Jan Kopecký dnes po sedmé hodině ranní odstartoval do posledního podniku Italského šampionátu (CIR), Rally di Como. Rodák z Opočna se na start postavil s vědomím, že má stále šanci získat stříbrný věnec za druhé místo v prestižním italském mistrovství za již jistým šampiónem Paolo Andreuccim.
V první etapě na posádky čekalo bez mála 93 ostrých kilometrů na šesti měřených úsecích a hned od startu první vložky za to „vzali“ Kopeckého největší konkurenti Giandomenico Basso (celkově čtvrtý, 40b stejně jako český pilot) a Luca Rossetti (celkově druhý, 45b), kteří obsadili první dvě příčky před Andreuccim. Jan Kopecký zahájil sedmým časem se ztrátou 7,2s. Druhá vložka přinesla první dílčí úspěch českému jezdci. Obsadil druhé místo za Andreuccim a poskočil na šesté místo před Alessandra Perica. Jeho největší rivalové Rossetti a Basso obsadili třetí a šesté místo. Třetí vložka ukázala, že českému jezdci nesedí. Jednalo se o druhý průjezd vložky Sormano - Zelbio - Nesso a Kopecký na ní opět nestačil na své konkurenty. Český jezdec obsadil páté místo za čtveřicí Rossetti, Andreucci, Basso, Travaglia ale i přesto se opět posunul dopředu, tentokrát na úkor Corrada Fontany a Piera Longhiho na čtvrté místo. Závěrečná vložka první sekce jezdci na Škodě Fabia S2000 vyšla stejně jako v prvním průjezdu. Opět obsadil druhé místo za Andreuccim, ale co bylo nejdůležitější, za zády nechal své dva největší rivaly.V závěrečných dvou měřených úsecích první etapy se rozpoutalo „peklo“ mezi trojicí bojující o stříbrný věnec. Nejprve se Janu Kopeckému podařilo vyhrát vložku pod názvem Alpe Grande před Bassem, Rossettim, Andreuccim a tím se posunul na třetí místo. Ve vedení byl Rossetti, druhý Andreucci a Basso klesl na čtvrté místo. Val Cavargna nejdelší vložka dne uzavřela první etapu a přinesla další změny. Vůbec se nevydařila Andreuccimu, který ztratil 18,7s a opustil medailové stupně. Naopak se vydařila Rossettimu a Bassovi, kteří obsadili první a druhé místo a ve stejném sledu figurují na čele po první etapě s rozdílem 0,8s. Čtvrtý muž poslední vložky Jan Kopecký figuruje i kvůli zmiňované ztrátě Andreucciho na bronzovém stupni se ztrátou 5,1s. Do druhé etapy posádky odstartují zítra v 8:25 a mají před sebou 57,41 ostrých kilometrů na čtyřech měřených úsecích.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Abarth Grande Punto S2000 1:00:08,0 --- 2. Basso G. - Dott M. Fiat Abarth Grande Punto S2000 +0,8 3. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +5,1 4. Andreucci P. - Andreussi A. Peugeot 207 S2000 +15,3 5. Travaglia R. - Granai L. Fiat Abarth Grande Punto S2000 +29,5 6. Perico A. - Carrara F. Peugeot 207 S2000 +32,0 7. Fontana C. - Arena N. Peugeot 207 S2000 +38,4 8. Longhi P. - Baggio L. Peugeot 207 S2000 +39,0 9. Signor M. - Barone M. Škoda Fabia S2000 +1:09,5 10. Carella A. - Riolfo I. Peugeot 207 S2000 +1:45,2Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.