Značka Škoda byla oficiálně honorována vítězem šampionátu Intercontinental Rally Challenge (IRC) a tovární pilot týmu Škoda Motorsport uho Hänninen se spolujezdcem Mikko Markkulou vítězi šampionátu IRC v hodnocení jezdců pro rok 2010. Škoda tak přetrhla tříletou nadvládu Peugeotu v tomto šampionátu. Fantastický úspěch celého týmu podtrhla druhým místem další tovární posádka mladoboleslavského týmu Jan Kopecký – Petr Starý, třetí skončil loňský vítěz seriálu Kris Meek na Peugeotu. Pohár pro vítěze značek převzal šéf továrního týmu Škoda Motorsport Michal Hrabánek.
Celkově se tovární tým letos zúčastnil 11 z celkových 12 soutěží kalendáře IRC a na sedmi z nich slavil vítězství. Kromě těchto prvenství obsadily posádky Škoda i dalších 17 podiových umístění! Hänninen s Markkulou zvítězili v Argentině, na Sardínii a ve Skotsku, Loix s Miclottem v Belgii, na Madeiře a v České Republice a Kopecký se Starým na Kanárských ostrovech. Ke skvělým výsledkům přispěly též aktivity a výsledky privátních týmů podporovaných importéry značky Škoda, zvláště pak britský tým Škoda UK Motorsport. Úspěch vozů Fabia Super 2000 v sezoně 2010 korunovali v národních šampionátech triumfy jezdců v Německu (Matthias Kahle), Rakousku (Raimund Baumschlager), České republice (Pavel Valoušek), Španělsku (Alberto Hevia), Libanonu (Roger Feghali) a na Slovensku (Jozef Béreš).
Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport, právě skončenou sezonu komentuje: „Chtěl bych srdečně poděkovat všem, kteří za tímto historickým úspěchem značky Škoda stojí – vedení automobilky Škoda, členům našeho týmu Škoda Motorsport, kolegům z technického vývoje, externím spolupracovníkům, všem těm patří obrovský dík a každý z nich přispěl svým podílem na zisku poháru šampionů IRC. Rád bych také poděkoval importérům značky Škoda ve všech zemích, kde projekt Fabia Super 2000 našel pozitivní odezvu a významně přispěl k našim společným úspěchům v oblasti zvýšeného povědomí a pozitivní image o značce Škoda, jíž jsme udělali obrovskou reklamu.“Juho Hänninen: „Úroveň IRC v letošním roce byla vysoká, svého prvního velkého mezinárodního titulu si obrovsky vážím. Celý tým odváděl perfektní práci, neměli jsme po celou sezonu jediný technický problém a to byl důležitý základ našeho úspěchu, protože když chcete dosáhnout dobrého výsledku, musíte rally nejdříve dokončit. Osobně jsem učinil významný pokrok na asfaltových soutěžích a již nyní se těším na další spolupráci s týmem Škoda Motorsport.“
Jan Kopecký: „Chtěl bych poděkovat celé Škodě za možnost být součástí projektu Fabia Super 2000, úsilí všech členů týmu bylo zúročeno fantastickým výsledkem pro značku. Druhé místo v IRC je pěkné, samozřejmě jsme mysleli na titul, ale svými chybami jsme se o něj připravili. Nicméně sezona byla jako taková povedená a již se těšíme na tu další.“
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?