Jan Kopecký dnes po sedmé hodině ranní odstartoval do posledního podniku Italského šampionátu (CIR), Rally di Como. Rodák z Opočna se na start postavil s vědomím, že má stále šanci získat stříbrný věnec za druhé místo v prestižním italském mistrovství za již jistým šampiónem Paolo Andreuccim.
V první etapě na posádky čekalo bez mála 93 ostrých kilometrů na šesti měřených úsecích a hned od startu první vložky za to „vzali“ Kopeckého největší konkurenti Giandomenico Basso (celkově čtvrtý, 40b stejně jako český pilot) a Luca Rossetti (celkově druhý, 45b), kteří obsadili první dvě příčky před Andreuccim. Jan Kopecký zahájil sedmým časem se ztrátou 7,2s. Druhá vložka přinesla první dílčí úspěch českému jezdci. Obsadil druhé místo za Andreuccim a poskočil na šesté místo před Alessandra Perica. Jeho největší rivalové Rossetti a Basso obsadili třetí a šesté místo. Třetí vložka ukázala, že českému jezdci nesedí. Jednalo se o druhý průjezd vložky Sormano - Zelbio - Nesso a Kopecký na ní opět nestačil na své konkurenty. Český jezdec obsadil páté místo za čtveřicí Rossetti, Andreucci, Basso, Travaglia ale i přesto se opět posunul dopředu, tentokrát na úkor Corrada Fontany a Piera Longhiho na čtvrté místo. Závěrečná vložka první sekce jezdci na Škodě Fabia S2000 vyšla stejně jako v prvním průjezdu. Opět obsadil druhé místo za Andreuccim, ale co bylo nejdůležitější, za zády nechal své dva největší rivaly.V závěrečných dvou měřených úsecích první etapy se rozpoutalo „peklo“ mezi trojicí bojující o stříbrný věnec. Nejprve se Janu Kopeckému podařilo vyhrát vložku pod názvem Alpe Grande před Bassem, Rossettim, Andreuccim a tím se posunul na třetí místo. Ve vedení byl Rossetti, druhý Andreucci a Basso klesl na čtvrté místo. Val Cavargna nejdelší vložka dne uzavřela první etapu a přinesla další změny. Vůbec se nevydařila Andreuccimu, který ztratil 18,7s a opustil medailové stupně. Naopak se vydařila Rossettimu a Bassovi, kteří obsadili první a druhé místo a ve stejném sledu figurují na čele po první etapě s rozdílem 0,8s. Čtvrtý muž poslední vložky Jan Kopecký figuruje i kvůli zmiňované ztrátě Andreucciho na bronzovém stupni se ztrátou 5,1s. Do druhé etapy posádky odstartují zítra v 8:25 a mají před sebou 57,41 ostrých kilometrů na čtyřech měřených úsecích.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Abarth Grande Punto S2000 1:00:08,0 --- 2. Basso G. - Dott M. Fiat Abarth Grande Punto S2000 +0,8 3. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +5,1 4. Andreucci P. - Andreussi A. Peugeot 207 S2000 +15,3 5. Travaglia R. - Granai L. Fiat Abarth Grande Punto S2000 +29,5 6. Perico A. - Carrara F. Peugeot 207 S2000 +32,0 7. Fontana C. - Arena N. Peugeot 207 S2000 +38,4 8. Longhi P. - Baggio L. Peugeot 207 S2000 +39,0 9. Signor M. - Barone M. Škoda Fabia S2000 +1:09,5 10. Carella A. - Riolfo I. Peugeot 207 S2000 +1:45,2Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.