M-Sport jednou za čas přinese krátký rozhovor, tentokrát si můžete přečíst Vánoční povídání s jezdci BP Ford Abu Dhabi World Rally Teamu, Mikkem Hirvonenem a Jari-Mattim Latvalou.
Mikko Hirvonen:
Kdybyste se mohl svést v kterémkoliv autě z jakékoliv generace, které by to bylo a proč?
Ford Mk2 Escort, protože má náhon na zadní kola a jeho zvuk je fantastický. Momentálně jednoho vlastním a miluji ho. Je to opravdu krásné auto a vždycky si užívám rychlou jízdu v něm!
Pamatujete si, jaké bylo první auto na hraní, které jste dostal pod stromeček?
Když jsem byl dítě, tak jsem jich měl hodně. Měl jsem Escorta Mk2 a už si nepamatuji co dál. Je to už dávno!
Jaký byl první doplněk k autu, který jste dostal k Vánocům?
Upřímně jsem nikdy žádný takový dárek nedostal.
Jakého jezdce nejvíce obdivujete?
Markku Alena, Juhu Kankkunena a Tommiho Mäkinena. Z těchto třech asi nejvíce obdivuji Juhu Kankkunena.
S jakým jezdcem byste si nejraději zazávodil?
Bylo by hezké jezdit tak před 20 lety. Myslím, že by mohlo být skvělé porazit Malcolma! Takže bych musel jezdit v éře Malcolma a porazit ho by bylo skvělé!
Jari-Matti Latvala:
Kdybyste se mohl svést v kterémkoliv autě z jakékoliv generace, které by to bylo a proč?
Byla by to Lancia Delta S4 sk. B. Bylo to opravdu velkolepé rallyové auto.
Pamatujete si, jaké bylo první auto na hraní, které jste dostal pod stromeček?
O rallyové vozy jsem se zajímal už odmalička, takže jsem na Vánoce a na narozeniny vždycky dostával modely aut. Ale už si nepamatuji, které bylo první.
Jaký byl první doplněk k autu, který jste dostal k Vánocům?
Když jsem začal závodit, tak jsem od rodičů dostal pár závodních bot a závodní rukavice. Pro moje normální auto byl první věcí, kterou jsem dostal, set pro překrytí předních světel.
Jakého jezdce nejvíce obdivujete?
Henri Toivonen. Vždy byl mým rallyovým hrdinou.
S jakým jezdcem byste si nejraději zazávodil?
Markku Alen. Má fantastický charakter, je to ty člověka, kterého by WRC potřebovalo.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?