Jari-Matti Latvala si svým výkonem ve Španělsku získal dobrou pozici v boji o celkově druhé místo mezi jezdci.
Latvala a jeho navigátor Miikka Anttila jsou po dvanácti ze třinácti závodů na třetím místě a zkrátili odstup na druhého v pořadí, Sébastiena Ogiera na devět bodů. Fin ve službách Fordu by mohl v půlce listopadu ve Velké Británii dosáhnout až na titul více-mistra. „Dosáhli jsme dalšího dobrého výsledku na asfaltu. Z auta jsem měl velmi dobrý pocit, byla to zábava a já mohl být uvolněný. Věřil jsem si, a tak jsem mohl přidat i na rychlosti. Jen je škoda, že jsem neměl na kluky na podiu. Od včerejška přemýšlím o situaci v šampionátu a o výchozí pozici před finále ve Walesu. Věřím, že se můžeme těšit na zajímavý souboj,“ říká Jari-Matti. Gerard Quinn, šéf motorsportu u Fordu pro Evropu, očekává v posledním závodu roku vítězství. „Teď se plně koncentrujeme na finále sezony ve Walesu. Bude to poslední soutěž pro náš úspěšný model - Ford Focus WRC a také to bude konec jedné éry World Rally Car. Chtěli bychom Ford Focus WRC opustit s úspěchem. V následujících týdnech budeme pokračovat ve velmi intenzivních přípravách a uděláme pro tento cíl vše.“
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?