Podruhé v řadě se v našich končinách velmi populárnímu Bryanu Bouffierovi podařilo zvítězit v soutěži francouzského šampionátu a má tak nakročeno k titulu domácího šampióna.
Bryan Bouffier, trojnásobný mistr Polska a vítěz sedmi měřených úseků na právě skončeném Critériu des Cevennes vyhrál tuto soutěž na úkor Cedrica Roberta. O vítězství Bouffiera rozhodl nejdelší a poslední měřený úsek soutěže Tourgueville-Notre-Dame de la Rouvier dlouhý 42 kilometrů, na kterém postihl doposud suverénního Roberta s daleko silnějším Peugeotem 307 WRC defekt a ztráta 1,38 min. katapultovala do čela Bouffiera. Vítězstvím v 53. ročníku této soutěže získal jezdec Peugeotu 207 S2000 výhodu před rally du Var, poslední soutěží francouzského šampionátu. Oba jezdci mají před závěrečným podnikem shodný počet 97 bodů, přesto má k titulu blíže Bouffier, stačí mu dojet na „bedně“ mezi prvními třemi.
„Jsem velmi rád, že jsme dokázali vyhrát. Jen mě trochu mrzí to, že se tak stalo kvůli defektu Cedrica. Byl to fantastický víkend. Získali jsme malou výhodu před rally du Var, na které ale nebudeme taktizovat a pojedeme naplno,“ komentoval úspěch Bryan Bouffier.
53. Criterium des Cevennes
1. Bryan Bouffier - Xavier Panseri (F) Peugeot 207 S2000 2:10.45,62. Cedric Robert - Matthieu Duval (F) Peugeot 307 WRC +1.12,03. Emmanuel Gascou - Celine Chapus (F) Peugeot 207 S2000 +5.11,04. Julien Maurin - Olivier Ural (F) Ford Fiesta S2000 +5.52,95. Pierre Roche - Martine Roche (F) Subaru Impreza WRC S8 +6.48,96. Emmanuel Guigou - David Marty (F) Renault Clio R3 Maxi +8.19,17. Stephane Sarrazin - Jacques-Julien Renucci (F) Citroen DS3 R3 +9.25,38. Loic Margarot - Maurice Margarot (F) Renault Megane Kit Car +10.56,29. Thierry Costeraste - Karine Fromental (F) BMW 318 +12.08,110. Morgan Garcia - Romuald Lasne (F) Peugeot 206 +12.33,3
Celkové pořadí Mistrovství Francie
1. Bouffier 97, Robert 97, 3. Roche 71, 4. Tsjoen 64, Guigou 64, 6. Marchal 50.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?