AKTUALIZACE PO II. ETAPĚ - CÍL: Trochu rozpačitou soutěží byla Skotská rally 2010. Do cíle dojelo pouze deset posádek. Zvítězila posádka Škody Motorsport Hänninen - Markkula.
Výsledky po II. Etapě - Cíl:
Velmi kuriozní soutěží byl předposlední podnik seriálu IRC. Rally of Scotland se jela na krásných šotolinových úsecích. Do cíle soutěže dojelo pouhopouhých deset posádek. Nejrychlejší posádkou byla finská dvojice z týmu Škoda Motorsport Hänninen - Markkula.
Nejrychlejším mužem druhé etapy byl však Guy Wilks. Ten s další Fabií S2000 nastoupil do dnešní etapy v rámci superally po včerejším výpadku. Ze čtyř dnešních zkoušek tři vyhrál a v jedné dojel druhý.
Kris Meeke pokračoval i ve Skotsku v matných výkonech z letošní sezony. Během soutěže nasbíral několik defektů a nakonec dojel na třetí příčce s obrovskou ztrátou téměř tří a půl minuty.
Výsledky Rally of Scotland 2010
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 2:01:07,4 --- 2. Mikkelsen A. - Floene O. Ford Fiesta S2000 +25,5 3. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 +3:25,2 4. Bogie D. - Rae K. Mitsubishi Lancer Evo IX +12:01,3 5. Kruuda K. - Järveoja M. Suzuki Swift S1600 +14:07,6 6. Plangi S. - Sarapuu M. Honda Civic Type-R +14:39,0 7. Boland E. - Morrissey M. Mitsubishi Lancer Evo X +16:38,8 8. Cetinkaya B. - Güney C. Peugeot 207 S2000 +16:56,1 9. Hunt H. - Marshall S. Ford Fiesta R2 +21:39,5 10. Barry D. - Brady M. Mitsubishi Lancer Evo IX +23:46,6
Výsledky po 2. etapě:
Dnes bylo ve Skotsku na programu celkem šest testů, rodělených po třech na dopoledne a odpoledne a dá se říci, že o pořadí rozohdovaly defekty.
Hned na první ranní RZ 3 zajel nejrychlejší čas Meeke a sesadil tak Wilkse z vedení. Proton pilotovaný McRaeem měl technickjé problémy a spadl až na 21. místo. Zbalé dva Protony s Cavem a Croninem měly defekt.
Následující RZ vyhrál Hänninen a šel již na třetí místo. Wilks zastal o 17,8 s. Na RZ 5 však do pořadí již promluvily defekty. Skoro minuty ztratil při jednom z nich Meeke a spadnul až na čtvrté místo. Na první místo poskočil opět Wilks, na druhé Hänninen, který zkoušku vyhrál. Alister McRea odstoupil pro poruchu alternátoru.
Odpoledne se jeli stejné tři testy jako ráno a hned na prvním z nich se do seznamu odstoupivších připsal Guy Wilks se zlomenou hnací hřídelí. Do vedení tak postoupil Hänninen, který tuto a i následující zkoušku vyhrál. Trápení Protonu pokračovalo odtoupením Keitha Cronina a potížemi s posilovačem řízení na voze Toma Cevea. Ten však etapu dokončil.
RZ 7 přinesla další smůlu Krisi Meekeovi, který díky potížím s brzdami ztratil další skoro minutu a spadl na čtvrté místo. Vítězem posledního testu se stal Mikkelsen, který už asi jako jediný může za normálních okolností ohrozit Hänninena. Třetí místo na RZ zaznamenal Neuville a čtvrté místo Meeke. Tyto pozice patří těmto jezdcům také v průběžném pořadí.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 1:03:01,2 --- 2. Mikkelsen A. - Floene O. Ford Fiesta S2000 +11,1 3. Neuville T. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 +1:30,4 4. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 +1:47,2 5. Cave T. - Parry C. Proton Satria Neo S2000 +4:20,3 6. Thorburn E. - Beaton P. Mitsubishi Lancer Evo IX +5:08,5 7. Greer J. - Roberts D. Mitsubishi Lancer Evo IX +5:51,8 8. Oliveira D. - Miranda A. Peugeot 207 S2000 +6:59,2 9. Kruuda K. - Järveoja M. Suzuki Swift S1600 +7:55,4 10. Bogie D. - Rae K. Mitsubishi Lancer Evo IX +8:00,9
Výsledky po RZ2 Scone Palace 2:
Dnes byly na programu pouze dva krátké testy, které měly pouze lehce přes 6,5 km. Ostré závodění začne až zítra. Oba testy vyhrál Guy Wilks. Na čele má loňský vítěz soutěže před zítřejší etapou zanedbatelný náskok 1,7s na Brita, Krise Meekea na Peugeotu S2000. Ten zajel v obou testech shodně druhý čas. Třetí je se ztrátou 9s Nor Mikkelsen s Fiestou S2000. Jezdec se zkušenostmi z MS zajel v obou úvodních testech třetí čas.
Rozdíl mezi 4. a 6. místem je 0,3s, čtvrtý je mladý Neuville s Peugeotem, následuje McRae s Protonem a šestý je Juho Hänninen s Fabii S2000. Tovární jezdec škody si v prvním průjezdu testu Scone Place neodpustil menší výlet mimo trať. Zbývající dva Protony (druhý tovární vůz má k dispozici Cronin, Cave jede se soukromým autem) jsou na místech 7 a 9.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Wilks G. - Pugh P. Škoda Fabia S2000 4:16,0 --- 2. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 +1,7 3. Mikkelsen A. - Floene O. Ford Fiesta S2000 +9,0 4. Neuville T. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 +11,2 5. McRae A. - Hayes W. Proton Satria Neo S2000 +11,3 6. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +11,5 7. Cave T. - Parry C. Proton Satria Neo S2000 +18,0 8. Greer J. - Roberts D. Mitsubishi Lancer Evo IX +19,6 9. Cronin K. - McNulty B. Proton Satria Neo S2000 +20,2 10. Bogie D. - Rae K. Mitsubishi Lancer Evo IX +21,9
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.