Posádka továrního týmu Škoda Motorsport Juho Hänninen – - Mikko Markkula zvítězila v předposlední soutěži šampionátu Intercontinental Rally Challenge (IRC) a potvrdila tak zisk letošního titulu v hodnocení jezdců, který s předstihem vybojovala již na předchozí soutěži.
Tým Škoda Motorsport startoval ve Skotsku díky úzké spolupráci s britským importérem vozů Škoda. I když se na zdejších tratích objevil historicky poprvé, přesvědčivým způsobem potvrdil své výsostné postavení v letošním ročníku IRC, který s předstihem vyhrál jak v kategorii výrobců, tak i jezdců.Typická šotolinová soutěž se spoustou úzkých a rychlých pasáží se jela v okolí skotských měst Perth a Stirling a posádce Hänninen – Markkula zjevně svědčila (letos vyhráli již třetí soutěž seriálu IRC). I přes drobné zaváhání na první rychlostní zkoušce se posádka továrního týmu brzy propracovala do vedení, které s přehledem udržela až do cíle. Za Hänninenem skončil na druhém místě mladý Nor Andreas Mikkelsen na Fordu a třetí byl obhájce loňského prvenství domácí Kriss Meeke s Peugeotem.Juho Hänninen: „Je to fantastický závěr fantastické sezony. Trať nebyla jednoduchá, střídalo se sucho s velmi kluzkým povrchem, ale právě to dělalo rally zajímavější. Jsem za vítězství velmi rád, auto fungovalo po celou soutěž stejně jako celý letošní rok znamenitě, vždyť jsme neměli jediný technický problém, to je až neuvěřitelné. Děkuji celému týmu Škoda Motorsport za špičkové zázemí a stoprocentní nasazení, ohromně si letošního titulu a celého soutěžního roku cením a mluvím tím za celou naši posádku.“Michal Hrabánek: „V první řadě jsem rád, že jsme úspěšně reprezentovali naši značku na tak důležitém trhu, jakým je britský a splnili jsme očekávání našeho importéra. Dosažený výsledek je dalším v řadě úspěchů letošní sezóny, kterých jsme dosáhli s vozem Škoda Fabia Super 2000. Juho Hänninen s Mikko Markkulou si své vítězsví plně zasloužili a zároveň tím tak nejlépe odměnili celý náš tým za vynaložené úsilí během celého letošního roku.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.