Letošního ročníku se nezúčastnila italská hvězda kategorie Moto GP a každoroční účastník soutěže, Valentino Rossi. Dani Sordo nakonec vybojoval těsné vítězství před Rinaldem Capellem.
V pátek večer byl na průběžně prvním místě Rinaldo Capello s Citroënem C4 WRC připraveným od Citroën Racingu. Na dvou testech se loňský vítěz usadil jen 0,4s před Danim Sordem s další C4. Třetí byl Alessandro Perico se starší Xsarou WRC, ten ztrácel 10,4s. Těsně za ním byl Piero Longhi s nejrychlejším Fordem.Ale to bylo v pátek. V sobotu na účastníky čekalo pět zkoušek, během kterých se rychle otočilo vedení. Při jeho prvním startu na této soutěži šel Dani Sordo do vedení a vybudoval si náskok 11,9s. Za Dindem Capellem byl Felice Re v další C4 WRC na třetí pozici. V neděli si Sordo udržel těsné vedení a vyhrál s náskokem pouhých 5,1s před Capellem.Piero Longhi profitoval z vypadnutí Felice Reho a byl s jeho Fordem Focusem WRC třetí. Stefano D´Aste byl s Lotusem Exige GT čtvrtý. Nejlepším jezdcem s vozem S2000 byl úřadující italský mistr, Paolo Andreucci. Celkově devátý se ztrátou 5:26,1 byl nový i bývalý šampión PWRC, Armindo Araujo. Ten testoval nové Mitsubishi Lancer Evo X, které je postaveno podle pravidel pro vozy R4. Monza Rally Show 2010: 1. D. Sordo/D. Vallejo – Citroën C4 WRC 1:19:29.5 2. R. Capello/L. Pirollo - Citroën C4 WRC + 0.05.1 3. P. Longhi/L. Cassol – Ford Focus WRC + 1:46.8 4. S. D´Aste/L. D´Aste - Lotus Exige GT Cup + 3:01.8 5. D. Giaconia/M. Torri - Ford Focus WRC + 3:41.9 6. P. Andreucci/A. Andreussi - Peugeot 207 S2000 + 3:55.8 7. M. Musti/ C. Biglieri - Peugeot 307 WRC + 4:45.7 8. P. Uzzeni/M. Nibbio - Subaru Impreza WRC + 5:15.1
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?