Dani Sordo se na začátku týdne poprvé posadil za volant nového Mini Countrymanu WRC. Podle Španěla je Mini po technické stránce poměrně vyspělé. Také Kris Meeke se vyjádřil pozitivně.
Přesun Daniho Sorda k Mini se zdá být povedeným. Španěl strávil pondělí a úterý v základně Prodrivu v Banbury, aby si ošahal nový speciál - Mini Countryman WRC. Absolvoval už i první jízdní testy. "Projekt na mě udělal dobrý dojem. Po testech už učiním rozhodnutí," říká Dani.
Vzhledem k tomu, že Dani chce zůstat v MS, tak nemá žádnou jinou možnost, než přestoupit k Prodrivu. Dokonce se Dani už nabídl Fordu i Citroënu, že by jeden rok jezdil bez výplaty, tedy jen za konkurecespchopné auto. Oba týmy však požadují určité finanční obnosy. Šéf motorsportu v koncernu PSA, kam patří Citroën a Peugeotu, Olivier Quesnel, už Sordovi nabídl i sezonu v IRC s Peugeotem 207 S2000. "Chci pokračovat ve WRC," zní jasné poselství od Sorda.
Jeho budoucí potencionální kolega, Kris Meeke, zatím předesílá, že na něj nový vůz udělal dobrý dojem, ale je zapotřebí pokračovat ve sbírání informací a zkušeností s novým vozem. "Nechci být optimistou, nikdo totiž neví, jak si stojí ostatní. Už jsem ale za svou karéru měl možnost jezdit v dobrých autech a musím říct, že jsem překvapen tím, kde se nacházíme. Především mě fascinuje, že náš nový vůz už odjel 2000 ostrých kilometrů a za tu dobu se na něm nevyskytl žádný problém," hlásí Meeke.
Také David Lapworth, který je odpovedný za vývoj, se snaží brzdit emoce. O možném titulu v roce 2012 se nechce bavit: "Máme tříletý plán: V roce 2011 chceme vůz poprvé nasadit a sbírat zkušenosti. V roce 2012 dále vyvíjet a bojovat o přední příčky, v roce 2013 pak zaútočit na titul."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.