Od továrního jezdce k platícímu jezdci, to je vyhlídka Daniho Sorda na příští rok. Španěl se musí připravit, že pokud bude chtít zůstat ve WRC, tak si bude muset svoje místo v některém speciálu zaplatit.
Dani Sordo působil dlouhou dobu jako dvojka Sébastiena Loeba v továrním týmu Citroën. Jenže jeho nesporný talent zůstal ve stínu multi-šampióna MS v rally nedoceněn a Španěl Sordo stále čeká na svoje premiérové vítězství v MS. Teď se na scéně navíc objevil další Francouz, Sébastien Ogier, který ho vystrnadil z továrního týmu. Šéf Citroënu pro rally, Olivier Quesnel, by rád nasměroval kroky Daniho Sorda do Juniorského týmu Citroënu, jenže je jasné, že by musel Dani s sebou přinést nemalý balík peněz od sponzorů.
Není pochyb o tom, že je Dani na asfaltu rychlý, jenže u Citroënu musel
dávat přednost Loebovi...
Španělská média už dokonce přinesla konkrétní čísla. Podle jejich informací by měl Sordo sehnat minimálně 3 miliony Euro, aby si zajistil sedadlo v DS3 WRC. Této situace se pochopitelně snaží využít konkurenční Ford, který by rád do třetí Fiesty WRC po boku Mikko Hirvonena a Jariho-Mattiho Latvaly rád posadil nějakého asfaltového specialistu. Tím Sordo bez pochyby je. Ford je také výrazně levnější, když by od Sorda žádal částku ve výši zhruba 1 milionu Eur. Sordo jedná s bankou Santander, která by měla potřebný obnos přispět.Tak trošku v pozadí „boje o Sorda“ stojí třetí tovární tým: Mini. Ten doposud potvrdil pouze Krise Meekea. Sordo by mohl se svými zkušenostmi od Citroënu přinést velmi důležitá data právě konkurenčnímu Mini. Jenže značka spadající do koncernu BMW může Španělovi nabídnout pouze nekompletní program pro sezonu 2011.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.