Luca Rossetti se po vítězství na Rallye du Valais stal mistrem Evropy v rally. Ital se stal mistrem Evropy již v roce 2008.
Luca byl na Rallye du Valais ve vedení po první etapě. V druhé se však musel smířit s tím, že se do čela dostal místní matador, Gregoire Hotz. Pak se před Itala dostal ještě Michal Solowow z Polska. Jenže Hotzovi nebylo dopřáno, když na osmé zkoušce ztratil několik minut. Vedení však převzal jeho krajan, Florian Gonon. Druhý byl Solowow a třetí Rosetti, který neustále zrychloval. Pilot Abarthu zabral natolik, že se dostal po druhé etapě do vedení. To si udržel i v posledním dni soutěže. Nakonec se zvítězil o 1 minutu a 36 vteřin a stal se tak mistrem Evropy. Během třetího dne ze soutěže odstoupil i Michal Solowow, a tak se stal více-mistrem Evropy náš Antonín Tlusťák s Fabií S2000.Soutěže se s Citroënem DS3 R3 účastnil i Thierry Neuville, který nakonec obsadil třetí příčku.
Rallye du Valais 2010: 1. L. Rossetti/M. Chiarcossi - Fiat Punto Abarth S2000 3:07:02 2. F. Gonon/S. Arlettaz - Subaru Impreza WRX + 1:36 3. T. Neuville/N. Klinger - Citroën DS3 R3 + 5:15 4. G. Hotz/P. Ravasi - Peugeot 207 S2000 + 6:055. A.Crugnola/R. Pollet - Renault Clio R3 + 7:22 6. O. Gillet/L. Santonocito - Renault Clio S1600 + 7:237. M. Gamba/E. Inglesi - Renault Clio RS + 8:228. J. P. Radoux/J.-N. Grégoire - Mitsubishi Lancer Evo IX + 9:509. A. Tlusťák/J. Škaloud - Škoda Fabia S2000 + 10:2610. P. Campana/S. De Castelli - Renault Clio RS + 10:38
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.