Daniel Oliveira by mohl být první soukromý jezdec, který nastoupí s Mini S2000 do MS. Brazilec by měl odstartovat na Rally Portugal za volantem nového speciálu z dílen Prodrivu.
Vývojové práce na novém Mini WRC mají na starosti převážně Kris Meeke a Dani Sordo. Oba jezdci se snaží nový vůz udělat konkurenceschopným pokud možno hned od prvních ostrých kilometrů. Nepracuje se jen na variantě Mini WRC, ale i na verzi Mini S2000, která by měla být poprvé nasazena na konci března 2011.
Brazilec Daniel Oliveira plánuje jet s novým Mini S2000, které bude mít (stejně jako všechny nové S2000) motor o obsahu 1,6l s turbem. Podle aktuálních předpisů by s ním však 25letý jezdec nemohl bodovat v rámci SWRC. Tuto sérii nechala FIA i pro rok 2011 pro staré známé S2000 s 2l motory.
Olivierovy výkony v letošním IRC byly nevýrazné
Nicméně stále ještě zbývá objasnit některé body v pravidlech. Světová rada na začátku týdne řekla, že velikost restriktoru sání pro vozy S2000 s motory 1,6l s turbem bude oznámena až po homologaci prvního vozu. To by mohl být Mini S2000.
Varianta WRC by se měla od vozu S2000 lišit nejenom o poznání větším restriktorem, který bude zajišťovat větší výkon motoru, ale také většími spoilery a optickým paketem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.