AKTUALIZACE V CÍLI; Sébastien Loeb opět ukázal, že je na asfaltu prakticky neporazitelný. Ve Španělsku si připsal další vítězství.
Výsledky Rally Catalunya po RZ16 - CÍL:
Dnešní etapa by se dala nazvat jako spanilá jízda Daniho Sorda, jenže bohužel přišla moc pozdě. Dani vyhrál tři z dnešních čtyř RZ. Ta poslední byla superspeciálka. Na druhou stranu musíme říci, že ani na jedné ze třech vyhraných zkušek své soupeře nikterak nedeklasoval.
Další vítězství v soutěži si však připsal Sébastien Loeb, který je asfaltovým králem už dlouhou dobu. Druhý byl letos vynikající Petter Solberg. Na stupních vítězů tyto dva jezdce na Citroënech doplnil další pilot francouzského speciálu, Dani Sordo. Nejrychlejší Ford byl až čtvrtý a pilotoval ho Jari-Matti Latvala.
Dobrého výsledku dosáhl Khalid Al-Qassimi, který dojel jako sedmý. K tomuto výsledku mu však dopomohlo odstoupení některých jeho soupeřů. TOP 10 uzavřel Sébastien Ogier, který na předposlední rychlostní zkoušce překonal Dennise Kuiperse a po včerejší nehodě, tak získal alespoň bod. Do konce bohužel slibně rozjetou soutěž nedotáhl Maďar Turán, který na RZ 13 havaroval.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroen C4 WRC 3:32:59,7 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Citroen C4 WRC +35,3 3. Sordo D. - Vallejo D. Citroen C4 WRC +41,1 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +1:19,5 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +6:32,9 6. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +8:17,6 7. Al-Qassimi K. - Orr M. Ford Focus RS WRC 08 +13:05,7 8. Solberg H. - Prévot S. Ford Fiesta S2000 +13:11,2 9. Block K. - Gelsomino A. Ford Focus RS WRC 08 +16:01,2 10. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC +17:24,1
Výsledky Rally Catalunya po RZ12:
V dnešní odpolední sekci se toho v TOP 10, tedy až na pochopitelné zvětšení odstupů mezi jednotlivými jedci, moc nezměnilo. O jedinou změnu se postaral Dani Sordo, který na RZ 11 přeskočil Jariho-Mattiho Latvalu a dostal tak svůj Citroën na provizorní stupně vítězů, které tak francouzská značka okupuje už kompletně. Nejrychlejší časy z jednotlivých RZ si mezi sebe také rozdělila vedoucí trojice v pořadí: Sordo, Loeb, Solberg.
Jednička Fordu, Mikko Hirvonen, měla během sekce problémy s turbem. Ty se mu na přejezdu podařilo vyřešit. Ovšem pouze za cenu penalize 30s. TOP 10 uzavírá Ken Block, jehož ztráta (přes 13 minut) je opravdu obrovská. Američan by nicméně mohl získat první body do hodnocení MS.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroen C4 WRC 2:40:01,9 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Citroen C4 WRC +44,4 3. Sordo D. - Vallejo D. Citroen C4 WRC +1:01,3 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +1:11,4 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +6:12,5 6. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +6:28,3 7. Turán F. - Zsiros G. Ford Focus RS WRC 08 +7:48,6 8. Solberg H. - Prévot S. Ford Fiesta S2000 +9:50,3 9. Al-Qassimi K. - Orr M. Ford Focus RS WRC 08 +9:54,3 10. Block K. - Gelsomino A. Ford Focus RS WRC 08 +13:20,9
Výsledky Rally Catalunya po RZ9:
Sébastien Loeb pokračuje v cestě za dalším vítězstvím na asfaltu. Fenomenální Francouz si už dokázal vybudovat 46,2s náskok na druhého v pořadí Solberga. Jeho jediný vážný konkurent v boji o vítězství, Sébastien Ogier, totiž nezvládl svou C4 WRC a v jedné ze zatáček 8. RZ vyjel mimo trať.
Zatím to vypadá, že si to trojice Solberg, Latvala a Sordo rozdá o druhé místo, jejich vzájemný odstup je zhruba 15s. Zajímavý výkon podává Henning Solberg, který je s Fiestou S2000 na osmém místě a drží za sebou například Blocka nebo Al-Quassimiho na Focusech WRC.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroen C4 WRC 2:02:39,0 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Citroen C4 WRC +46,2 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +57,5 4. Sordo D. - Vallejo D. Citroen C4 WRC +1:03,6 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +1:15,9 6. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +4:50,3 7. Turán F. - Zsiros G. Ford Focus RS WRC 08 +6:21,1 8. Solberg H. - Prévot S. Ford Fiesta S2000 +7:22,3 9. Al-Qassimi K. - Orr M. Ford Focus RS WRC 08 +7:47,1 10. Block K. - Gelsomino A. Ford Focus RS WRC 08 +10:43,5
Výsledky Rally Catalunya po RZ6:
Odpolední sekce se nesla v podobném duchu jako ta dopolední. Tentokrát si však vítězství ze třech zkoušek rozdělili tři jezdci, byli jimi Ogier, Solberg a Loeb. Během odpoledních tří měřených testů došlo v nejlepší desítce pouze ke dvěma změnám, a sice Henning Solberg jedoucí na asfaltu s Fordem Fiesta S2000 přeskočil Turána, který svého tradičního Peugeota 307 WRC vyměnil na nabídku Fordu za Focus WRC. Maďar se ale s vozem během páteční etapy spíš pere a zvyká zcela odlišnou techniku. Tou druhou změnou je výměna pořadí mezi Villagrou (8.) a Blockem (9.)
Celkově je ve vedení stále Loeb. Jeho náskok se však výrazně ztečnil, v současnoti činí pouze 3,8s. Mladší z dvojice Francouzů ve službách Citroënu, Sébastien Ogier, totiž odpoledne výrazně zrychlil a podařilo se mu skoro zlikvidovat náskok Loeba. Třetí je skvěle jedoucí Latvala.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroen C4 WRC 1:25:26,8 --- 2. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC +3,8 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +19,9 4. Solberg P. - Patterson C. Citroen C4 WRC +22,4 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +42,4 6. Sordo D. - Vallejo D. Citroen C4 WRC +54,7 7. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +2:46,9 8. Villagra F. - Diaz J. Ford Focus RS WRC 08 +3:21,2 9. Block K. - Gelsomino A. Ford Focus RS WRC 08 +3:42,8 10. Solberg H. - Prévot S. Ford Fiesta S2000 +4:21,6
Výsledky Rally Catalunya po RZ3:
Dnes dopoledne byly na programu tři zkoušky. Na první a třetí se radoval Seb Loeb a na druhé si připsal dílčí vítězství Petter Solberg. Nicméně po první sekci soutěže vede Sébastien Loeb o 11,9s před kolegou z Citroënu, Sébastienem Ogierem, který však ve Španělsku jede za juniorku Citroënu. Na třetím místě jede Jari-Matti Latvala, který opět dokazuje, že se mu letos daří více než týmové jedničce, Mikku Hirvonenovi.
Čtvrtý je Petter Solberg, který zde chtěl slavit svůj první triumf po pěti letech. Jeho ztráta však není nikterak velká a jsme teprve na začátku soutěže, takže nic není nemožné. Pátý je druhý tovární Ford v rukou Hirvonena. Až šestá je týmová dvojka a domácí jezdec, Dani Sordo.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroen C4 WRC 43:00,4 --- 2. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC +11,9 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +13,1 4. Solberg P. - Patterson C. Citroen C4 WRC +23,8 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +24,5 6. Sordo D. - Vallejo D. Citroen C4 WRC +25,2 7. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +1:23,0 8. Block K. - Gelsomino A. Ford Focus RS WRC 08 +1:53,4 9. Villagra F. - Diaz J. Ford Focus RS WRC 08 +1:54,6 10. Turán F. - Zsiros G. Ford Focus RS WRC 08 +2:26,6Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.