M-Sport jednou za čas přinese krátký rozhovor, tentokrát si můžete přečíst Vánoční povídání s jezdci BP Ford Abu Dhabi World Rally Teamu, Mikkem Hirvonenem a Jari-Mattim Latvalou.
Mikko Hirvonen:
Kdybyste se mohl svést v kterémkoliv autě z jakékoliv generace, které by to bylo a proč?
Ford Mk2 Escort, protože má náhon na zadní kola a jeho zvuk je fantastický. Momentálně jednoho vlastním a miluji ho. Je to opravdu krásné auto a vždycky si užívám rychlou jízdu v něm!
Pamatujete si, jaké bylo první auto na hraní, které jste dostal pod stromeček?
Když jsem byl dítě, tak jsem jich měl hodně. Měl jsem Escorta Mk2 a už si nepamatuji co dál. Je to už dávno!
Jaký byl první doplněk k autu, který jste dostal k Vánocům?
Upřímně jsem nikdy žádný takový dárek nedostal.
Jakého jezdce nejvíce obdivujete?
Markku Alena, Juhu Kankkunena a Tommiho Mäkinena. Z těchto třech asi nejvíce obdivuji Juhu Kankkunena.
S jakým jezdcem byste si nejraději zazávodil?
Bylo by hezké jezdit tak před 20 lety. Myslím, že by mohlo být skvělé porazit Malcolma! Takže bych musel jezdit v éře Malcolma a porazit ho by bylo skvělé!
Jari-Matti Latvala:
Kdybyste se mohl svést v kterémkoliv autě z jakékoliv generace, které by to bylo a proč?
Byla by to Lancia Delta S4 sk. B. Bylo to opravdu velkolepé rallyové auto.
Pamatujete si, jaké bylo první auto na hraní, které jste dostal pod stromeček?
O rallyové vozy jsem se zajímal už odmalička, takže jsem na Vánoce a na narozeniny vždycky dostával modely aut. Ale už si nepamatuji, které bylo první.
Jaký byl první doplněk k autu, který jste dostal k Vánocům?
Když jsem začal závodit, tak jsem od rodičů dostal pár závodních bot a závodní rukavice. Pro moje normální auto byl první věcí, kterou jsem dostal, set pro překrytí předních světel.
Jakého jezdce nejvíce obdivujete?
Henri Toivonen. Vždy byl mým rallyovým hrdinou.
S jakým jezdcem byste si nejraději zazávodil?
Markku Alen. Má fantastický charakter, je to ty člověka, kterého by WRC potřebovalo.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?