Oficiální rozhodnutí zatím sice stále nepadlo, ale mělo by být už téměř jisté, že se koncern VW zapojí do MS v rally od roku 2013. Jakou značku vybere?
Koncern VW by se měl na začátku listopadu sejít, aby projednal a už konečně rozsekl, ve kterých druzích motoristických disciplín a jak se budou jeho značky angažovat. Podle informací, které pronikly zatím na svět, by si MS v rally měla nechat pro sebe mateřská automobilka, tedy VW.Údajně by rally měla stát na listu automobilky z Wolfsaburgu na jednom z prvních míst. Koncernu VW se velmi libí tzv. světový motor, jehož detaily již se zástupci značek FIA prodiskutovala. Tento motor by měl od příštího roku pohánět jak auta v rally tak i v závodech automobilů na okruzích.Do konce října se měla o svém možném vstupu rozhodnout také japonská automobilka Toyota, jenže to zatím stále nepřišlo. Proto jsme se pro vás pokusili zjistit aktuální stav v Toyotě. Vedení automobilky svoje definitivní rozhodnutí ohledně vstupu do MS v automobilových soutěžích odložila až na příští rok. Automobilka byla v poslední době v USA ostře kritizovaná a vedení se rozhodlo, že prvně musí vyřešit situaci v automobilovém průmyslu a až poté se může začít zajímat o možné prezentace značky v motorsportu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.