AKTUALIZACE PO RZ 20 CÍL; Dvě rychlostní zkoušky vyhráli Latvala a Sordo. Loeb vítězem.
Fotogalerie z podniku zde.
Výdky po RZ 20 cíl
Předposlední, téměř třicet kilometrů dlouhou rychlostní zkoušku, vyhrál Latvala. Dostal se tak na třetí místo před Hirvonena, na kterého ale najel pouze tři desetiny vteřiny. Na závěrečné zkoušce dal Latvala Hirvonenovi osm vteřin a udržel tak třetí místo a stal se vicemistrem světa. Pro vítězství v soutěži si dojel Sebastien Loeb a druhý skončil Petter Solberg.
PWRC
V hodnoceí PWRC si djel pro vítězství estonec Tanak. Hlavní soupěř mu ubyl už včera, když havaroval Flodin. Náš Martin Semerád bohužel dnes havaroval ze druh místa a tak je druhý Araujo a třetí Paddon.
SWRC
Kategor SWRC vyhrál skvěle jedoucí Andreas Mikkelsen. Druhý je Bren s Fiestou a třetí Pons.
Celkově dojelo do cíle soutěže 45 posádek.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 3:14:54,0 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Citroën C4 WRC +19,1 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +1:35,3 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +1:53,3 5. Sordo D. - Vallejo D. Citroën C4 WRC +2:12,2 6. Solberg H. - Prévot S. Ford Focus RS WRC 08 +6:26,5 7. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +8:37,8 8. Räikkönen K. - Lindstrem K Citroën C4 WRC +10:27,9 9. Ostberg M. - Andersson J. Ford Focus RS WRC 08 +12:28,9 10. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +14:01,2
Výsledky po RZ18:
Sedmnáctý měřený úsek vyhrál fenomenální francouz o 6,7s před P. Solbergem, který podle svých slov jel trochu při „zdi“. Třetí místo obsadil Latvala, který byl i přes lehké problémy s řízením rychlejší svého týmového kolegy Hirvonena. Následný osmnáctý měřený úsek skončil stejným výsledkem jen s tím rozdílem, že si vyměnili pořadí Latvala a Hirvonen a stejně to vypadá i v celkovém pořadí.Po dvou dnes odjetých měřených úsecích se změnilo pořadí v SWRC. Této kategorii stále kraluje Andy Mikkelsen (Škoda Fabia S2000). Na druhé místo již poskočil X. Pons (Ford Fiesta S2000), který vytěžil z havárie Ketomy. Finský jezdec šel přes střechu v sedmnáctém měřeném úseku, posádka nezraněna. Třetí místo patří irskému jezdci C. Breenovi s (Ford Fiesta S2000).Produkčním vozům stále kraluje Tänak. Bohužel špatná zpráva přišla z českého týmu Martina Semeráda, který v osmnáctém měřeném úseku narazil čelně do stromu (posádka nezraněna) a odstoupil z průběžného druhého místa, na kterém českého mladíka vystřídal Araujo. Třetí je H. Paddon.
Výsledky po RZ18 - Margam Park 1:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 2:53:28,0 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Citroën C4 WRC +14,3 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +1:45,3 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +1:48,7 5. Sordo D. - Vallejo D. Citroën C4 WRC +2:19,6 6. Solberg H. - Prévot S. Ford Focus RS WRC 08 +6:18,3 7. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +8:05,1 8. Räikkönen K. - Lindstrem K Citroën C4 WRC +9:54,6 9. Ostberg M. - Andersson J. Ford Focus RS WRC 08 +11:58,0 10. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +12:40,5
Výsledky po RZ16 (cíl druhé etapy):
Dnes odpoledne bylo na programu pět zkoušek a souboj mezi Loebem a Petterem Solbergem se ještě vyostřil. Ve čtyřech testech (poslední byla divácká superspeciálka) byl celkově nejrychlejší Loeb, Solberg se ho však v dosahovaných časech držel jako klíště. RZ 15 Nor ale vyhrál a za celé odpoledne na Loeba nabral jen 2,3 s!
Třetí Hirvonen již na nejrychlejší dvojici nestačí. Časy se pohyboval okolo pátého místa a na první místo již ztrácí skoro minutu a půl. Solbergovi by tak body za druhé místo, pro které by si mohl v klidu dojet, stačily na konečné druhé místo. Nasazením však ukazuje, jak moc by opravdu chtěl vyhrát - a nemá k tomu daleko!
Mezi produkčními vozy se po odstoupení Flodina dostal do vedení s pohodlným náskokem více než dvou minut Ott Tanak. Vyrovnané časy mezi prvními pěti po celý den podával Martin Semerád. Zaslouženě mu patří druhé místo s náskokem více než minuty na Arauja.
Mezi "Es dvoutisícovkami" byl dnes pětkrát nerjrychlejší Mikkelsen, který po ohlášením přestupu v IRC ke Škodě startuje s Fabií. V průběžném pořadí SWRC tak vede, 25 s na něj ztrácí Ketomaa, který triumfoval dnes čtyřikrát.
Výsledky po RZ16 - Cardiff Bay 2:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 2:32:24,0 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Citroën C4 WRC +4,8 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +1:28,0 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +1:36,6 5. Sordo D. - Vallejo D. Citroën C4 WRC +1:52,0 6. Solberg H. - Prévot S. Ford Focus RS WRC 08 +5:01,4 7. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +6:49,5 8. Räikkönen K. - Lindstrem K Citroën C4 WRC +8:30,9 9. Ostberg M. - Andersson J. Ford Focus RS WRC 08 +11:02,3 10. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +11:04,4
Výsledky po RZ11:
Dnes ráno se velmi dobře probudil Petter Solberg a začal ve skutečnost proměňovat svoje slova před startem. Z dopoledních čtyř RZ tři vyhrál. Po RZ9 se dokonce odstal až do vedení, pouze však 3,2 s před Loeba. To si však již jistý mistr světa nenechal líbit a po výhře v RZ10 se vrátil na první místo, s nákokem však jen 2,5 s.
Solbergovi cestu za jeho cílem, za druhým místem v celkovém hodnocení šampionátu, velmi usnadil již na RZ8 jeho hlavní soupeř Ogier. Ten Solbergovu rychlost neustál a díky havárii odstoupil ze třetího místa. Vyrovnanými výkony postoupil nahoru Latvala, na průběžné čtvrté místo za Hirvonena.
Výsledky po RZ7 - Myherin 2:
Ve Velké Británii sledujeme vyrovnaný souboj o vedení mezi Sébastienem Loebem, Petterem Solbergem, Sébastienem Ogierem a až do RZ7 se na čele držel Jari-Matti Latvala. Fin vedl po RZ6 o 4,5s před Loebem, jenže na dnešní poslední zkoušce dostal defekt a propadl se na místo šesté. Vede tedy Loeb s nicotným náskokem 1,8s na druhého Solberga.
Sébastien Ogier po poledním servisu výrazně zrychlil, vyhrál dokonce RZ5. Připojil se tak k jezdcům bojujícím o čelo soutěže. Momentálně je mladý Francouz na místě třetím, na kolegu Loeba ztrácí 3,6s. Čtvrtý je už s větší ztrátou Mikko Hirvonen, ten se během dopoledne posunul před jedničku Juniorského týmu Citroënu, Daniho Sorda.
Výsledky po RZ7 - Myherin 2:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 1:15:34,6 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Citroën C4 WRC +1,8 3. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +3,6 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +42,2 5. Sordo D. - Vallejo D. Citroën C4 WRC +48,9 6. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +1:07,0 7. Solberg H. - Prévot S. Ford Focus RS WRC 08 +2:30,5 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +3:19,3 9. Ostberg M. - Andersson J. Ford Focus RS WRC 08 +3:38,3 10. Räikkönen K. - Lindstrem K Citroën C4 WRC +4:27,1Výsledky po RZ4:
Jako na houpačce je pořadí na špičce. Po první dnešní RZ se vedení ujal Latvala na Fordu, potom do vystřídal Loeb, aby mu následně vedení zase přenechal.
Do vlhkého a větrného počasí se v Cardiffu probudili k dnešní etapě soutěžní posádky. Hned na první dnešní RZ zajel nejrychlejší čas Latvala a rázem postoupil do vedení. Rychlejší než Loeb dokázal být i Petter Solberg, který postoupil na druhé místo.
Chuť si však Francouz spravil na následujícím testu, kde byl nejrychlejší. Výkonnost Citrenů potvrdili také Sordo a Petter Solberg se shodným druhým časem. Až šestý čas zbyl na Latvalu a ten se propadl až na třetí průběžnou příčku. Fin však poslední dopolední test zajel přímo excelentně a na RZ 4 nadělil Loebovi 3,2 s a opět jej ve vedení vystřídat.
V SWRC vyhrál Mikkelsen dvě RZ, Ketomaana fistě jednu. Celkově tak Nor vede o 12,3 s, druhý je zníněny Ketomaa. Martin Semerád se usadil v PWRC na průběžní druhé příčce, na vedoucího Flodina však ztrácí 46,1 s. Třetí Araujo je od Semeráda vzdálen pohých 0,9 s.
Výsledky po RZ4 - Myherin 1:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 38:33,0 --- 2. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC +1,4 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën C4 WRC +1,9 4. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +7,1 5. Sordo D. - Vallejo D. Citroën C4 WRC +21,7 6. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +25,7 7. Solberg H. - Prévot S. Ford Focus RS WRC 08 +1:20,9 8. Ostberg M. - Andersson J. Ford Focus RS WRC 08 +1:38,8 9. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +1:45,7 10. Räikkönen K. - Lindstrem K Citroën C4 WRC +2:17,5Výsledky po RZ1:
Jen 1, 7 kilometru dlouhou speciálku opanoval kdo jiný než v současné době již osmi násobný světový šampión Sebastien Loeb. Za fenomenálním Francouzem následovala hned trojice jezdců se speciály Citroën C4 WRC v pořadí Ogier, Sordo, P. Solberg. Hegemonii Citroënu narušil jen pátým místem J. M. Latvala s Fordem Focus WRC. První desítku uzavřel Andy Mikkelsen jedoucí s Fabií S2000 a vévodí tak kategorii SWRC. Za tímto seveřanem postupně figurují Ketomma (Ford Fiesta S2000) +1,3s a Kosciuszko Škoda Fabia S2000 +2,7s.
Výsledky po RZ1- Cardiff Bay 1,7 km:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 01:16,1 --- 2. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +0,7 3. Sordo D. - Vallejo D. Citroën C4 WRC +1,2 4. Solberg P. - Patterson C. Citroën C4 WRC +1,6 5. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +1,8 6. Räikkönen K. - Lindstrem K Citroën C4 WRC +3,3 7. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +3,4 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +4,0 9. Block K. - Gelsomino A Ford Focus RS WRC 08 +4,3 10. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 1. SWRC +5,5Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?