Nové vozy WRC budou sice slabší, než ty stávající, ale zase budou o poznání lehčí. Proto se na show pro fanoušky nic nezmění, míní technický ředitel Prodrivu, David Lapworth.
V budoucím roce začne nová éra ve WRC. Nové vozu již nebudou poháněny turbomotory o objemu 2,0l ale pouze 1,6l. Nová auta by také měla být ve srovnání se současnými modely mnohem méně složitá. Kritici nových regulí ale argumentují, že tím budou diváci ochuzeni o show, kterou předvádějí současné WRC při průjezdu zatáčkami. Technický ředitel Mini, David Lapworth, je přesvědčen, že se z pohledu fanouška nic měnit nebude.„Když srovnám budoucí MINI WRC s některým ze současných WRC, tak musím říct, že viditelných změn je pramálo. I nová auta jsou fantastická. Mají menší točivý moment, protože mají menší motor a také turbo je slabší. Jenže nesmíme zapomenout, že ty auta jsou také lehčí,“ upozorňuje Lapworth.Nová auta by sice teoreticky měla být častěji ve smyku, protože centrální diferenciál nebude aktivní, ale David s tímto názorem nesouhlasí: „Jezdecké styly se enormně změnily. Jezdci už ví, že přímější stopa rovná se rychlejší stopa. To se nezmění a je jedno, co se stane s auty.“
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?