Pojďme se trošku vrátit do historie. První WRC vozy spatřily světlo světa v roce 1997. Pouhé dva roky poté, tedy v roce 1999, vyjel na trať soutěže MS poprvé Ford Focus, kterého teď čeká jeho 174. start v MS v barvách továrního týmu Ford. Pojďme si zopakovat některé významné momenty jeho kariéry.
1999 - Ford Focus WRC debutuje na Rally Monte Carlo. Hned v debutové sezoně si připisuje i svoje první vítězství, které získává posádka Colin McRae/Nicky Grist. McRae/Grist vítězí ještě v Portugalsku (následující rally).2000 – Focus si do svých tabulek zapisuje první vítězství na asfaltu, posádka McRae/Grist vyhrála Španělskou rally s náskokem pouze 5,9s.2001 – Po nové homologaci se už auto jmenovalo i oficiálně Ford Focus WRC. McRae/Grist vyhráli v Argentině, na Kypru a v Řecku. McRae nastupoval do závěrečné rally roku ve Walesu s bodovým náskokem na první pozici v průběžném pořadí jezdců, jenže havaroval a o titul přišel.2002 - Carlos Sainz a Colin McRae dokončili úvodní soutěž roku, legendární Rally Monte Carlo, v bodované osmičce. Na tom by nebylo nic zvláštního, kdyby tehdy nezačala série soutěží, ve které dojel vůz Ford Focus na bodované pozici. Tato série trvá dodnes! Sainz (Argentina) i McRae (Řecko) získali svoje 24. vítězství v MS. McRae pak vyhrál ještě v Keni a stal se tak nejúspěšnějším jezdcem své doby. 2003 – Na Novém Zélandu debutovala nová evoluce Fordu Focus WRC. První vítězství si připsala zásluhou Markko Märtina v Řecku. Estonec si připsal další vítězství v MS před zraky deseti tisíců domácích fandů ve Finsku.2004 – Při 100. startu M-Sportu v soutěži MS dosáhl Ford díky svým továrním pilotům, Markku Märtinovi a Francoisi Duvalovi, doublu. Märtin vyhrál také asfaltové soutěže na Korzice a ve Španělsku. Tehdy byl Focus považován za nejsofistikovanější vůz WRC tehdejší doby.2005 – Tovární tým Ford angažoval na post týmové dvojky Romana Krestu! Po druhém a třetím místě z Monaka a ze Švédska se ujal Toni Gardemeister s Focusem WRC překvapivě vedení mezi jezdci v průběžném pořadí MS. Na australských tratích se poprvé představila nová generace Fordu Focus. Gardemeister a Roma Kresta se blýskli nejrychlejšími časy v jednotlivých RZ, i když soutěž byla původně plánována jen jako test nového vozu. 2006 – Hned při svém prvním startu s Fordem Focus WRC vyhrál Marcus Grönholm Rally Monte Carlo. Dohromady Fin vyhrál sedm soutěží a položil tak základní kámen k zisku poháru konsktruktérů pro Ford. Mikko Hirvonen v druhém továrním autě vyhrál v Austrálii jeho první soutěž MS.
2007 – Ford obhajuje konstruktérskou korunku s celkem osmi vítězstvími. Grönholm vyhrál Rally Nový Zéland s nejtěsnějším rozdílem historie 0,3s, tehdy byl tím druhým Sébastien Loeb.2008 – Jari-Matti Latvala, nová posila továrního týmu Ford, se zapsal do historie jako nejmladší jezdec historie, který vyhrál soutěž MS, jednalo se o soutěž ve Švédsku. Mikko Hirvonen svým vítězstvím v Turecku dokončil jubilejní 100. závod, ve kterém Ford získal body. Hirvonen se prvním jezdcem v historii MS, který bodoval ve všech soutěžích roku.2009 – Ford Focus získal celkem pět vítězství – v Itálii, Řecku, Polsku, Finsku a v Austrálii. Mikko Hirvonen také prohrál jezdecký titul během finále sezony ve Walesu o pouhý bod. Tehdy se naopak radoval Sébastien Loeb.2010 – Ford Focus WRC se zúčastní Rally of Great Britain jako posledního závodu své kariéry v MS pod hlavičkou Fordu.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.