Rally of Scotland: Hänninen udržel první příčku

Wilks, Guy
Wilks, Guy, foto: www.ircseries.com
RallyZone.cz 15. října 2010 22:17
Sdílej:

AKTUALIZACE PO II. ETAPĚ - CÍL: Trochu rozpačitou soutěží byla Skotská rally 2010. Do cíle dojelo pouze deset posádek. Zvítězila posádka Škody Motorsport Hänninen - Markkula.

Výsledky po II. Etapě - Cíl:

Velmi kuriozní soutěží byl předposlední podnik seriálu IRC. Rally of Scotland se jela na krásných šotolinových úsecích. Do cíle soutěže dojelo pouhopouhých deset posádek. Nejrychlejší posádkou byla finská dvojice z týmu Škoda Motorsport Hänninen - Markkula.

Nejrychlejším mužem druhé etapy byl však Guy Wilks. Ten s další Fabií S2000 nastoupil do dnešní etapy v rámci superally po včerejším výpadku. Ze čtyř dnešních zkoušek tři vyhrál a v jedné dojel druhý.

Kris Meeke pokračoval i ve Skotsku v matných výkonech z letošní sezony. Během soutěže nasbíral několik defektů a nakonec dojel na třetí příčce s obrovskou ztrátou téměř tří a půl minuty.

                                                Výsledky Rally of Scotland 2010

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Hänninen J. - Markkula M.   Škoda Fabia S2000 2:01:07,4  ---     2.   Mikkelsen A. - Floene O.   Ford Fiesta S2000   +25,5     3.   Meeke K. - Nagle P.  Peugeot 207 S2000   +3:25,2     4.   Bogie D. - Rae K.  Mitsubishi Lancer Evo IX +12:01,3     5.   Kruuda K. - Järveoja M.  Suzuki Swift S1600  +14:07,6     6.   Plangi S. - Sarapuu M.  Honda Civic Type-R  +14:39,0     7.   Boland E. - Morrissey M.  Mitsubishi Lancer Evo X   +16:38,8     8.    Cetinkaya B. - Güney C.  Peugeot 207 S2000   +16:56,1     9.   Hunt H. - Marshall S.  Ford Fiesta R2 +21:39,5    10.   Barry D. - Brady M.  Mitsubishi Lancer Evo IX +23:46,6

 

Výsledky po 2. etapě:

Dnes bylo ve Skotsku na programu celkem šest testů, rodělených po třech na dopoledne a odpoledne a dá se říci, že o pořadí rozohdovaly defekty.

Hned na první ranní RZ 3 zajel nejrychlejší čas Meeke a sesadil tak Wilkse z vedení. Proton pilotovaný McRaeem měl technickjé problémy a spadl až na 21. místo. Zbalé dva Protony s Cavem a Croninem měly defekt.

Následující RZ vyhrál Hänninen a šel již na třetí místo. Wilks zastal o 17,8 s. Na RZ 5 však do pořadí již promluvily defekty. Skoro minuty ztratil při jednom z nich Meeke a spadnul až na čtvrté místo. Na první místo poskočil opět Wilks, na druhé Hänninen, který zkoušku vyhrál. Alister McRea odstoupil pro poruchu alternátoru.

 

Odpoledne se jeli stejné tři testy jako ráno a hned na prvním z nich se do seznamu odstoupivších připsal Guy Wilks se zlomenou hnací hřídelí. Do vedení tak postoupil Hänninen, který tuto a i následující zkoušku vyhrál. Trápení Protonu pokračovalo odtoupením Keitha Cronina a potížemi s posilovačem řízení na voze Toma Cevea. Ten však etapu dokončil.

RZ 7 přinesla další smůlu Krisi Meekeovi, který díky potížím s brzdami ztratil další skoro minutu a spadl na čtvrté místo. Vítězem posledního testu se stal Mikkelsen, který už asi jako jediný může za normálních okolností ohrozit Hänninena. Třetí místo na RZ zaznamenal Neuville a čtvrté místo Meeke. Tyto pozice patří těmto jezdcům také v průběžném pořadí.

 

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Hänninen J. - Markkula M.   Škoda Fabia S2000 1:03:01,2  ---     2.   Mikkelsen A. - Floene O.   Ford Fiesta S2000   +11,1     3.   Neuville T. - Klinger N.   Peugeot 207 S2000   +1:30,4     4.   Meeke K. - Nagle P.  Peugeot 207 S2000 +1:47,2     5.   Cave T. - Parry C.  Proton Satria Neo S2000  +4:20,3     6.    Thorburn E. - Beaton P.   Mitsubishi Lancer Evo IX  +5:08,5     7.   Greer J. - Roberts D.   Mitsubishi Lancer Evo IX   +5:51,8     8.   Oliveira D. - Miranda A.  Peugeot 207 S2000   +6:59,2     9.   Kruuda K. - Järveoja M.  Suzuki Swift S1600 +7:55,4    10.   Bogie D. - Rae K.  Mitsubishi Lancer Evo IX +8:00,9

 

Výsledky po RZ2 Scone Palace 2:

Dnes byly na programu pouze dva krátké testy, které měly pouze lehce přes 6,5 km. Ostré závodění začne až zítra. Oba testy vyhrál Guy Wilks. Na čele má loňský vítěz soutěže před zítřejší etapou zanedbatelný náskok 1,7s na Brita, Krise Meekea na Peugeotu S2000. Ten zajel v obou testech shodně druhý čas. Třetí je se ztrátou 9s Nor Mikkelsen s Fiestou S2000. Jezdec se zkušenostmi z MS zajel v obou úvodních testech třetí čas.

Rozdíl mezi 4. a 6. místem je 0,3s, čtvrtý je mladý Neuville s Peugeotem, následuje McRae s Protonem a šestý je Juho Hänninen s Fabii S2000. Tovární jezdec škody si v prvním průjezdu testu Scone Place neodpustil menší výlet mimo trať. Zbývající dva Protony (druhý tovární vůz má k dispozici Cronin, Cave jede se soukromým autem) jsou na místech 7 a 9.

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Wilks G. - Pugh P.  Škoda Fabia S2000 4:16,0  ---     2.   Meeke K. - Nagle P.  Peugeot 207 S2000   +1,7     3.   Mikkelsen A. - Floene O.   Ford Fiesta S2000   +9,0     4.   Neuville T. - Klinger N.  Peugeot 207 S2000 +11,2     5.   McRae A. - Hayes W.  Proton Satria Neo S2000  +11,3     6.    Hänninen J. - Markkula M.   Škoda Fabia S2000  +11,5     7.   Cave T. - Parry C.  Proton Satria Neo S2000   +18,0     8.   Greer J. - Roberts D.   Mitsubishi Lancer Evo IX   +19,6     9.   Cronin K. - McNulty B.  Proton Satria Neo S2000 +20,2    10.   Bogie D. - Rae K.  Mitsubishi Lancer Evo IX +21,9

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.