Myšlenka zřízení nové kategorie pro mladé a talentované jezdce - WRC Academy se nyní ukazuuje jako velmi dobrá. Promotér již dostal přes 80 přihlášek. Připraveno bude však jen 16 vozů...
V posledních letech zažívalo JWRC svoje slabší časy. Stále vyšší ceny na provoz speciálů Super1600 stavěly mladé posádky do nelehkých finančních situacích. I díky tomu přišla v létě FIA s novým řešením - zřízením WRC Academy a myšlenkou soubojů identických vozů.
Příští rok tedy WRC Academy nahradí kdysi úspěšné JWRC (mezi vítěze tohoto šampionátu se řadí například Loeb, Ogier nebo také náš Martin Prokop). V tomto značkovém poháru budou soutěžit posádky s identickými Fiestami R2, jejichž údržba bude centralizována. Cílem není nic jiného, než umožnit mladým talentům vyniknout díky rovným šancím startujících bez ohledu na rodíly ve výši kapitálu. Za šest podniků by měl každý účastník zaplatit 135 tisíc eur, vítěz však bude odměněn prémií 500 tisíc eur. Je tedy o co bojovat!
Již nyní se tato myšlenka nové akademie jeví jako velmi povedená. Do této chvíle již promotér poháru North One Sports obdržel více než osmdesát přihlášek, což je vcelku těžko představitelný počet. Po prvním probrání přihlášek však zbylo jen asi čtyřicet posádek, k dispozice je ale jen šestnáct volných míst (včetně šesti vozů z Pirelli Star Driver). A o ně se nyní musí posádky poprat. Mladí talenti tak nebudou muset mít jen potřebný kapitál, důležitá bude také podpora jejich domovských autoklubů.
Tento šampionát bude zajímavý i z českého pohledu. Před necelými dvěma měsíci totiž v Pirelli Shootoutu uspěl velmi nadějný Jan Černý. Již delší dobu na sebe poukazuje na české rallyové scéně, nyní jej uvidíme ve fiestě od Pirelli na šesti podnicích mistrovství světa.
Zdroj: rallye-magazin.de
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.