Myšlenka zřízení nové kategorie pro mladé a talentované jezdce - WRC Academy se nyní ukazuuje jako velmi dobrá. Promotér již dostal přes 80 přihlášek. Připraveno bude však jen 16 vozů...
V posledních letech zažívalo JWRC svoje slabší časy. Stále vyšší ceny na provoz speciálů Super1600 stavěly mladé posádky do nelehkých finančních situacích. I díky tomu přišla v létě FIA s novým řešením - zřízením WRC Academy a myšlenkou soubojů identických vozů.
Příští rok tedy WRC Academy nahradí kdysi úspěšné JWRC (mezi vítěze tohoto šampionátu se řadí například Loeb, Ogier nebo také náš Martin Prokop). V tomto značkovém poháru budou soutěžit posádky s identickými Fiestami R2, jejichž údržba bude centralizována. Cílem není nic jiného, než umožnit mladým talentům vyniknout díky rovným šancím startujících bez ohledu na rodíly ve výši kapitálu. Za šest podniků by měl každý účastník zaplatit 135 tisíc eur, vítěz však bude odměněn prémií 500 tisíc eur. Je tedy o co bojovat!
Již nyní se tato myšlenka nové akademie jeví jako velmi povedená. Do této chvíle již promotér poháru North One Sports obdržel více než osmdesát přihlášek, což je vcelku těžko představitelný počet. Po prvním probrání přihlášek však zbylo jen asi čtyřicet posádek, k dispozice je ale jen šestnáct volných míst (včetně šesti vozů z Pirelli Star Driver). A o ně se nyní musí posádky poprat. Mladí talenti tak nebudou muset mít jen potřebný kapitál, důležitá bude také podpora jejich domovských autoklubů.
Tento šampionát bude zajímavý i z českého pohledu. Před necelými dvěma měsíci totiž v Pirelli Shootoutu uspěl velmi nadějný Jan Černý. Již delší dobu na sebe poukazuje na české rallyové scéně, nyní jej uvidíme ve fiestě od Pirelli na šesti podnicích mistrovství světa.
Zdroj: rallye-magazin.de
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?