Dani Sordo se na začátku týdne poprvé posadil za volant nového Mini Countrymanu WRC. Podle Španěla je Mini po technické stránce poměrně vyspělé. Také Kris Meeke se vyjádřil pozitivně.
Přesun Daniho Sorda k Mini se zdá být povedeným. Španěl strávil pondělí a úterý v základně Prodrivu v Banbury, aby si ošahal nový speciál - Mini Countryman WRC. Absolvoval už i první jízdní testy. "Projekt na mě udělal dobrý dojem. Po testech už učiním rozhodnutí," říká Dani.
Vzhledem k tomu, že Dani chce zůstat v MS, tak nemá žádnou jinou možnost, než přestoupit k Prodrivu. Dokonce se Dani už nabídl Fordu i Citroënu, že by jeden rok jezdil bez výplaty, tedy jen za konkurecespchopné auto. Oba týmy však požadují určité finanční obnosy. Šéf motorsportu v koncernu PSA, kam patří Citroën a Peugeotu, Olivier Quesnel, už Sordovi nabídl i sezonu v IRC s Peugeotem 207 S2000. "Chci pokračovat ve WRC," zní jasné poselství od Sorda.
Jeho budoucí potencionální kolega, Kris Meeke, zatím předesílá, že na něj nový vůz udělal dobrý dojem, ale je zapotřebí pokračovat ve sbírání informací a zkušeností s novým vozem. "Nechci být optimistou, nikdo totiž neví, jak si stojí ostatní. Už jsem ale za svou karéru měl možnost jezdit v dobrých autech a musím říct, že jsem překvapen tím, kde se nacházíme. Především mě fascinuje, že náš nový vůz už odjel 2000 ostrých kilometrů a za tu dobu se na něm nevyskytl žádný problém," hlásí Meeke.
Také David Lapworth, který je odpovedný za vývoj, se snaží brzdit emoce. O možném titulu v roce 2012 se nechce bavit: "Máme tříletý plán: V roce 2011 chceme vůz poprvé nasadit a sbírat zkušenosti. V roce 2012 dále vyvíjet a bojovat o přední příčky, v roce 2013 pak zaútočit na titul."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?