Jan Kopecký dnes po sedmé hodině ranní odstartoval do posledního podniku Italského šampionátu (CIR), Rally di Como. Rodák z Opočna se na start postavil s vědomím, že má stále šanci získat stříbrný věnec za druhé místo v prestižním italském mistrovství za již jistým šampiónem Paolo Andreuccim.
V první etapě na posádky čekalo bez mála 93 ostrých kilometrů na šesti měřených úsecích a hned od startu první vložky za to „vzali“ Kopeckého největší konkurenti Giandomenico Basso (celkově čtvrtý, 40b stejně jako český pilot) a Luca Rossetti (celkově druhý, 45b), kteří obsadili první dvě příčky před Andreuccim. Jan Kopecký zahájil sedmým časem se ztrátou 7,2s. Druhá vložka přinesla první dílčí úspěch českému jezdci. Obsadil druhé místo za Andreuccim a poskočil na šesté místo před Alessandra Perica. Jeho největší rivalové Rossetti a Basso obsadili třetí a šesté místo. Třetí vložka ukázala, že českému jezdci nesedí. Jednalo se o druhý průjezd vložky Sormano - Zelbio - Nesso a Kopecký na ní opět nestačil na své konkurenty. Český jezdec obsadil páté místo za čtveřicí Rossetti, Andreucci, Basso, Travaglia ale i přesto se opět posunul dopředu, tentokrát na úkor Corrada Fontany a Piera Longhiho na čtvrté místo. Závěrečná vložka první sekce jezdci na Škodě Fabia S2000 vyšla stejně jako v prvním průjezdu. Opět obsadil druhé místo za Andreuccim, ale co bylo nejdůležitější, za zády nechal své dva největší rivaly.V závěrečných dvou měřených úsecích první etapy se rozpoutalo „peklo“ mezi trojicí bojující o stříbrný věnec. Nejprve se Janu Kopeckému podařilo vyhrát vložku pod názvem Alpe Grande před Bassem, Rossettim, Andreuccim a tím se posunul na třetí místo. Ve vedení byl Rossetti, druhý Andreucci a Basso klesl na čtvrté místo. Val Cavargna nejdelší vložka dne uzavřela první etapu a přinesla další změny. Vůbec se nevydařila Andreuccimu, který ztratil 18,7s a opustil medailové stupně. Naopak se vydařila Rossettimu a Bassovi, kteří obsadili první a druhé místo a ve stejném sledu figurují na čele po první etapě s rozdílem 0,8s. Čtvrtý muž poslední vložky Jan Kopecký figuruje i kvůli zmiňované ztrátě Andreucciho na bronzovém stupni se ztrátou 5,1s. Do druhé etapy posádky odstartují zítra v 8:25 a mají před sebou 57,41 ostrých kilometrů na čtyřech měřených úsecích.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Abarth Grande Punto S2000 1:00:08,0 --- 2. Basso G. - Dott M. Fiat Abarth Grande Punto S2000 +0,8 3. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +5,1 4. Andreucci P. - Andreussi A. Peugeot 207 S2000 +15,3 5. Travaglia R. - Granai L. Fiat Abarth Grande Punto S2000 +29,5 6. Perico A. - Carrara F. Peugeot 207 S2000 +32,0 7. Fontana C. - Arena N. Peugeot 207 S2000 +38,4 8. Longhi P. - Baggio L. Peugeot 207 S2000 +39,0 9. Signor M. - Barone M. Škoda Fabia S2000 +1:09,5 10. Carella A. - Riolfo I. Peugeot 207 S2000 +1:45,2S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?