Jan Kopecký dnes po sedmé hodině ranní odstartoval do posledního podniku Italského šampionátu (CIR), Rally di Como. Rodák z Opočna se na start postavil s vědomím, že má stále šanci získat stříbrný věnec za druhé místo v prestižním italském mistrovství za již jistým šampiónem Paolo Andreuccim.
V první etapě na posádky čekalo bez mála 93 ostrých kilometrů na šesti měřených úsecích a hned od startu první vložky za to „vzali“ Kopeckého největší konkurenti Giandomenico Basso (celkově čtvrtý, 40b stejně jako český pilot) a Luca Rossetti (celkově druhý, 45b), kteří obsadili první dvě příčky před Andreuccim. Jan Kopecký zahájil sedmým časem se ztrátou 7,2s. Druhá vložka přinesla první dílčí úspěch českému jezdci. Obsadil druhé místo za Andreuccim a poskočil na šesté místo před Alessandra Perica. Jeho největší rivalové Rossetti a Basso obsadili třetí a šesté místo. Třetí vložka ukázala, že českému jezdci nesedí. Jednalo se o druhý průjezd vložky Sormano - Zelbio - Nesso a Kopecký na ní opět nestačil na své konkurenty. Český jezdec obsadil páté místo za čtveřicí Rossetti, Andreucci, Basso, Travaglia ale i přesto se opět posunul dopředu, tentokrát na úkor Corrada Fontany a Piera Longhiho na čtvrté místo. Závěrečná vložka první sekce jezdci na Škodě Fabia S2000 vyšla stejně jako v prvním průjezdu. Opět obsadil druhé místo za Andreuccim, ale co bylo nejdůležitější, za zády nechal své dva největší rivaly.V závěrečných dvou měřených úsecích první etapy se rozpoutalo „peklo“ mezi trojicí bojující o stříbrný věnec. Nejprve se Janu Kopeckému podařilo vyhrát vložku pod názvem Alpe Grande před Bassem, Rossettim, Andreuccim a tím se posunul na třetí místo. Ve vedení byl Rossetti, druhý Andreucci a Basso klesl na čtvrté místo. Val Cavargna nejdelší vložka dne uzavřela první etapu a přinesla další změny. Vůbec se nevydařila Andreuccimu, který ztratil 18,7s a opustil medailové stupně. Naopak se vydařila Rossettimu a Bassovi, kteří obsadili první a druhé místo a ve stejném sledu figurují na čele po první etapě s rozdílem 0,8s. Čtvrtý muž poslední vložky Jan Kopecký figuruje i kvůli zmiňované ztrátě Andreucciho na bronzovém stupni se ztrátou 5,1s. Do druhé etapy posádky odstartují zítra v 8:25 a mají před sebou 57,41 ostrých kilometrů na čtyřech měřených úsecích.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Abarth Grande Punto S2000 1:00:08,0 --- 2. Basso G. - Dott M. Fiat Abarth Grande Punto S2000 +0,8 3. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +5,1 4. Andreucci P. - Andreussi A. Peugeot 207 S2000 +15,3 5. Travaglia R. - Granai L. Fiat Abarth Grande Punto S2000 +29,5 6. Perico A. - Carrara F. Peugeot 207 S2000 +32,0 7. Fontana C. - Arena N. Peugeot 207 S2000 +38,4 8. Longhi P. - Baggio L. Peugeot 207 S2000 +39,0 9. Signor M. - Barone M. Škoda Fabia S2000 +1:09,5 10. Carella A. - Riolfo I. Peugeot 207 S2000 +1:45,2Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?