AKTUALIZACE V CÍLI; Sébastien Loeb opět ukázal, že je na asfaltu prakticky neporazitelný. Ve Španělsku si připsal další vítězství.
Výsledky Rally Catalunya po RZ16 - CÍL:
Dnešní etapa by se dala nazvat jako spanilá jízda Daniho Sorda, jenže bohužel přišla moc pozdě. Dani vyhrál tři z dnešních čtyř RZ. Ta poslední byla superspeciálka. Na druhou stranu musíme říci, že ani na jedné ze třech vyhraných zkušek své soupeře nikterak nedeklasoval.
Další vítězství v soutěži si však připsal Sébastien Loeb, který je asfaltovým králem už dlouhou dobu. Druhý byl letos vynikající Petter Solberg. Na stupních vítězů tyto dva jezdce na Citroënech doplnil další pilot francouzského speciálu, Dani Sordo. Nejrychlejší Ford byl až čtvrtý a pilotoval ho Jari-Matti Latvala.
Dobrého výsledku dosáhl Khalid Al-Qassimi, který dojel jako sedmý. K tomuto výsledku mu však dopomohlo odstoupení některých jeho soupeřů. TOP 10 uzavřel Sébastien Ogier, který na předposlední rychlostní zkoušce překonal Dennise Kuiperse a po včerejší nehodě, tak získal alespoň bod. Do konce bohužel slibně rozjetou soutěž nedotáhl Maďar Turán, který na RZ 13 havaroval.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího
Výsledky Rally Catalunya po RZ12:
V dnešní odpolední sekci se toho v TOP 10, tedy až na pochopitelné zvětšení odstupů mezi jednotlivými jedci, moc nezměnilo. O jedinou změnu se postaral Dani Sordo, který na RZ 11 přeskočil Jariho-Mattiho Latvalu a dostal tak svůj Citroën na provizorní stupně vítězů, které tak francouzská značka okupuje už kompletně. Nejrychlejší časy z jednotlivých RZ si mezi sebe také rozdělila vedoucí trojice v pořadí: Sordo, Loeb, Solberg.
Jednička Fordu, Mikko Hirvonen, měla během sekce problémy s turbem. Ty se mu na přejezdu podařilo vyřešit. Ovšem pouze za cenu penalize 30s. TOP 10 uzavírá Ken Block, jehož ztráta (přes 13 minut) je opravdu obrovská. Američan by nicméně mohl získat první body do hodnocení MS.
Pořadí
Posádkavůz
Výsledky Rally Catalunya po RZ9:
Sébastien Loeb pokračuje v cestě za dalším vítězstvím na asfaltu. Fenomenální Francouz si už dokázal vybudovat 46,2s náskok na druhého v pořadí Solberga. Jeho jediný vážný konkurent v boji o vítězství, Sébastien Ogier, totiž nezvládl svou C4 WRC a v jedné ze zatáček 8. RZ vyjel mimo trať.
Zatím to vypadá, že si to trojice Solberg, Latvala a Sordo rozdá o druhé místo, jejich vzájemný odstup je zhruba 15s. Zajímavý výkon podává Henning Solberg, který je s Fiestou S2000 na osmém místě a drží za sebou například Blocka nebo Al-Quassimiho na Focusech WRC.
Pořadí
Posádkavůz
Výsledky Rally Catalunya po RZ6:
Odpolední sekce se nesla v podobném duchu jako ta dopolední. Tentokrát si však vítězství ze třech zkoušek rozdělili tři jezdci, byli jimi Ogier, Solberg a Loeb. Během odpoledních tří měřených testů došlo v nejlepší desítce pouze ke dvěma změnám, a sice Henning Solberg jedoucí na asfaltu s Fordem Fiesta S2000 přeskočil Turána, který svého tradičního Peugeota 307 WRC vyměnil na nabídku Fordu za Focus WRC. Maďar se ale s vozem během páteční etapy spíš pere a zvyká zcela odlišnou techniku. Tou druhou změnou je výměna pořadí mezi Villagrou (8.) a Blockem (9.)
Celkově je ve vedení stále Loeb. Jeho náskok se však výrazně ztečnil, v současnoti činí pouze 3,8s. Mladší z dvojice Francouzů ve službách Citroënu, Sébastien Ogier, totiž odpoledne výrazně zrychlil a podařilo se mu skoro zlikvidovat náskok Loeba. Třetí je skvěle jedoucí Latvala.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího
Výsledky Rally Catalunya po RZ3:
Dnes dopoledne byly na programu tři zkoušky. Na první a třetí se radoval Seb Loeb a na druhé si připsal dílčí vítězství Petter Solberg. Nicméně po první sekci soutěže vede Sébastien Loeb o 11,9s před kolegou z Citroënu, Sébastienem Ogierem, který však ve Španělsku jede za juniorku Citroënu. Na třetím místě jede Jari-Matti Latvala, který opět dokazuje, že se mu letos daří více než týmové jedničce, Mikku Hirvonenovi.
Čtvrtý je Petter Solberg, který zde chtěl slavit svůj první triumf po pěti letech. Jeho ztráta však není nikterak velká a jsme teprve na začátku soutěže, takže nic není nemožné. Pátý je druhý tovární Ford v rukou Hirvonena. Až šestá je týmová dvojka a domácí jezdec, Dani Sordo.
Pořadí
Posádkavůz Celkový časŠkoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.