Dva tovární týmy letošní sezony, Ford a Citroën, zůstaly i po odjetí poslední soutěže roku ve Velké Británii, aby zde mohli otestovat nová auta pro rok 2011. Z obou táborů zatím zní pozitivní hlasy. Mini je v současné době na Sardinii.
Jedna sezona sice skončila, ale přípravy na tu druhou jsou v plném proudu. U Citroënu převzal testovací úlohu na voze DS3 WRC Sébastien Loeb. Ford jezdí s Fiestou WRC v hrabství Cumbria. Pro oba vozy továrních týmů se jedná o první nasazení do extrémně těžkých podmínek, kterou jsou pro Británii tolik typické. DS3 WRC byla do této chvíle testována převážně ve Francii. Výsledky byly povzbudivé, což potvrzuje i Loeb: „Přijel jsem rovnou ze soutěže, což je dobré, protože mám stále rytmus. První dojem z vozu je výborný.“„Mluvil jsem s jezdci, inženýry a všemi zúčastněnými na tomto projektu. Všichni byli spokojení. Nejlepší důkaz toho, že práce pokračují dobře, je skutečnost, že Sébastien Loeb prodloužil smlouvu i na rok 2011. To znamená, že je s vývojem vozu spokojený, jinak by za mnou přišel a řekl, že už dál nechce pokračovat,“ říká Quesnel.I u Fordu jsou s testy spokojeni. Poprvé vyjeli s Fiestou RS WRC specifikace 2011 na britské šotolině. Jari-Matti Latvala k tomu řekl: „S novým vozem vše probíhá dobře. Děláme pokroky a musím říct, že je to vzrušující auto. Už teď se mi zdá dobře vyvážené a také síla motoru je dobrá. Je dobré sedět v budoucím autě. Do startu sezony ve Švédsku se s ním ještě hodně svezu. Musíme posbírat co nejvíc zkušeností.“V prosinci budou obě značky jezdit se svými vozy ve Skandinávii. Auta tak poprvé okusí sníh.To Prodrive začal s testy Mini Countrymanu WRC na Pyrenejském poloostrově, poté byl vůz na testech v Británii. V současné době jezdí Kris Meeke s novým Mini na Sardinii. Na ostrově, kde se jezdí i MS, se prvně Countryman představil na asfaltu, šotolinový test bude následovat.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?