North One Sports, promotér WRC, zveřejnila další detaily k chystané WRC Akademii. Na jezdce čeká dohromady šest podniků.
Celkově je v nové WRC Akademii 24 míst, šest z toho je však rezervováno pro jezdce Pirelli Star Driver. Přání pilotů bylo vyslyšeno, a tak se pojede šest závodů v identických Fiestách R2. Auta bude připravovat centrálně britský M-Sport. Za 135 000 eur dostane pilot exkluzivní paket.První soutěží WRC Akademie bude na konci března soutěž v Portugalsku. Pak následují soutěže na Sardinii, ve Finsku, v Německu a ve Francii. V půlce listopadu bude znám první vítěz tohoto poháru, který se může těšit na prémii ve výši 500 000 eur. Podle plánů NOS (North One Sports) se budou jezdci vždy účastnit jen prvních dvou dnů soutěží. Nápad vytvořit tuto akademii se setkal s velkou odezvou. Momentálně je registrováno na 18 volných míst až 90 přihlášek. Více jsme o WRC Akademii psali zde. Kalendář pro rok 2010:24.-27.03. Portugalsko 05.-08.05. Sardinie28.-31.07. Finsko18.-21.08. Německo 29.9.-2.10. Francie10.-13.11. Wales
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?