Dva tovární týmy letošní sezony, Ford a Citroën, zůstaly i po odjetí poslední soutěže roku ve Velké Británii, aby zde mohli otestovat nová auta pro rok 2011. Z obou táborů zatím zní pozitivní hlasy. Mini je v současné době na Sardinii.
Jedna sezona sice skončila, ale přípravy na tu druhou jsou v plném proudu. U Citroënu převzal testovací úlohu na voze DS3 WRC Sébastien Loeb. Ford jezdí s Fiestou WRC v hrabství Cumbria. Pro oba vozy továrních týmů se jedná o první nasazení do extrémně těžkých podmínek, kterou jsou pro Británii tolik typické. DS3 WRC byla do této chvíle testována převážně ve Francii. Výsledky byly povzbudivé, což potvrzuje i Loeb: „Přijel jsem rovnou ze soutěže, což je dobré, protože mám stále rytmus. První dojem z vozu je výborný.“„Mluvil jsem s jezdci, inženýry a všemi zúčastněnými na tomto projektu. Všichni byli spokojení. Nejlepší důkaz toho, že práce pokračují dobře, je skutečnost, že Sébastien Loeb prodloužil smlouvu i na rok 2011. To znamená, že je s vývojem vozu spokojený, jinak by za mnou přišel a řekl, že už dál nechce pokračovat,“ říká Quesnel.I u Fordu jsou s testy spokojeni. Poprvé vyjeli s Fiestou RS WRC specifikace 2011 na britské šotolině. Jari-Matti Latvala k tomu řekl: „S novým vozem vše probíhá dobře. Děláme pokroky a musím říct, že je to vzrušující auto. Už teď se mi zdá dobře vyvážené a také síla motoru je dobrá. Je dobré sedět v budoucím autě. Do startu sezony ve Švédsku se s ním ještě hodně svezu. Musíme posbírat co nejvíc zkušeností.“V prosinci budou obě značky jezdit se svými vozy ve Skandinávii. Auta tak poprvé okusí sníh.To Prodrive začal s testy Mini Countrymanu WRC na Pyrenejském poloostrově, poté byl vůz na testech v Británii. V současné době jezdí Kris Meeke s novým Mini na Sardinii. Na ostrově, kde se jezdí i MS, se prvně Countryman představil na asfaltu, šotolinový test bude následovat.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.