Podruhé v řadě se v našich končinách velmi populárnímu Bryanu Bouffierovi podařilo zvítězit v soutěži francouzského šampionátu a má tak nakročeno k titulu domácího šampióna.
Bryan Bouffier, trojnásobný mistr Polska a vítěz sedmi měřených úseků na právě skončeném Critériu des Cevennes vyhrál tuto soutěž na úkor Cedrica Roberta. O vítězství Bouffiera rozhodl nejdelší a poslední měřený úsek soutěže Tourgueville-Notre-Dame de la Rouvier dlouhý 42 kilometrů, na kterém postihl doposud suverénního Roberta s daleko silnějším Peugeotem 307 WRC defekt a ztráta 1,38 min. katapultovala do čela Bouffiera. Vítězstvím v 53. ročníku této soutěže získal jezdec Peugeotu 207 S2000 výhodu před rally du Var, poslední soutěží francouzského šampionátu. Oba jezdci mají před závěrečným podnikem shodný počet 97 bodů, přesto má k titulu blíže Bouffier, stačí mu dojet na „bedně“ mezi prvními třemi.
„Jsem velmi rád, že jsme dokázali vyhrát. Jen mě trochu mrzí to, že se tak stalo kvůli defektu Cedrica. Byl to fantastický víkend. Získali jsme malou výhodu před rally du Var, na které ale nebudeme taktizovat a pojedeme naplno,“ komentoval úspěch Bryan Bouffier.
53. Criterium des Cevennes
1. Bryan Bouffier - Xavier Panseri (F) Peugeot 207 S2000 2:10.45,62. Cedric Robert - Matthieu Duval (F) Peugeot 307 WRC +1.12,03. Emmanuel Gascou - Celine Chapus (F) Peugeot 207 S2000 +5.11,04. Julien Maurin - Olivier Ural (F) Ford Fiesta S2000 +5.52,95. Pierre Roche - Martine Roche (F) Subaru Impreza WRC S8 +6.48,96. Emmanuel Guigou - David Marty (F) Renault Clio R3 Maxi +8.19,17. Stephane Sarrazin - Jacques-Julien Renucci (F) Citroen DS3 R3 +9.25,38. Loic Margarot - Maurice Margarot (F) Renault Megane Kit Car +10.56,29. Thierry Costeraste - Karine Fromental (F) BMW 318 +12.08,110. Morgan Garcia - Romuald Lasne (F) Peugeot 206 +12.33,3
Celkové pořadí Mistrovství Francie
1. Bouffier 97, Robert 97, 3. Roche 71, 4. Tsjoen 64, Guigou 64, 6. Marchal 50.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.