Dani Sordo se na začátku týdne poprvé posadil za volant nového Mini Countrymanu WRC. Podle Španěla je Mini po technické stránce poměrně vyspělé. Také Kris Meeke se vyjádřil pozitivně.
Přesun Daniho Sorda k Mini se zdá být povedeným. Španěl strávil pondělí a úterý v základně Prodrivu v Banbury, aby si ošahal nový speciál - Mini Countryman WRC. Absolvoval už i první jízdní testy. "Projekt na mě udělal dobrý dojem. Po testech už učiním rozhodnutí," říká Dani.
Vzhledem k tomu, že Dani chce zůstat v MS, tak nemá žádnou jinou možnost, než přestoupit k Prodrivu. Dokonce se Dani už nabídl Fordu i Citroënu, že by jeden rok jezdil bez výplaty, tedy jen za konkurecespchopné auto. Oba týmy však požadují určité finanční obnosy. Šéf motorsportu v koncernu PSA, kam patří Citroën a Peugeotu, Olivier Quesnel, už Sordovi nabídl i sezonu v IRC s Peugeotem 207 S2000. "Chci pokračovat ve WRC," zní jasné poselství od Sorda.
Jeho budoucí potencionální kolega, Kris Meeke, zatím předesílá, že na něj nový vůz udělal dobrý dojem, ale je zapotřebí pokračovat ve sbírání informací a zkušeností s novým vozem. "Nechci být optimistou, nikdo totiž neví, jak si stojí ostatní. Už jsem ale za svou karéru měl možnost jezdit v dobrých autech a musím říct, že jsem překvapen tím, kde se nacházíme. Především mě fascinuje, že náš nový vůz už odjel 2000 ostrých kilometrů a za tu dobu se na něm nevyskytl žádný problém," hlásí Meeke.
Také David Lapworth, který je odpovedný za vývoj, se snaží brzdit emoce. O možném titulu v roce 2012 se nechce bavit: "Máme tříletý plán: V roce 2011 chceme vůz poprvé nasadit a sbírat zkušenosti. V roce 2012 dále vyvíjet a bojovat o přední příčky, v roce 2013 pak zaútočit na titul."
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.