Jane Tuohino letos vsadil na starty v novém šampionátu SWRC, ve kterém se objevil v pěti závodech s nejlepším výsledkem hned v úvodním podniku ve Švédsku, kde obsadil druhé místo. Pro nadcházející sezonu však plánuje změny!
Létající Fin se během své sedmnáctileté závodní kariéry stal dvakrát mistrem Finska a jednou stanul na bronzovém stupni JWRC. Letošní rok byl pro 35 letého matadora obtížný. Do šampionátu SWRC vstoupil se svým vlastním soukromým týmem a vozem Ford Fiesta S2000. A Jak sám přiznává, nebylo to vůbec jednoduché. „Letošní sezona v mistrovství světa, do které jsem vstoupil se svým týmem, byla velmi obtížná. Nezvládal jsem to, a proto jsem se rozhodl ji po domácí finské rally ukončit a začít plánovat sezonu novou,“ prohlásil Tuohino.
V nadcházející sezoně se Tuohino představí v domácím šampionátu s Fordem Fiesta S2000, který bude připravovat jeden z nejlepších finských týmů PrintSport racing pod vedením hlavního inženýra Eero Räikkönena, který prohlásil: „Vítám Janeho u nás v týmu. Pro finský šampionát je to nový impuls, protože Jane, do něho vstoupí s velmi konkurenceschopným autem. V sezoně 2010 byl frustrován technickými problémy, které se nám podařilo odstranit a v současné době se Jane, může těšit na začátek šampionátu, který startuje na konci ledna v Laponsku,“.
Samotný Tuohino má cíl získat třetí titul mistra Finska, ale také plánuje něco navíc. „S celým týmem pracujeme velmi tvrdě a kromě účasti v domácím mistrovství bychom se rádi představili na několika podnicích World Rally Championship za volantem některého z nových speciálů WRC vybavených motorem 1,6T. Samozřejmě vše záleží na finančních možnostech,“ řekl Tuohino k plánům na příští sezonu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?