Jan Kopecký dnes po sedmé hodině ranní odstartoval do posledního podniku Italského šampionátu (CIR), Rally di Como. Rodák z Opočna se na start postavil s vědomím, že má stále šanci získat stříbrný věnec za druhé místo v prestižním italském mistrovství za již jistým šampiónem Paolo Andreuccim.
V první etapě na posádky čekalo bez mála 93 ostrých kilometrů na šesti měřených úsecích a hned od startu první vložky za to „vzali“ Kopeckého největší konkurenti Giandomenico Basso (celkově čtvrtý, 40b stejně jako český pilot) a Luca Rossetti (celkově druhý, 45b), kteří obsadili první dvě příčky před Andreuccim. Jan Kopecký zahájil sedmým časem se ztrátou 7,2s. Druhá vložka přinesla první dílčí úspěch českému jezdci. Obsadil druhé místo za Andreuccim a poskočil na šesté místo před Alessandra Perica. Jeho největší rivalové Rossetti a Basso obsadili třetí a šesté místo. Třetí vložka ukázala, že českému jezdci nesedí. Jednalo se o druhý průjezd vložky Sormano - Zelbio - Nesso a Kopecký na ní opět nestačil na své konkurenty. Český jezdec obsadil páté místo za čtveřicí Rossetti, Andreucci, Basso, Travaglia ale i přesto se opět posunul dopředu, tentokrát na úkor Corrada Fontany a Piera Longhiho na čtvrté místo. Závěrečná vložka první sekce jezdci na Škodě Fabia S2000 vyšla stejně jako v prvním průjezdu. Opět obsadil druhé místo za Andreuccim, ale co bylo nejdůležitější, za zády nechal své dva největší rivaly.V závěrečných dvou měřených úsecích první etapy se rozpoutalo „peklo“ mezi trojicí bojující o stříbrný věnec. Nejprve se Janu Kopeckému podařilo vyhrát vložku pod názvem Alpe Grande před Bassem, Rossettim, Andreuccim a tím se posunul na třetí místo. Ve vedení byl Rossetti, druhý Andreucci a Basso klesl na čtvrté místo. Val Cavargna nejdelší vložka dne uzavřela první etapu a přinesla další změny. Vůbec se nevydařila Andreuccimu, který ztratil 18,7s a opustil medailové stupně. Naopak se vydařila Rossettimu a Bassovi, kteří obsadili první a druhé místo a ve stejném sledu figurují na čele po první etapě s rozdílem 0,8s. Čtvrtý muž poslední vložky Jan Kopecký figuruje i kvůli zmiňované ztrátě Andreucciho na bronzovém stupni se ztrátou 5,1s. Do druhé etapy posádky odstartují zítra v 8:25 a mají před sebou 57,41 ostrých kilometrů na čtyřech měřených úsecích.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Abarth Grande Punto S2000 1:00:08,0 --- 2. Basso G. - Dott M. Fiat Abarth Grande Punto S2000 +0,8 3. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +5,1 4. Andreucci P. - Andreussi A. Peugeot 207 S2000 +15,3 5. Travaglia R. - Granai L. Fiat Abarth Grande Punto S2000 +29,5 6. Perico A. - Carrara F. Peugeot 207 S2000 +32,0 7. Fontana C. - Arena N. Peugeot 207 S2000 +38,4 8. Longhi P. - Baggio L. Peugeot 207 S2000 +39,0 9. Signor M. - Barone M. Škoda Fabia S2000 +1:09,5 10. Carella A. - Riolfo I. Peugeot 207 S2000 +1:45,2Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.