnu. Jinak to nemá smysl," podotkl nejvyšší představitel Mezinárodní automobilové federace.
Zástupci týmů zapojených do seriálu mistrovství světa jsou pro zachování současného pravidla, které posádkám umožňuje i přes poruchu nebo havárii dorazit s časovou penalizací do cíle závodu. "Pro privátní týmy je superrally velmi dobrá, protože když by vypadly v prvním testu, bylo by jejich snažení k ničemu a za vynaložené peníze by si moc nezajezdily. Takto dává pilotům možnost získávat zkušenosti a na trati je více vozů," prohlásil šéf Fordu Malcolm Wilson.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?