Příští, v pořadí již stý ročník Rallye Monte Carlo se bude muset obejít bez v současné době nejúspěšnějšího rallyového jezdce Loeba. Fámu o jeho startu zarazil týmový šéf Qeusnel.
Doufání mnoha fanoušku ve start Seba Loeba na jubilejním stém Monte Carlu se nevyplní. "V Monta Carlu se na start nepostaví," rázne odmítl veškeré spekulace boss Citroenu Olivier Quesnel. "Není to podnik mistrovství světa a dokud se v mistrovství světa neobjeví, Loeb ani Citroen tam startovat nebude."
Před nedávnem se totiž motoristickým světem šířila fána, že by Seb na jubilejním Monte Carlu mohl startovat s Citroënem DS3 R3. Díky velké tradici a populárnosti Rallye Monte Carlo se Citroen a Ford snaží o navrácení této soutěže do kalendáře mistrovství světa. Díky nepopulárnímu střídání soutěží v kalendáři WRC však pořadatelé Monte Carla hledali uplatnění jinde a příští rok bude již potřetí součastí šampionátu IRC.
Naposledy bylo Monte Carlo součástí mistrovství světa v roce 2008
Tovární týmy Citroenu tak již ve Walesu, kde se jel poslední podnik WRC, daly jasně najevo, že nikdo z jejich továrních jezdců nebude pro start na Monte Carlu uvolněn. Na tuto soutěž byl ale mohli mířit jiní jedci z mistrovství světa. Mluví se například o Henningu Solbergovi.
Zdroj: rallye-magazin.de
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?