AKTUALIZACE PO II. ETAPĚ - CÍL: Trochu rozpačitou soutěží byla Skotská rally 2010. Do cíle dojelo pouze deset posádek. Zvítězila posádka Škody Motorsport Hänninen - Markkula.
Výsledky po II. Etapě - Cíl:
Velmi kuriozní soutěží byl předposlední podnik seriálu IRC. Rally of Scotland se jela na krásných šotolinových úsecích. Do cíle soutěže dojelo pouhopouhých deset posádek. Nejrychlejší posádkou byla finská dvojice z týmu Škoda Motorsport Hänninen - Markkula.
Nejrychlejším mužem druhé etapy byl však Guy Wilks. Ten s další Fabií S2000 nastoupil do dnešní etapy v rámci superally po včerejším výpadku. Ze čtyř dnešních zkoušek tři vyhrál a v jedné dojel druhý.
Kris Meeke pokračoval i ve Skotsku v matných výkonech z letošní sezony. Během soutěže nasbíral několik defektů a nakonec dojel na třetí příčce s obrovskou ztrátou téměř tří a půl minuty.
Výsledky Rally of Scotland 2010
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 2:01:07,4 --- 2. Mikkelsen A. - Floene O. Ford Fiesta S2000 +25,5 3. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 +3:25,2 4. Bogie D. - Rae K. Mitsubishi Lancer Evo IX +12:01,3 5. Kruuda K. - Järveoja M. Suzuki Swift S1600 +14:07,6 6. Plangi S. - Sarapuu M. Honda Civic Type-R +14:39,0 7. Boland E. - Morrissey M. Mitsubishi Lancer Evo X +16:38,8 8. Cetinkaya B. - Güney C. Peugeot 207 S2000 +16:56,1 9. Hunt H. - Marshall S. Ford Fiesta R2 +21:39,5 10. Barry D. - Brady M. Mitsubishi Lancer Evo IX +23:46,6
Výsledky po 2. etapě:
Dnes bylo ve Skotsku na programu celkem šest testů, rodělených po třech na dopoledne a odpoledne a dá se říci, že o pořadí rozohdovaly defekty.
Hned na první ranní RZ 3 zajel nejrychlejší čas Meeke a sesadil tak Wilkse z vedení. Proton pilotovaný McRaeem měl technickjé problémy a spadl až na 21. místo. Zbalé dva Protony s Cavem a Croninem měly defekt.
Následující RZ vyhrál Hänninen a šel již na třetí místo. Wilks zastal o 17,8 s. Na RZ 5 však do pořadí již promluvily defekty. Skoro minuty ztratil při jednom z nich Meeke a spadnul až na čtvrté místo. Na první místo poskočil opět Wilks, na druhé Hänninen, který zkoušku vyhrál. Alister McRea odstoupil pro poruchu alternátoru.
Odpoledne se jeli stejné tři testy jako ráno a hned na prvním z nich se do seznamu odstoupivších připsal Guy Wilks se zlomenou hnací hřídelí. Do vedení tak postoupil Hänninen, který tuto a i následující zkoušku vyhrál. Trápení Protonu pokračovalo odtoupením Keitha Cronina a potížemi s posilovačem řízení na voze Toma Cevea. Ten však etapu dokončil.
RZ 7 přinesla další smůlu Krisi Meekeovi, který díky potížím s brzdami ztratil další skoro minutu a spadl na čtvrté místo. Vítězem posledního testu se stal Mikkelsen, který už asi jako jediný může za normálních okolností ohrozit Hänninena. Třetí místo na RZ zaznamenal Neuville a čtvrté místo Meeke. Tyto pozice patří těmto jezdcům také v průběžném pořadí.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 1:03:01,2 --- 2. Mikkelsen A. - Floene O. Ford Fiesta S2000 +11,1 3. Neuville T. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 +1:30,4 4. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 +1:47,2 5. Cave T. - Parry C. Proton Satria Neo S2000 +4:20,3 6. Thorburn E. - Beaton P. Mitsubishi Lancer Evo IX +5:08,5 7. Greer J. - Roberts D. Mitsubishi Lancer Evo IX +5:51,8 8. Oliveira D. - Miranda A. Peugeot 207 S2000 +6:59,2 9. Kruuda K. - Järveoja M. Suzuki Swift S1600 +7:55,4 10. Bogie D. - Rae K. Mitsubishi Lancer Evo IX +8:00,9
Výsledky po RZ2 Scone Palace 2:
Dnes byly na programu pouze dva krátké testy, které měly pouze lehce přes 6,5 km. Ostré závodění začne až zítra. Oba testy vyhrál Guy Wilks. Na čele má loňský vítěz soutěže před zítřejší etapou zanedbatelný náskok 1,7s na Brita, Krise Meekea na Peugeotu S2000. Ten zajel v obou testech shodně druhý čas. Třetí je se ztrátou 9s Nor Mikkelsen s Fiestou S2000. Jezdec se zkušenostmi z MS zajel v obou úvodních testech třetí čas.
Rozdíl mezi 4. a 6. místem je 0,3s, čtvrtý je mladý Neuville s Peugeotem, následuje McRae s Protonem a šestý je Juho Hänninen s Fabii S2000. Tovární jezdec škody si v prvním průjezdu testu Scone Place neodpustil menší výlet mimo trať. Zbývající dva Protony (druhý tovární vůz má k dispozici Cronin, Cave jede se soukromým autem) jsou na místech 7 a 9.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Wilks G. - Pugh P. Škoda Fabia S2000 4:16,0 --- 2. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 +1,7 3. Mikkelsen A. - Floene O. Ford Fiesta S2000 +9,0 4. Neuville T. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 +11,2 5. McRae A. - Hayes W. Proton Satria Neo S2000 +11,3 6. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +11,5 7. Cave T. - Parry C. Proton Satria Neo S2000 +18,0 8. Greer J. - Roberts D. Mitsubishi Lancer Evo IX +19,6 9. Cronin K. - McNulty B. Proton Satria Neo S2000 +20,2 10. Bogie D. - Rae K. Mitsubishi Lancer Evo IX +21,9
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?