Myšlenka zřízení nové kategorie pro mladé a talentované jezdce - WRC Academy se nyní ukazuuje jako velmi dobrá. Promotér již dostal přes 80 přihlášek. Připraveno bude však jen 16 vozů...
V posledních letech zažívalo JWRC svoje slabší časy. Stále vyšší ceny na provoz speciálů Super1600 stavěly mladé posádky do nelehkých finančních situacích. I díky tomu přišla v létě FIA s novým řešením - zřízením WRC Academy a myšlenkou soubojů identických vozů.
Příští rok tedy WRC Academy nahradí kdysi úspěšné JWRC (mezi vítěze tohoto šampionátu se řadí například Loeb, Ogier nebo také náš Martin Prokop). V tomto značkovém poháru budou soutěžit posádky s identickými Fiestami R2, jejichž údržba bude centralizována. Cílem není nic jiného, než umožnit mladým talentům vyniknout díky rovným šancím startujících bez ohledu na rodíly ve výši kapitálu. Za šest podniků by měl každý účastník zaplatit 135 tisíc eur, vítěz však bude odměněn prémií 500 tisíc eur. Je tedy o co bojovat!
Již nyní se tato myšlenka nové akademie jeví jako velmi povedená. Do této chvíle již promotér poháru North One Sports obdržel více než osmdesát přihlášek, což je vcelku těžko představitelný počet. Po prvním probrání přihlášek však zbylo jen asi čtyřicet posádek, k dispozice je ale jen šestnáct volných míst (včetně šesti vozů z Pirelli Star Driver). A o ně se nyní musí posádky poprat. Mladí talenti tak nebudou muset mít jen potřebný kapitál, důležitá bude také podpora jejich domovských autoklubů.
Tento šampionát bude zajímavý i z českého pohledu. Před necelými dvěma měsíci totiž v Pirelli Shootoutu uspěl velmi nadějný Jan Černý. Již delší dobu na sebe poukazuje na české rallyové scéně, nyní jej uvidíme ve fiestě od Pirelli na šesti podnicích mistrovství světa.
Zdroj: rallye-magazin.de
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?