AKTUALIZACE PO II. ETAPĚ - CÍL: Trochu rozpačitou soutěží byla Skotská rally 2010. Do cíle dojelo pouze deset posádek. Zvítězila posádka Škody Motorsport Hänninen - Markkula.
Výsledky po II. Etapě - Cíl:
Velmi kuriozní soutěží byl předposlední podnik seriálu IRC. Rally of Scotland se jela na krásných šotolinových úsecích. Do cíle soutěže dojelo pouhopouhých deset posádek. Nejrychlejší posádkou byla finská dvojice z týmu Škoda Motorsport Hänninen - Markkula.
Nejrychlejším mužem druhé etapy byl však Guy Wilks. Ten s další Fabií S2000 nastoupil do dnešní etapy v rámci superally po včerejším výpadku. Ze čtyř dnešních zkoušek tři vyhrál a v jedné dojel druhý.
Kris Meeke pokračoval i ve Skotsku v matných výkonech z letošní sezony. Během soutěže nasbíral několik defektů a nakonec dojel na třetí příčce s obrovskou ztrátou téměř tří a půl minuty.
Výsledky Rally of Scotland 2010
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 2:01:07,4 --- 2. Mikkelsen A. - Floene O. Ford Fiesta S2000 +25,5 3. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 +3:25,2 4. Bogie D. - Rae K. Mitsubishi Lancer Evo IX +12:01,3 5. Kruuda K. - Järveoja M. Suzuki Swift S1600 +14:07,6 6. Plangi S. - Sarapuu M. Honda Civic Type-R +14:39,0 7. Boland E. - Morrissey M. Mitsubishi Lancer Evo X +16:38,8 8. Cetinkaya B. - Güney C. Peugeot 207 S2000 +16:56,1 9. Hunt H. - Marshall S. Ford Fiesta R2 +21:39,5 10. Barry D. - Brady M. Mitsubishi Lancer Evo IX +23:46,6
Výsledky po 2. etapě:
Dnes bylo ve Skotsku na programu celkem šest testů, rodělených po třech na dopoledne a odpoledne a dá se říci, že o pořadí rozohdovaly defekty.
Hned na první ranní RZ 3 zajel nejrychlejší čas Meeke a sesadil tak Wilkse z vedení. Proton pilotovaný McRaeem měl technickjé problémy a spadl až na 21. místo. Zbalé dva Protony s Cavem a Croninem měly defekt.
Následující RZ vyhrál Hänninen a šel již na třetí místo. Wilks zastal o 17,8 s. Na RZ 5 však do pořadí již promluvily defekty. Skoro minuty ztratil při jednom z nich Meeke a spadnul až na čtvrté místo. Na první místo poskočil opět Wilks, na druhé Hänninen, který zkoušku vyhrál. Alister McRea odstoupil pro poruchu alternátoru.
Odpoledne se jeli stejné tři testy jako ráno a hned na prvním z nich se do seznamu odstoupivších připsal Guy Wilks se zlomenou hnací hřídelí. Do vedení tak postoupil Hänninen, který tuto a i následující zkoušku vyhrál. Trápení Protonu pokračovalo odtoupením Keitha Cronina a potížemi s posilovačem řízení na voze Toma Cevea. Ten však etapu dokončil.
RZ 7 přinesla další smůlu Krisi Meekeovi, který díky potížím s brzdami ztratil další skoro minutu a spadl na čtvrté místo. Vítězem posledního testu se stal Mikkelsen, který už asi jako jediný může za normálních okolností ohrozit Hänninena. Třetí místo na RZ zaznamenal Neuville a čtvrté místo Meeke. Tyto pozice patří těmto jezdcům také v průběžném pořadí.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 1:03:01,2 --- 2. Mikkelsen A. - Floene O. Ford Fiesta S2000 +11,1 3. Neuville T. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 +1:30,4 4. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 +1:47,2 5. Cave T. - Parry C. Proton Satria Neo S2000 +4:20,3 6. Thorburn E. - Beaton P. Mitsubishi Lancer Evo IX +5:08,5 7. Greer J. - Roberts D. Mitsubishi Lancer Evo IX +5:51,8 8. Oliveira D. - Miranda A. Peugeot 207 S2000 +6:59,2 9. Kruuda K. - Järveoja M. Suzuki Swift S1600 +7:55,4 10. Bogie D. - Rae K. Mitsubishi Lancer Evo IX +8:00,9
Výsledky po RZ2 Scone Palace 2:
Dnes byly na programu pouze dva krátké testy, které měly pouze lehce přes 6,5 km. Ostré závodění začne až zítra. Oba testy vyhrál Guy Wilks. Na čele má loňský vítěz soutěže před zítřejší etapou zanedbatelný náskok 1,7s na Brita, Krise Meekea na Peugeotu S2000. Ten zajel v obou testech shodně druhý čas. Třetí je se ztrátou 9s Nor Mikkelsen s Fiestou S2000. Jezdec se zkušenostmi z MS zajel v obou úvodních testech třetí čas.
Rozdíl mezi 4. a 6. místem je 0,3s, čtvrtý je mladý Neuville s Peugeotem, následuje McRae s Protonem a šestý je Juho Hänninen s Fabii S2000. Tovární jezdec škody si v prvním průjezdu testu Scone Place neodpustil menší výlet mimo trať. Zbývající dva Protony (druhý tovární vůz má k dispozici Cronin, Cave jede se soukromým autem) jsou na místech 7 a 9.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Wilks G. - Pugh P. Škoda Fabia S2000 4:16,0 --- 2. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 +1,7 3. Mikkelsen A. - Floene O. Ford Fiesta S2000 +9,0 4. Neuville T. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 +11,2 5. McRae A. - Hayes W. Proton Satria Neo S2000 +11,3 6. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +11,5 7. Cave T. - Parry C. Proton Satria Neo S2000 +18,0 8. Greer J. - Roberts D. Mitsubishi Lancer Evo IX +19,6 9. Cronin K. - McNulty B. Proton Satria Neo S2000 +20,2 10. Bogie D. - Rae K. Mitsubishi Lancer Evo IX +21,9
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.