Jari-Matti Latvala si svým výkonem ve Španělsku získal dobrou pozici v boji o celkově druhé místo mezi jezdci.
Latvala a jeho navigátor Miikka Anttila jsou po dvanácti ze třinácti závodů na třetím místě a zkrátili odstup na druhého v pořadí, Sébastiena Ogiera na devět bodů. Fin ve službách Fordu by mohl v půlce listopadu ve Velké Británii dosáhnout až na titul více-mistra. „Dosáhli jsme dalšího dobrého výsledku na asfaltu. Z auta jsem měl velmi dobrý pocit, byla to zábava a já mohl být uvolněný. Věřil jsem si, a tak jsem mohl přidat i na rychlosti. Jen je škoda, že jsem neměl na kluky na podiu. Od včerejška přemýšlím o situaci v šampionátu a o výchozí pozici před finále ve Walesu. Věřím, že se můžeme těšit na zajímavý souboj,“ říká Jari-Matti. Gerard Quinn, šéf motorsportu u Fordu pro Evropu, očekává v posledním závodu roku vítězství. „Teď se plně koncentrujeme na finále sezony ve Walesu. Bude to poslední soutěž pro náš úspěšný model - Ford Focus WRC a také to bude konec jedné éry World Rally Car. Chtěli bychom Ford Focus WRC opustit s úspěchem. V následujících týdnech budeme pokračovat ve velmi intenzivních přípravách a uděláme pro tento cíl vše.“
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?