Dva tovární týmy letošní sezony, Ford a Citroën, zůstaly i po odjetí poslední soutěže roku ve Velké Británii, aby zde mohli otestovat nová auta pro rok 2011. Z obou táborů zatím zní pozitivní hlasy. Mini je v současné době na Sardinii.
Jedna sezona sice skončila, ale přípravy na tu druhou jsou v plném proudu. U Citroënu převzal testovací úlohu na voze DS3 WRC Sébastien Loeb. Ford jezdí s Fiestou WRC v hrabství Cumbria. Pro oba vozy továrních týmů se jedná o první nasazení do extrémně těžkých podmínek, kterou jsou pro Británii tolik typické. DS3 WRC byla do této chvíle testována převážně ve Francii. Výsledky byly povzbudivé, což potvrzuje i Loeb: „Přijel jsem rovnou ze soutěže, což je dobré, protože mám stále rytmus. První dojem z vozu je výborný.“„Mluvil jsem s jezdci, inženýry a všemi zúčastněnými na tomto projektu. Všichni byli spokojení. Nejlepší důkaz toho, že práce pokračují dobře, je skutečnost, že Sébastien Loeb prodloužil smlouvu i na rok 2011. To znamená, že je s vývojem vozu spokojený, jinak by za mnou přišel a řekl, že už dál nechce pokračovat,“ říká Quesnel.I u Fordu jsou s testy spokojeni. Poprvé vyjeli s Fiestou RS WRC specifikace 2011 na britské šotolině. Jari-Matti Latvala k tomu řekl: „S novým vozem vše probíhá dobře. Děláme pokroky a musím říct, že je to vzrušující auto. Už teď se mi zdá dobře vyvážené a také síla motoru je dobrá. Je dobré sedět v budoucím autě. Do startu sezony ve Švédsku se s ním ještě hodně svezu. Musíme posbírat co nejvíc zkušeností.“V prosinci budou obě značky jezdit se svými vozy ve Skandinávii. Auta tak poprvé okusí sníh.To Prodrive začal s testy Mini Countrymanu WRC na Pyrenejském poloostrově, poté byl vůz na testech v Británii. V současné době jezdí Kris Meeke s novým Mini na Sardinii. Na ostrově, kde se jezdí i MS, se prvně Countryman představil na asfaltu, šotolinový test bude následovat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.