České posádky Martin Prokop – Jan Tománek a Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát vybojovaly v Kyperské rally, závěrečném podniku letošní sezony Intercontinental Rally Challenge, třetí resp. čtvrté místo.
Zatímco Martina Prokopa trochu mrzelo, že nevystoupil na vyšší stupeň pódia, Jaromír Tarabus byl svým výkonem příjemně překvapen.Kyperskou rally zahájila ve čtvrtek večer 4. listopadu superspeciálka vedoucí ulicemi přístavu v Limassolu. Na 2,5 kilometru dlouhé trati se Martin Prokop poprvé potýkal s technickými problémy. Jeho Fiestě S2000 totiž praskla poloosa a Prokop v úvodní rychlostní zkoušce ztratil lehce přes 12 sekund. V následujícím 10minutovém servisu tým navzdory všemu úsilí nedokázal komplikovanou opravu dokončit, a tak Prokop s Tománkem inkasovali ještě 20sekundovou penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly. V pátek ráno tak posádka startovala do klasických rychlostních zkoušek s půlminutovou ztrátou na vedoucího jezdce.
Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem zahájili Kyperskou rally třetím časem z limassolské superspeciálky.Martin Prokop s Janem Tománek však ztrátu nabranou v úvodní erzetě druhý den rychle stahovali. Už po třetí rychlostní zkoušce postoupili na druhé místo průběžného pořadí a po předposlední vložce dne se vyšvihli na první místo. Po první etapě Kyperské rally a třech vyhraných erzetách přenocovali na vedoucí pozici.
Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát podali v pátek vyrovnaný výkon. Po třetí rychlostní zkoušce sice sestoupili ze třetího místa průběžného pořadí na čtvrté, avšak jeli bez technických i jiných větších problémů a v roli nováčků Kyperské rally si vedli více než dobře.Do druhé etapy Martin Prokop odstartoval jako leader průběžného pořadí. Bohužel už ve druhé rychlostní zkoušce dne znovu praskla poloosa jeho Fordu Fiesta S2000. Prokop ztratil téměř pět minut a propadl se na třetí místo. Další erzeta absolvovaná s technickým problémem jej srazila ještě o příčku níž. Na třetím místě průběžného pořadí dočasně vystřídal svého týmového kolegu Jaromír Tarabus. V poslední sekci rychlostních zkoušek se Martin Prokop dostal zpět před Jaromíra Tarabuse a týmoví kolegové obsadili třetí, resp. čtvrté místo v konečném pořadí Kyperské rally.„V první rychlostní zkoušce nám praskla poloosa a ten samý problém se opakoval i druhý den v 31kilometrové erzetě. Tyto závady hodně ovlivnily konečný výsledek,“ říká Martin Prokop k průběhu Kyperské rally. „Ale přesto, že zapříčinily velké časové ztráty, byl to krásný víkend a super závody. Ale přiznávám, že nás mrzí, že jsme to nedotáhli na první místo, které jsme drželi po první etapě.“„Když jsme trénovali Kyperskou rally, zdálo se nám téměř nereálné, že bychom mohli dojet do cíle. Tratě jsou tu velmi náročné, uskákané, už po tréninku jsme toho měli dost. Ale ukázalo se, že jsme nejlépe nezvolili tréninkový vůz a že naše pocity hodně pramenily právě z toho,“ popisuje Jaromír Tarabus počáteční peripetie Kyperské rally. „Ale s Fiestou S2000 to bylo něco úplně jiného. Strašně se nám to líbilo a závody jsme si užívali, v závodním autě byly tratě nádherné. Jedinými problémy byly dva defekty, které jsme měli v pátek. Jeden jsme zjistili až v cíli, ale jeden jsme měli už v rychlostní zkoušce, takže jsme museli řešit i pár krizovek. Sobota pak byla úplně bez problémů. Narozdíl od některých favoritů se nám vyhnuly technické potíže a my získali krásný výsledek, s jakým jsme snad ani nepočítali.“
V neděli odstartovaly obě posádky Czech Ford National Teamu a Czech Ford Rally Teamu do 50kilometrového rallysprintu Golden Stage Rally, tvořeného dvěma 25kilometrovými erzetami na smíšeném povrchu. Golden Stage Rally nabízela možnost bojovat o zajímavé prize money. Martin Prokop v ní obsadil čtvrté místo dotované 10.000 eur a Jaromír Tarabus šestou příčku, první, za níž se neudělovaly prize money.„Golden Stage Rally byla velmi zajímavá, její zařazení dodalo celé Kyperské rally zvláštní náboj. Zároveň však byla i velice náročná, kombinovala asfalt se šotolinou,“ říká Martin Prokop. „Nastoupili jsme do ní úplně naplno, ale nevyšlo to, jak jsme si představovali, i když jsme dělali co jsme mohli. Asi nám úplně nevyšlo nastavení...“„Golden Stage Rally se nám moc líbila, i když byla v šotolinových pasážích hodně rozbitá, zvláště při druhých průjezdech. Bylo jasné, že v takových podmínkách hrozí defekty a bohužel jsme jej ve druhém průjezdu skutečně udělali,“ říká Jaromír Tarabus. „Vytáhli jsme si ‚černého Petra‘, ale mohlo to být i horší. Celý víkend se nám dařilo a my jsme nadmíru spokojení. Chtěl bych poděkovat celému týmu a partnerům, ale i českým fanouškům, kteří byli podél tratí nepřehlédnutelní.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.