Od továrního jezdce k platícímu jezdci, to je vyhlídka Daniho Sorda na příští rok. Španěl se musí připravit, že pokud bude chtít zůstat ve WRC, tak si bude muset svoje místo v některém speciálu zaplatit.
Dani Sordo působil dlouhou dobu jako dvojka Sébastiena Loeba v továrním týmu Citroën. Jenže jeho nesporný talent zůstal ve stínu multi-šampióna MS v rally nedoceněn a Španěl Sordo stále čeká na svoje premiérové vítězství v MS. Teď se na scéně navíc objevil další Francouz, Sébastien Ogier, který ho vystrnadil z továrního týmu. Šéf Citroënu pro rally, Olivier Quesnel, by rád nasměroval kroky Daniho Sorda do Juniorského týmu Citroënu, jenže je jasné, že by musel Dani s sebou přinést nemalý balík peněz od sponzorů.
Není pochyb o tom, že je Dani na asfaltu rychlý, jenže u Citroënu musel
dávat přednost Loebovi...
Španělská média už dokonce přinesla konkrétní čísla. Podle jejich informací by měl Sordo sehnat minimálně 3 miliony Euro, aby si zajistil sedadlo v DS3 WRC. Této situace se pochopitelně snaží využít konkurenční Ford, který by rád do třetí Fiesty WRC po boku Mikko Hirvonena a Jariho-Mattiho Latvaly rád posadil nějakého asfaltového specialistu. Tím Sordo bez pochyby je. Ford je také výrazně levnější, když by od Sorda žádal částku ve výši zhruba 1 milionu Eur. Sordo jedná s bankou Santander, která by měla potřebný obnos přispět.Tak trošku v pozadí „boje o Sorda“ stojí třetí tovární tým: Mini. Ten doposud potvrdil pouze Krise Meekea. Sordo by mohl se svými zkušenostmi od Citroënu přinést velmi důležitá data právě konkurenčnímu Mini. Jenže značka spadající do koncernu BMW může Španělovi nabídnout pouze nekompletní program pro sezonu 2011.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?