Luca Rossetti se po vítězství na Rallye du Valais stal mistrem Evropy v rally. Ital se stal mistrem Evropy již v roce 2008.
Luca byl na Rallye du Valais ve vedení po první etapě. V druhé se však musel smířit s tím, že se do čela dostal místní matador, Gregoire Hotz. Pak se před Itala dostal ještě Michal Solowow z Polska. Jenže Hotzovi nebylo dopřáno, když na osmé zkoušce ztratil několik minut. Vedení však převzal jeho krajan, Florian Gonon. Druhý byl Solowow a třetí Rosetti, který neustále zrychloval. Pilot Abarthu zabral natolik, že se dostal po druhé etapě do vedení. To si udržel i v posledním dni soutěže. Nakonec se zvítězil o 1 minutu a 36 vteřin a stal se tak mistrem Evropy. Během třetího dne ze soutěže odstoupil i Michal Solowow, a tak se stal více-mistrem Evropy náš Antonín Tlusťák s Fabií S2000.Soutěže se s Citroënem DS3 R3 účastnil i Thierry Neuville, který nakonec obsadil třetí příčku.
Rallye du Valais 2010: 1. L. Rossetti/M. Chiarcossi - Fiat Punto Abarth S2000 3:07:02 2. F. Gonon/S. Arlettaz - Subaru Impreza WRX + 1:36 3. T. Neuville/N. Klinger - Citroën DS3 R3 + 5:15 4. G. Hotz/P. Ravasi - Peugeot 207 S2000 + 6:055. A.Crugnola/R. Pollet - Renault Clio R3 + 7:22 6. O. Gillet/L. Santonocito - Renault Clio S1600 + 7:237. M. Gamba/E. Inglesi - Renault Clio RS + 8:228. J. P. Radoux/J.-N. Grégoire - Mitsubishi Lancer Evo IX + 9:509. A. Tlusťák/J. Škaloud - Škoda Fabia S2000 + 10:2610. P. Campana/S. De Castelli - Renault Clio RS + 10:38
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.