Jane Tuohino letos vsadil na starty v novém šampionátu SWRC, ve kterém se objevil v pěti závodech s nejlepším výsledkem hned v úvodním podniku ve Švédsku, kde obsadil druhé místo. Pro nadcházející sezonu však plánuje změny!
Létající Fin se během své sedmnáctileté závodní kariéry stal dvakrát mistrem Finska a jednou stanul na bronzovém stupni JWRC. Letošní rok byl pro 35 letého matadora obtížný. Do šampionátu SWRC vstoupil se svým vlastním soukromým týmem a vozem Ford Fiesta S2000. A Jak sám přiznává, nebylo to vůbec jednoduché. „Letošní sezona v mistrovství světa, do které jsem vstoupil se svým týmem, byla velmi obtížná. Nezvládal jsem to, a proto jsem se rozhodl ji po domácí finské rally ukončit a začít plánovat sezonu novou,“ prohlásil Tuohino.
V nadcházející sezoně se Tuohino představí v domácím šampionátu s Fordem Fiesta S2000, který bude připravovat jeden z nejlepších finských týmů PrintSport racing pod vedením hlavního inženýra Eero Räikkönena, který prohlásil: „Vítám Janeho u nás v týmu. Pro finský šampionát je to nový impuls, protože Jane, do něho vstoupí s velmi konkurenceschopným autem. V sezoně 2010 byl frustrován technickými problémy, které se nám podařilo odstranit a v současné době se Jane, může těšit na začátek šampionátu, který startuje na konci ledna v Laponsku,“.
Samotný Tuohino má cíl získat třetí titul mistra Finska, ale také plánuje něco navíc. „S celým týmem pracujeme velmi tvrdě a kromě účasti v domácím mistrovství bychom se rádi představili na několika podnicích World Rally Championship za volantem některého z nových speciálů WRC vybavených motorem 1,6T. Samozřejmě vše záleží na finančních možnostech,“ řekl Tuohino k plánům na příští sezonu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?