Od továrního jezdce k platícímu jezdci, to je vyhlídka Daniho Sorda na příští rok. Španěl se musí připravit, že pokud bude chtít zůstat ve WRC, tak si bude muset svoje místo v některém speciálu zaplatit.
Dani Sordo působil dlouhou dobu jako dvojka Sébastiena Loeba v továrním týmu Citroën. Jenže jeho nesporný talent zůstal ve stínu multi-šampióna MS v rally nedoceněn a Španěl Sordo stále čeká na svoje premiérové vítězství v MS. Teď se na scéně navíc objevil další Francouz, Sébastien Ogier, který ho vystrnadil z továrního týmu. Šéf Citroënu pro rally, Olivier Quesnel, by rád nasměroval kroky Daniho Sorda do Juniorského týmu Citroënu, jenže je jasné, že by musel Dani s sebou přinést nemalý balík peněz od sponzorů.
Není pochyb o tom, že je Dani na asfaltu rychlý, jenže u Citroënu musel
dávat přednost Loebovi...
Španělská média už dokonce přinesla konkrétní čísla. Podle jejich informací by měl Sordo sehnat minimálně 3 miliony Euro, aby si zajistil sedadlo v DS3 WRC. Této situace se pochopitelně snaží využít konkurenční Ford, který by rád do třetí Fiesty WRC po boku Mikko Hirvonena a Jariho-Mattiho Latvaly rád posadil nějakého asfaltového specialistu. Tím Sordo bez pochyby je. Ford je také výrazně levnější, když by od Sorda žádal částku ve výši zhruba 1 milionu Eur. Sordo jedná s bankou Santander, která by měla potřebný obnos přispět.Tak trošku v pozadí „boje o Sorda“ stojí třetí tovární tým: Mini. Ten doposud potvrdil pouze Krise Meekea. Sordo by mohl se svými zkušenostmi od Citroënu přinést velmi důležitá data právě konkurenčnímu Mini. Jenže značka spadající do koncernu BMW může Španělovi nabídnout pouze nekompletní program pro sezonu 2011.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.