Automobile Club de Monaco, který organizuje jubilejní stou Rallye Monte Carlo odhalil hvězdami nabitou startovní listinu. Pojďme se podívat, kdo se na úvodní podnik šampionátu IRC postaví na start.
Celou startovní listinu si můžete prohlédnout zde. A podle ní se máme v lednu na co těšít! Na startu nebude chybět loňský šampion IRC Fin Hänninen, hvězda vytrvalostních závodů prototypů Stéphane Sarrazin, jezdec formule 1 Robert Kubica, legendární Francouz Francois Delecour, dále pak Bryan Bouffier nebo třeba někdejší tovární jezdec Škody a Seatu Toni Gardemeister.
Z pravidelných účastníků nebudou chybět samozřejmě Giandomenico Basso, Jan Kopecký, Freddy Loix, Bruno Magalhaes, Thierry Neuville a Guy Wilks. Vzácný bude také start Loebova spolujezdce Daniela Eleny, tentokrát však přímo za volantem.
Kromě Kopeckého jsou přihlášeni také Vojtěch Štajf (Subaru Impreza) a Jaroslav Orsák (Citroen DS3 R3T). Celkem se tak na start postaví třicet devět vozů specifikace S2000. V termínu mezi 18. a 22. lednem budou všichni účastníci reprezentovat celkem dvacet sedm národností.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?