I přes druhé místo Jari - Matti Latvali za suverénním Sebastienem Loebem byla pro BP Ford Abu Dhabi WRT letošní sezona MS neúspěšná. Cílem pro tým s oválem ve znaku v sezoně nadcházející je dostat se opět na vrchol a to s novým speciálem Ford Fiesta RS WRC.
Latvalovi se sice v poslední soutěži MS ve Walesu podařilo „uloupit“ druhé místo v hodnocení jezdců, přesto byla letošní sezona hodnocena jako neúspěšná. Ford získal o 119 bodů méně než Citroën (456 proti 337). Vítězství bral jen třikrát, Latvala ve Finsku a na Novém Zélandu, Hirvonen ve Švédsku. Osmkrát stanul na pódiu, Latvala šestkrát, Hirvonen dvakrát. Třikrát nedokončil soutěž, Hirvonen dvakrát, Latvala jedenkrát. Nedobrou vizitkou je i to, že samotný Loeb získal skoro stejně bodů jako oba piloti Fordu dohromady (267 proti 297).
Sezona plná zklamání přinesla pro tým alespoň jedno pozitivum a to výkonnostní posun Jari - Matti Latvali. Pětadvacetiletý Fin dosáhl po osmém místě v roce 2007, čtvrtém v roce 2008 a 2009, svého doposavad nejlepšího výsledku což ocenil šéf týmu Malcolm Wilson. „Jari - Matti se stal více-mistrem světa a s ohledem na sezónu, jakou jsme měli je to vynikající výsledek,“. „Nyní máme dva rychlé jezdce, kteří jsou schopni získat body, to je velké plus pro celý tým. Pojedeme s Fiestou RS WRC proti Citroënu DS3 WRC. Oba to jsou nové vozy a já si myslím, že jsme schopni s fiestou vyhrát,“ řekl Gerard Quinn, ředitel Ford Europe Motorsport.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?