V padesátých a šedesátých letech bylo jméno Gordini pojmem. Poté, co se v letech padesátých vozy s tímto jménem vyskytovali ve Formuli 1, v 60 letech se objevily na poli Rally.
Proslul zvláště Renault R8 Gordini, který závodil na tratích v polovině 60. let. Na známé Tour de Corse v roce 1964 skončily vozy Gordini v absolutním pořadí na prvním, třetím čtvrtém i pátém místě.
Jméno skončilo na konci 70. let, kdy se s tímto jménem objevil jako poslední neméně legendární Renault 5.
Dnes je v módě oživování starých a legendárních značek, Fiat oživuje Abarth, Aston Martin Lagondu... a Renault oživí Gordoni.
Prozatím by mělo jít o exkluzivní edice dvou známých hothatchů, Twinga RS a Clia RS. Doufáme, že typické znaky, tedy modré lakování se dvěma pruhy táhnoucími se přes celou karoserii a dvojice přídavných světlometů, zůstanou zachovány a z oživení nebude pouhá fraška.