Automobile Club de Monaco, který organizuje jubilejní stou Rallye Monte Carlo odhalil hvězdami nabitou startovní listinu. Pojďme se podívat, kdo se na úvodní podnik šampionátu IRC postaví na start.
Celou startovní listinu si můžete prohlédnout zde. A podle ní se máme v lednu na co těšít! Na startu nebude chybět loňský šampion IRC Fin Hänninen, hvězda vytrvalostních závodů prototypů Stéphane Sarrazin, jezdec formule 1 Robert Kubica, legendární Francouz Francois Delecour, dále pak Bryan Bouffier nebo třeba někdejší tovární jezdec Škody a Seatu Toni Gardemeister.
Z pravidelných účastníků nebudou chybět samozřejmě Giandomenico Basso, Jan Kopecký, Freddy Loix, Bruno Magalhaes, Thierry Neuville a Guy Wilks. Vzácný bude také start Loebova spolujezdce Daniela Eleny, tentokrát však přímo za volantem.
Kromě Kopeckého jsou přihlášeni také Vojtěch Štajf (Subaru Impreza) a Jaroslav Orsák (Citroen DS3 R3T). Celkem se tak na start postaví třicet devět vozů specifikace S2000. V termínu mezi 18. a 22. lednem budou všichni účastníci reprezentovat celkem dvacet sedm národností.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?