Posádka továrního týmu Škoda Motorsport Juho Hänninen – - Mikko Markkula zvítězila v předposlední soutěži šampionátu Intercontinental Rally Challenge (IRC) a potvrdila tak zisk letošního titulu v hodnocení jezdců, který s předstihem vybojovala již na předchozí soutěži.
Tým Škoda Motorsport startoval ve Skotsku díky úzké spolupráci s britským importérem vozů Škoda. I když se na zdejších tratích objevil historicky poprvé, přesvědčivým způsobem potvrdil své výsostné postavení v letošním ročníku IRC, který s předstihem vyhrál jak v kategorii výrobců, tak i jezdců.Typická šotolinová soutěž se spoustou úzkých a rychlých pasáží se jela v okolí skotských měst Perth a Stirling a posádce Hänninen – Markkula zjevně svědčila (letos vyhráli již třetí soutěž seriálu IRC). I přes drobné zaváhání na první rychlostní zkoušce se posádka továrního týmu brzy propracovala do vedení, které s přehledem udržela až do cíle. Za Hänninenem skončil na druhém místě mladý Nor Andreas Mikkelsen na Fordu a třetí byl obhájce loňského prvenství domácí Kriss Meeke s Peugeotem.Juho Hänninen: „Je to fantastický závěr fantastické sezony. Trať nebyla jednoduchá, střídalo se sucho s velmi kluzkým povrchem, ale právě to dělalo rally zajímavější. Jsem za vítězství velmi rád, auto fungovalo po celou soutěž stejně jako celý letošní rok znamenitě, vždyť jsme neměli jediný technický problém, to je až neuvěřitelné. Děkuji celému týmu Škoda Motorsport za špičkové zázemí a stoprocentní nasazení, ohromně si letošního titulu a celého soutěžního roku cením a mluvím tím za celou naši posádku.“Michal Hrabánek: „V první řadě jsem rád, že jsme úspěšně reprezentovali naši značku na tak důležitém trhu, jakým je britský a splnili jsme očekávání našeho importéra. Dosažený výsledek je dalším v řadě úspěchů letošní sezóny, kterých jsme dosáhli s vozem Škoda Fabia Super 2000. Juho Hänninen s Mikko Markkulou si své vítězsví plně zasloužili a zároveň tím tak nejlépe odměnili celý náš tým za vynaložené úsilí během celého letošního roku.“
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?