AKTUALIZACE PO RZ 20 CÍL; Dvě rychlostní zkoušky vyhráli Latvala a Sordo. Loeb vítězem.
Fotogalerie z podniku zde.
Výdky po RZ 20 cíl
Předposlední, téměř třicet kilometrů dlouhou rychlostní zkoušku, vyhrál Latvala. Dostal se tak na třetí místo před Hirvonena, na kterého ale najel pouze tři desetiny vteřiny. Na závěrečné zkoušce dal Latvala Hirvonenovi osm vteřin a udržel tak třetí místo a stal se vicemistrem světa. Pro vítězství v soutěži si dojel Sebastien Loeb a druhý skončil Petter Solberg.
PWRC
V hodnoceí PWRC si djel pro vítězství estonec Tanak. Hlavní soupěř mu ubyl už včera, když havaroval Flodin. Náš Martin Semerád bohužel dnes havaroval ze druh místa a tak je druhý Araujo a třetí Paddon.
SWRC
Kategor SWRC vyhrál skvěle jedoucí Andreas Mikkelsen. Druhý je Bren s Fiestou a třetí Pons.
Celkově dojelo do cíle soutěže 45 posádek.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 3:14:54,0 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Citroën C4 WRC +19,1 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +1:35,3 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +1:53,3 5. Sordo D. - Vallejo D. Citroën C4 WRC +2:12,2 6. Solberg H. - Prévot S. Ford Focus RS WRC 08 +6:26,5 7. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +8:37,8 8. Räikkönen K. - Lindstrem K Citroën C4 WRC +10:27,9 9. Ostberg M. - Andersson J. Ford Focus RS WRC 08 +12:28,9 10. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +14:01,2
Výsledky po RZ18:
Sedmnáctý měřený úsek vyhrál fenomenální francouz o 6,7s před P. Solbergem, který podle svých slov jel trochu při „zdi“. Třetí místo obsadil Latvala, který byl i přes lehké problémy s řízením rychlejší svého týmového kolegy Hirvonena. Následný osmnáctý měřený úsek skončil stejným výsledkem jen s tím rozdílem, že si vyměnili pořadí Latvala a Hirvonen a stejně to vypadá i v celkovém pořadí.Po dvou dnes odjetých měřených úsecích se změnilo pořadí v SWRC. Této kategorii stále kraluje Andy Mikkelsen (Škoda Fabia S2000). Na druhé místo již poskočil X. Pons (Ford Fiesta S2000), který vytěžil z havárie Ketomy. Finský jezdec šel přes střechu v sedmnáctém měřeném úseku, posádka nezraněna. Třetí místo patří irskému jezdci C. Breenovi s (Ford Fiesta S2000).Produkčním vozům stále kraluje Tänak. Bohužel špatná zpráva přišla z českého týmu Martina Semeráda, který v osmnáctém měřeném úseku narazil čelně do stromu (posádka nezraněna) a odstoupil z průběžného druhého místa, na kterém českého mladíka vystřídal Araujo. Třetí je H. Paddon.
Výsledky po RZ18 - Margam Park 1:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 2:53:28,0 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Citroën C4 WRC +14,3 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +1:45,3 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +1:48,7 5. Sordo D. - Vallejo D. Citroën C4 WRC +2:19,6 6. Solberg H. - Prévot S. Ford Focus RS WRC 08 +6:18,3 7. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +8:05,1 8. Räikkönen K. - Lindstrem K Citroën C4 WRC +9:54,6 9. Ostberg M. - Andersson J. Ford Focus RS WRC 08 +11:58,0 10. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +12:40,5
Výsledky po RZ16 (cíl druhé etapy):
Dnes odpoledne bylo na programu pět zkoušek a souboj mezi Loebem a Petterem Solbergem se ještě vyostřil. Ve čtyřech testech (poslední byla divácká superspeciálka) byl celkově nejrychlejší Loeb, Solberg se ho však v dosahovaných časech držel jako klíště. RZ 15 Nor ale vyhrál a za celé odpoledne na Loeba nabral jen 2,3 s!
Třetí Hirvonen již na nejrychlejší dvojici nestačí. Časy se pohyboval okolo pátého místa a na první místo již ztrácí skoro minutu a půl. Solbergovi by tak body za druhé místo, pro které by si mohl v klidu dojet, stačily na konečné druhé místo. Nasazením však ukazuje, jak moc by opravdu chtěl vyhrát - a nemá k tomu daleko!
Mezi produkčními vozy se po odstoupení Flodina dostal do vedení s pohodlným náskokem více než dvou minut Ott Tanak. Vyrovnané časy mezi prvními pěti po celý den podával Martin Semerád. Zaslouženě mu patří druhé místo s náskokem více než minuty na Arauja.
Mezi "Es dvoutisícovkami" byl dnes pětkrát nerjrychlejší Mikkelsen, který po ohlášením přestupu v IRC ke Škodě startuje s Fabií. V průběžném pořadí SWRC tak vede, 25 s na něj ztrácí Ketomaa, který triumfoval dnes čtyřikrát.
Výsledky po RZ16 - Cardiff Bay 2:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 2:32:24,0 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Citroën C4 WRC +4,8 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +1:28,0 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +1:36,6 5. Sordo D. - Vallejo D. Citroën C4 WRC +1:52,0 6. Solberg H. - Prévot S. Ford Focus RS WRC 08 +5:01,4 7. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +6:49,5 8. Räikkönen K. - Lindstrem K Citroën C4 WRC +8:30,9 9. Ostberg M. - Andersson J. Ford Focus RS WRC 08 +11:02,3 10. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +11:04,4
Výsledky po RZ11:
Dnes ráno se velmi dobře probudil Petter Solberg a začal ve skutečnost proměňovat svoje slova před startem. Z dopoledních čtyř RZ tři vyhrál. Po RZ9 se dokonce odstal až do vedení, pouze však 3,2 s před Loeba. To si však již jistý mistr světa nenechal líbit a po výhře v RZ10 se vrátil na první místo, s nákokem však jen 2,5 s.
Solbergovi cestu za jeho cílem, za druhým místem v celkovém hodnocení šampionátu, velmi usnadil již na RZ8 jeho hlavní soupeř Ogier. Ten Solbergovu rychlost neustál a díky havárii odstoupil ze třetího místa. Vyrovnanými výkony postoupil nahoru Latvala, na průběžné čtvrté místo za Hirvonena.
Výsledky po RZ7 - Myherin 2:
Ve Velké Británii sledujeme vyrovnaný souboj o vedení mezi Sébastienem Loebem, Petterem Solbergem, Sébastienem Ogierem a až do RZ7 se na čele držel Jari-Matti Latvala. Fin vedl po RZ6 o 4,5s před Loebem, jenže na dnešní poslední zkoušce dostal defekt a propadl se na místo šesté. Vede tedy Loeb s nicotným náskokem 1,8s na druhého Solberga.
Sébastien Ogier po poledním servisu výrazně zrychlil, vyhrál dokonce RZ5. Připojil se tak k jezdcům bojujícím o čelo soutěže. Momentálně je mladý Francouz na místě třetím, na kolegu Loeba ztrácí 3,6s. Čtvrtý je už s větší ztrátou Mikko Hirvonen, ten se během dopoledne posunul před jedničku Juniorského týmu Citroënu, Daniho Sorda.
Výsledky po RZ7 - Myherin 2:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 1:15:34,6 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Citroën C4 WRC +1,8 3. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +3,6 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +42,2 5. Sordo D. - Vallejo D. Citroën C4 WRC +48,9 6. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +1:07,0 7. Solberg H. - Prévot S. Ford Focus RS WRC 08 +2:30,5 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +3:19,3 9. Ostberg M. - Andersson J. Ford Focus RS WRC 08 +3:38,3 10. Räikkönen K. - Lindstrem K Citroën C4 WRC +4:27,1Výsledky po RZ4:
Jako na houpačce je pořadí na špičce. Po první dnešní RZ se vedení ujal Latvala na Fordu, potom do vystřídal Loeb, aby mu následně vedení zase přenechal.
Do vlhkého a větrného počasí se v Cardiffu probudili k dnešní etapě soutěžní posádky. Hned na první dnešní RZ zajel nejrychlejší čas Latvala a rázem postoupil do vedení. Rychlejší než Loeb dokázal být i Petter Solberg, který postoupil na druhé místo.
Chuť si však Francouz spravil na následujícím testu, kde byl nejrychlejší. Výkonnost Citrenů potvrdili také Sordo a Petter Solberg se shodným druhým časem. Až šestý čas zbyl na Latvalu a ten se propadl až na třetí průběžnou příčku. Fin však poslední dopolední test zajel přímo excelentně a na RZ 4 nadělil Loebovi 3,2 s a opět jej ve vedení vystřídat.
V SWRC vyhrál Mikkelsen dvě RZ, Ketomaana fistě jednu. Celkově tak Nor vede o 12,3 s, druhý je zníněny Ketomaa. Martin Semerád se usadil v PWRC na průběžní druhé příčce, na vedoucího Flodina však ztrácí 46,1 s. Třetí Araujo je od Semeráda vzdálen pohých 0,9 s.
Výsledky po RZ4 - Myherin 1:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 38:33,0 --- 2. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC +1,4 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën C4 WRC +1,9 4. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +7,1 5. Sordo D. - Vallejo D. Citroën C4 WRC +21,7 6. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +25,7 7. Solberg H. - Prévot S. Ford Focus RS WRC 08 +1:20,9 8. Ostberg M. - Andersson J. Ford Focus RS WRC 08 +1:38,8 9. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +1:45,7 10. Räikkönen K. - Lindstrem K Citroën C4 WRC +2:17,5Výsledky po RZ1:
Jen 1, 7 kilometru dlouhou speciálku opanoval kdo jiný než v současné době již osmi násobný světový šampión Sebastien Loeb. Za fenomenálním Francouzem následovala hned trojice jezdců se speciály Citroën C4 WRC v pořadí Ogier, Sordo, P. Solberg. Hegemonii Citroënu narušil jen pátým místem J. M. Latvala s Fordem Focus WRC. První desítku uzavřel Andy Mikkelsen jedoucí s Fabií S2000 a vévodí tak kategorii SWRC. Za tímto seveřanem postupně figurují Ketomma (Ford Fiesta S2000) +1,3s a Kosciuszko Škoda Fabia S2000 +2,7s.
Výsledky po RZ1- Cardiff Bay 1,7 km:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 01:16,1 --- 2. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +0,7 3. Sordo D. - Vallejo D. Citroën C4 WRC +1,2 4. Solberg P. - Patterson C. Citroën C4 WRC +1,6 5. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +1,8 6. Räikkönen K. - Lindstrem K Citroën C4 WRC +3,3 7. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +3,4 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +4,0 9. Block K. - Gelsomino A Ford Focus RS WRC 08 +4,3 10. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 1. SWRC +5,5Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.