Zatím stále není jisté, jestli se bude novopečený šampión IRC pokoušet v příštím roce o obhajobu titulu v tomto šampionátu. Juho Hänninen se stal po Enriquem Garciovi Ojedovi, Nicolasi Vouillozi a Krisi Meekeovi teprve čtvrtým šampiónem IRC v jeho krátké historii.
Hned od začátku sezony se Juho zařadil mezi vážné adepty na titul šampióna IRC. V prvních pěti závodech získal pódiová umístění a 2 vítězství. V září na Rally San Remo Fin svým druhým místem stvrdil zisk titulu. Vítězství na závěr roku ve Velké Británii jen stvrdilo výjimečnou sezonu. „Letošní sezona pro mě znamenala strašně moc. Vyhrál jsem opravdu velký titul. Vyhrát mistrovství po jedné celé sezoně je něco speciálního. Přitom úroveň byla na spoustě rally hodně vysoká. Minimálně pět pilotů může v každé rally bojovat o vítězství. O vítězství jsem musel tvrdě bojovat, svůj jezdecký styl na asfaltu jsem musel zlepšit. To bylo velmi důležité,“ míní Juho.
Dalo by se říct, že se sezona odvíjela ve znamení souboje s týmovým kolegou Kopeckým: „Oba dva se velmi dobře známe a trávíme spolu hodně času. Jsme kamarádi a týmoví kolegové. Všichni moc dobře víme, jak je Jan na asfaltu rychlý, ale nejenom na něm, i na šotolině je velmi dobrý. Jen velmi těžko se poráží.“Pro Škodu byl rok 2010 rokem vítězství, když i Freddy Loix vyhrál s Fabií S2000 tří soutěže. „Tým byl fantastický. Dali mi možnost se dále zlepšovat. V posledních dvou letech jsem odjel opravdu hodně kilometrů a získal jsem hodně zkušeností. Za to vše děkuji týmu. Neměli jsme také žádný technický problém. To je fantastické, já se tak mohl koncentrovat jen na sebe a boj o titul.“
Ještě však není jasné, zda-li Hänninen pojede IRC i v příštím roce. „Momentálně je vše otevřené a ještě nevím, co se stane. Samozřejmě bych rád jel sezonu a startoval na Monte Carlu, ale musíme si počkat. IRC je hodně, hodně dobré. Je hodně vozů S2000, obzvláště při soutěžích v Jižní Americe. Pořád je zde velká bitva o vítězství,“ zakončil Juho Hänninen.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.