Rally of Scotland: Hänninen udržel první příčku

Wilks, Guy
Wilks, Guy, foto: www.ircseries.com
RallyZone.cz 15. října 2010 22:17
Sdílej:

AKTUALIZACE PO II. ETAPĚ - CÍL: Trochu rozpačitou soutěží byla Skotská rally 2010. Do cíle dojelo pouze deset posádek. Zvítězila posádka Škody Motorsport Hänninen - Markkula.

Výsledky po II. Etapě - Cíl:

Velmi kuriozní soutěží byl předposlední podnik seriálu IRC. Rally of Scotland se jela na krásných šotolinových úsecích. Do cíle soutěže dojelo pouhopouhých deset posádek. Nejrychlejší posádkou byla finská dvojice z týmu Škoda Motorsport Hänninen - Markkula.

Nejrychlejším mužem druhé etapy byl však Guy Wilks. Ten s další Fabií S2000 nastoupil do dnešní etapy v rámci superally po včerejším výpadku. Ze čtyř dnešních zkoušek tři vyhrál a v jedné dojel druhý.

Kris Meeke pokračoval i ve Skotsku v matných výkonech z letošní sezony. Během soutěže nasbíral několik defektů a nakonec dojel na třetí příčce s obrovskou ztrátou téměř tří a půl minuty.

                                                Výsledky Rally of Scotland 2010

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Hänninen J. - Markkula M.   Škoda Fabia S2000 2:01:07,4  ---     2.   Mikkelsen A. - Floene O.   Ford Fiesta S2000   +25,5     3.   Meeke K. - Nagle P.  Peugeot 207 S2000   +3:25,2     4.   Bogie D. - Rae K.  Mitsubishi Lancer Evo IX +12:01,3     5.   Kruuda K. - Järveoja M.  Suzuki Swift S1600  +14:07,6     6.   Plangi S. - Sarapuu M.  Honda Civic Type-R  +14:39,0     7.   Boland E. - Morrissey M.  Mitsubishi Lancer Evo X   +16:38,8     8.    Cetinkaya B. - Güney C.  Peugeot 207 S2000   +16:56,1     9.   Hunt H. - Marshall S.  Ford Fiesta R2 +21:39,5    10.   Barry D. - Brady M.  Mitsubishi Lancer Evo IX +23:46,6

 

Výsledky po 2. etapě:

Dnes bylo ve Skotsku na programu celkem šest testů, rodělených po třech na dopoledne a odpoledne a dá se říci, že o pořadí rozohdovaly defekty.

Hned na první ranní RZ 3 zajel nejrychlejší čas Meeke a sesadil tak Wilkse z vedení. Proton pilotovaný McRaeem měl technickjé problémy a spadl až na 21. místo. Zbalé dva Protony s Cavem a Croninem měly defekt.

Následující RZ vyhrál Hänninen a šel již na třetí místo. Wilks zastal o 17,8 s. Na RZ 5 však do pořadí již promluvily defekty. Skoro minuty ztratil při jednom z nich Meeke a spadnul až na čtvrté místo. Na první místo poskočil opět Wilks, na druhé Hänninen, který zkoušku vyhrál. Alister McRea odstoupil pro poruchu alternátoru.

 

Odpoledne se jeli stejné tři testy jako ráno a hned na prvním z nich se do seznamu odstoupivších připsal Guy Wilks se zlomenou hnací hřídelí. Do vedení tak postoupil Hänninen, který tuto a i následující zkoušku vyhrál. Trápení Protonu pokračovalo odtoupením Keitha Cronina a potížemi s posilovačem řízení na voze Toma Cevea. Ten však etapu dokončil.

RZ 7 přinesla další smůlu Krisi Meekeovi, který díky potížím s brzdami ztratil další skoro minutu a spadl na čtvrté místo. Vítězem posledního testu se stal Mikkelsen, který už asi jako jediný může za normálních okolností ohrozit Hänninena. Třetí místo na RZ zaznamenal Neuville a čtvrté místo Meeke. Tyto pozice patří těmto jezdcům také v průběžném pořadí.

 

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Hänninen J. - Markkula M.   Škoda Fabia S2000 1:03:01,2  ---     2.   Mikkelsen A. - Floene O.   Ford Fiesta S2000   +11,1     3.   Neuville T. - Klinger N.   Peugeot 207 S2000   +1:30,4     4.   Meeke K. - Nagle P.  Peugeot 207 S2000 +1:47,2     5.   Cave T. - Parry C.  Proton Satria Neo S2000  +4:20,3     6.    Thorburn E. - Beaton P.   Mitsubishi Lancer Evo IX  +5:08,5     7.   Greer J. - Roberts D.   Mitsubishi Lancer Evo IX   +5:51,8     8.   Oliveira D. - Miranda A.  Peugeot 207 S2000   +6:59,2     9.   Kruuda K. - Järveoja M.  Suzuki Swift S1600 +7:55,4    10.   Bogie D. - Rae K.  Mitsubishi Lancer Evo IX +8:00,9

 

Výsledky po RZ2 Scone Palace 2:

Dnes byly na programu pouze dva krátké testy, které měly pouze lehce přes 6,5 km. Ostré závodění začne až zítra. Oba testy vyhrál Guy Wilks. Na čele má loňský vítěz soutěže před zítřejší etapou zanedbatelný náskok 1,7s na Brita, Krise Meekea na Peugeotu S2000. Ten zajel v obou testech shodně druhý čas. Třetí je se ztrátou 9s Nor Mikkelsen s Fiestou S2000. Jezdec se zkušenostmi z MS zajel v obou úvodních testech třetí čas.

Rozdíl mezi 4. a 6. místem je 0,3s, čtvrtý je mladý Neuville s Peugeotem, následuje McRae s Protonem a šestý je Juho Hänninen s Fabii S2000. Tovární jezdec škody si v prvním průjezdu testu Scone Place neodpustil menší výlet mimo trať. Zbývající dva Protony (druhý tovární vůz má k dispozici Cronin, Cave jede se soukromým autem) jsou na místech 7 a 9.

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Wilks G. - Pugh P.  Škoda Fabia S2000 4:16,0  ---     2.   Meeke K. - Nagle P.  Peugeot 207 S2000   +1,7     3.   Mikkelsen A. - Floene O.   Ford Fiesta S2000   +9,0     4.   Neuville T. - Klinger N.  Peugeot 207 S2000 +11,2     5.   McRae A. - Hayes W.  Proton Satria Neo S2000  +11,3     6.    Hänninen J. - Markkula M.   Škoda Fabia S2000  +11,5     7.   Cave T. - Parry C.  Proton Satria Neo S2000   +18,0     8.   Greer J. - Roberts D.   Mitsubishi Lancer Evo IX   +19,6     9.   Cronin K. - McNulty B.  Proton Satria Neo S2000 +20,2    10.   Bogie D. - Rae K.  Mitsubishi Lancer Evo IX +21,9

 

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?