Stejně jako tomu bývalo za dob, kdy Andreas Mikkelsen startoval v MS s privátním Fordem Focus RS WRC, tak se mu dostane i v úvodním podniku IRC, Rally Monte Carlo, podpory ze strany bývalého dvojnásobného mistra světa v automobilových soutěžích, Marcuse Grönholma. Fin tuto soutěž navíc jednou ve své kariéře (2006) dokázal vyhrát.
Mladý Nor ve službách Škody UK bude mít na Rally Monte Carlo cenného rádce. Tím nebude nikdo jiný než Marcus Grönholm, který tuto soutěž v roce 2006 vyhrál. „Pro mě bude vše nové. Ještě nikdy jsem na této soutěži nestartoval. Je to velmi významná soutěž, řekl bych že nejtěžší v šampionátu IRC. Na jedné zkoušce se může vystřídat sníh, led, asfalt a částečně i šotolina,“ shrnuje vlastnosti Monte Nor.
„Nemyslím na umístění na pódium ani na místo v TOP5. Spíše doufám, že se nám v Monaku podaří získat pár důležitých bodů, které budou dobrým startem do sezony 2011. Marcus zná místní rally velmi dobře. Sice to není jeho oblíbená soutěž, protože zdejší podmínky jsou velmi nepředvídatelné, ale jeho rady mi mohou přinést opravdu hodně. I dřív pro mě byly velmi přínosné, doufám, že to bude i teď.“
„Už se nemohu dočkat, až nová sezona začne. Zatím jsem ve své kariéře ještě neměl možnost, abych startoval za nejlepší tým s nejlepším vozem. Máme dobrý plán na celou sezonu a doufám, že budeme bojovat o celkové vítězství. Myslím, že mne čeká dobrý rok,“ zakončil optimisticky povídání před startem IRC 2011 Andreas.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?