Juho Hänninen, který v hodnocení jezdců IRC již nemůže být předstižen, chce o tom víkendu ve Skotsku udělat vše pro vítězství. Podaří se mu to?
Hänninen sedlající tovární Fabii Super 2000 EVO II si letos v seriálu IRC připsal již dvě výhry a nyní si brousí zuby na další. Zda se mu to ve skotském Perthu povede, můžeme sledovat již tento víkend.
"Chtěl bych udělat vše pro to, abych mohl bojovat o výhru," říká devětadvacetiletý Fin. "Do Skotska mířím s tím, že tuto soutěž chci vyhrát, protože již nemusím myslet na vývoj celkového hodnocení. Pokud to s týmem zvládneme, klidně půjdu i do většího rizika."
Předchozí letošní Hänninenovy výhry pochází ze šotolinových soutěží v Argentině a na Sardinii. Lehké to jistě mít nebude. Loni zde nestartoval a první čtyři místa obsadili domácí jezdci. Mezi nejrychlejší z nich se řadí především Kris Meeke a Guy Wilks.
Ani jednomu sezóna nevyšla podle jejich představ, tak by si jistě rádi před zimní pauzou spravili chuť. Navíc Wilks tuto soutěž již loni vyhrál. Mezi soupeři naopak bude chybět náš Honza Kopecký, který již dva podniky před koncem šampionátu ztratil šanci na titul.
Zdroj: ircseries.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.