Citroën bude v roce 2011 nasazovat celkem čtyři DS3 WRC. Jezdecké složení druhého týmu však zatím zůstává otevřené, ale Kimi Räikkönen a Peter Solberg mají určitou prioritu.
Citroën při startu nové sezony ve Švédsku hodlá nasadit čtyři DS3. V továrním týmu pojede mistr světa, Sébastien Loeb a jeho nový kolega Sébastien Ogier. Kdo však pojede za juniorku, není zatím stále jasné. Každý kandidát musí přinést určitý obnos peněz. Podle sportovního šéfa Citroënu, Oliviera Quesnela, jsou favority na tato místa Kimi Räikkönen a Petter Solberg, nicméně i pro ně platí finanční podmínka. Dani Sordo také ještě není úplně bez šance, tedy pokud by byl ochoten zaplatit. „V příštím roce budeme mít dva týmy, ale nemůžu ještě říci, kdo bude nastupovat za druhý tým. Napřed musíme zajistit budget,“ řekl Quesnel pro wrc.com. „Pokud by u nás chtěl nadále zůstat Dani, tak by musel 100% připlatit. Je to velmi komplikované, ale to platí i pro Kimiho.“Solberg je po jeho sezoně s C4 WRC dalším kandidátem, ale u bývalého mistra světa je dost otázek. „Je tu velká poptávka, ale my budeme rádi jednat se všemi, kteří budou mít budget a jsou rychlí. S Kimim a Petterem bychom byli velice spokojení a myslím, že mají určitou prioritu.“„Ještě však uvidíme, v minulém roce jsme touto dobou neměli žádného zákazníka, takže mě to nijak nevzrušuje. Musíme si počkat, ale já jsem si jistý, že v druhém týmu budeme mít dvě auta, i když to bude možná trochu komplikované,“ řekl Francouz.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.