Myšlenka zřízení nové kategorie pro mladé a talentované jezdce - WRC Academy se nyní ukazuuje jako velmi dobrá. Promotér již dostal přes 80 přihlášek. Připraveno bude však jen 16 vozů...
V posledních letech zažívalo JWRC svoje slabší časy. Stále vyšší ceny na provoz speciálů Super1600 stavěly mladé posádky do nelehkých finančních situacích. I díky tomu přišla v létě FIA s novým řešením - zřízením WRC Academy a myšlenkou soubojů identických vozů.
Příští rok tedy WRC Academy nahradí kdysi úspěšné JWRC (mezi vítěze tohoto šampionátu se řadí například Loeb, Ogier nebo také náš Martin Prokop). V tomto značkovém poháru budou soutěžit posádky s identickými Fiestami R2, jejichž údržba bude centralizována. Cílem není nic jiného, než umožnit mladým talentům vyniknout díky rovným šancím startujících bez ohledu na rodíly ve výši kapitálu. Za šest podniků by měl každý účastník zaplatit 135 tisíc eur, vítěz však bude odměněn prémií 500 tisíc eur. Je tedy o co bojovat!
Již nyní se tato myšlenka nové akademie jeví jako velmi povedená. Do této chvíle již promotér poháru North One Sports obdržel více než osmdesát přihlášek, což je vcelku těžko představitelný počet. Po prvním probrání přihlášek však zbylo jen asi čtyřicet posádek, k dispozice je ale jen šestnáct volných míst (včetně šesti vozů z Pirelli Star Driver). A o ně se nyní musí posádky poprat. Mladí talenti tak nebudou muset mít jen potřebný kapitál, důležitá bude také podpora jejich domovských autoklubů.
Tento šampionát bude zajímavý i z českého pohledu. Před necelými dvěma měsíci totiž v Pirelli Shootoutu uspěl velmi nadějný Jan Černý. Již delší dobu na sebe poukazuje na české rallyové scéně, nyní jej uvidíme ve fiestě od Pirelli na šesti podnicích mistrovství světa.
Zdroj: rallye-magazin.de
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.