M-Sport jednou za čas přinese krátký rozhovor, tentokrát si můžete přečíst Vánoční povídání s jezdci BP Ford Abu Dhabi World Rally Teamu, Mikkem Hirvonenem a Jari-Mattim Latvalou.
Mikko Hirvonen:
Kdybyste se mohl svést v kterémkoliv autě z jakékoliv generace, které by to bylo a proč?
Ford Mk2 Escort, protože má náhon na zadní kola a jeho zvuk je fantastický. Momentálně jednoho vlastním a miluji ho. Je to opravdu krásné auto a vždycky si užívám rychlou jízdu v něm!
Pamatujete si, jaké bylo první auto na hraní, které jste dostal pod stromeček?
Když jsem byl dítě, tak jsem jich měl hodně. Měl jsem Escorta Mk2 a už si nepamatuji co dál. Je to už dávno!
Jaký byl první doplněk k autu, který jste dostal k Vánocům?
Upřímně jsem nikdy žádný takový dárek nedostal.
Jakého jezdce nejvíce obdivujete?
Markku Alena, Juhu Kankkunena a Tommiho Mäkinena. Z těchto třech asi nejvíce obdivuji Juhu Kankkunena.
S jakým jezdcem byste si nejraději zazávodil?
Bylo by hezké jezdit tak před 20 lety. Myslím, že by mohlo být skvělé porazit Malcolma! Takže bych musel jezdit v éře Malcolma a porazit ho by bylo skvělé!
Jari-Matti Latvala:
Kdybyste se mohl svést v kterémkoliv autě z jakékoliv generace, které by to bylo a proč?
Byla by to Lancia Delta S4 sk. B. Bylo to opravdu velkolepé rallyové auto.
Pamatujete si, jaké bylo první auto na hraní, které jste dostal pod stromeček?
O rallyové vozy jsem se zajímal už odmalička, takže jsem na Vánoce a na narozeniny vždycky dostával modely aut. Ale už si nepamatuji, které bylo první.
Jaký byl první doplněk k autu, který jste dostal k Vánocům?
Když jsem začal závodit, tak jsem od rodičů dostal pár závodních bot a závodní rukavice. Pro moje normální auto byl první věcí, kterou jsem dostal, set pro překrytí předních světel.
Jakého jezdce nejvíce obdivujete?
Henri Toivonen. Vždy byl mým rallyovým hrdinou.
S jakým jezdcem byste si nejraději zazávodil?
Markku Alen. Má fantastický charakter, je to ty člověka, kterého by WRC potřebovalo.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?