I přes druhé místo Jari - Matti Latvali za suverénním Sebastienem Loebem byla pro BP Ford Abu Dhabi WRT letošní sezona MS neúspěšná. Cílem pro tým s oválem ve znaku v sezoně nadcházející je dostat se opět na vrchol a to s novým speciálem Ford Fiesta RS WRC.
Latvalovi se sice v poslední soutěži MS ve Walesu podařilo „uloupit“ druhé místo v hodnocení jezdců, přesto byla letošní sezona hodnocena jako neúspěšná. Ford získal o 119 bodů méně než Citroën (456 proti 337). Vítězství bral jen třikrát, Latvala ve Finsku a na Novém Zélandu, Hirvonen ve Švédsku. Osmkrát stanul na pódiu, Latvala šestkrát, Hirvonen dvakrát. Třikrát nedokončil soutěž, Hirvonen dvakrát, Latvala jedenkrát. Nedobrou vizitkou je i to, že samotný Loeb získal skoro stejně bodů jako oba piloti Fordu dohromady (267 proti 297).
Sezona plná zklamání přinesla pro tým alespoň jedno pozitivum a to výkonnostní posun Jari - Matti Latvali. Pětadvacetiletý Fin dosáhl po osmém místě v roce 2007, čtvrtém v roce 2008 a 2009, svého doposavad nejlepšího výsledku což ocenil šéf týmu Malcolm Wilson. „Jari - Matti se stal více-mistrem světa a s ohledem na sezónu, jakou jsme měli je to vynikající výsledek,“. „Nyní máme dva rychlé jezdce, kteří jsou schopni získat body, to je velké plus pro celý tým. Pojedeme s Fiestou RS WRC proti Citroënu DS3 WRC. Oba to jsou nové vozy a já si myslím, že jsme schopni s fiestou vyhrát,“ řekl Gerard Quinn, ředitel Ford Europe Motorsport.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?