Jane Tuohino letos vsadil na starty v novém šampionátu SWRC, ve kterém se objevil v pěti závodech s nejlepším výsledkem hned v úvodním podniku ve Švédsku, kde obsadil druhé místo. Pro nadcházející sezonu však plánuje změny!
Létající Fin se během své sedmnáctileté závodní kariéry stal dvakrát mistrem Finska a jednou stanul na bronzovém stupni JWRC. Letošní rok byl pro 35 letého matadora obtížný. Do šampionátu SWRC vstoupil se svým vlastním soukromým týmem a vozem Ford Fiesta S2000. A Jak sám přiznává, nebylo to vůbec jednoduché. „Letošní sezona v mistrovství světa, do které jsem vstoupil se svým týmem, byla velmi obtížná. Nezvládal jsem to, a proto jsem se rozhodl ji po domácí finské rally ukončit a začít plánovat sezonu novou,“ prohlásil Tuohino.
V nadcházející sezoně se Tuohino představí v domácím šampionátu s Fordem Fiesta S2000, který bude připravovat jeden z nejlepších finských týmů PrintSport racing pod vedením hlavního inženýra Eero Räikkönena, který prohlásil: „Vítám Janeho u nás v týmu. Pro finský šampionát je to nový impuls, protože Jane, do něho vstoupí s velmi konkurenceschopným autem. V sezoně 2010 byl frustrován technickými problémy, které se nám podařilo odstranit a v současné době se Jane, může těšit na začátek šampionátu, který startuje na konci ledna v Laponsku,“.
Samotný Tuohino má cíl získat třetí titul mistra Finska, ale také plánuje něco navíc. „S celým týmem pracujeme velmi tvrdě a kromě účasti v domácím mistrovství bychom se rádi představili na několika podnicích World Rally Championship za volantem některého z nových speciálů WRC vybavených motorem 1,6T. Samozřejmě vše záleží na finančních možnostech,“ řekl Tuohino k plánům na příští sezonu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.