Martin Prokop a Jaromír Tarabus pojedou Rally Kypr

rally bohemia
rally bohemia, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
BPA 13. října 2010 16:50
Sdílej:

Martin Prokop a Jaromír Tarabus se představí v Rally Kypr 2010 (4. – 6. listopadu), závěrečném podniku IRC. Na rychlostních zkouškách kombinujících šotolinový a asfaltový povrch pojedou oba s vozy Ford Fiesta S2000.

Martin Prokop s Janem Tománkem ukončili sezonu mistrovství světa vozů S2000 po Francouzské rally. Aktuálně figurují na druhém místě v klasifikaci S-WRC; jejich konečné umístění bude jasné po skončení Britské rally, která se koná 11. – 14. listopadu a v níž budou bodovat soupeři Martina Prokopa v S-WRC.„Namísto původně plánované Britské rally jsme jeli v polovině září Japonsko, v Británii bychom tedy už do S-WRC nebodovali, a tak pro nás nemělo příliš smysl se této rally účastnit,“ vysvětluje Martin Prokop. „Místo Britské rally pojedeme na Kypru a myslím, že tato soutěž pro nás bude zajímavější. Jede se totiž na kombinovaném povrchu, v rychlostních zkouškách se střídají šotolinové a asfaltové pasáže a je možné, že právě toto je budoucnost rally. Rádi si proto takovou soutěž vyzkoušíme.“Martin Prokop s Janem Tománkem startovali v Rally Kypr už v sezoně 2009, kdy tu v rámci J-WRC zvítězili.„Rally Kypr je hodně o kombinování gum, je to něco jiného, nového a zajímavého a přesně tohle mám rád,“ říká Martin Prokop. „Pro nás by to měla být pohodová soutěž, protože nám tu nepůjde o body, nebudeme muset myslet na stav mistrovství a budeme si moct jízdu užít, trochu se do toho opřít a zariskovat. Po sezoně S-WRC pojedeme bez nervů a taktizování a já se na to moc těším.“Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem ukončili sezonu Mezinárodního mistrovství České republiky v rally vítězstvím v Rally Příbram; v konečném hodnocení šampionátu obsadili třetí místo. V rámci IRC letos startovali už v domácí Barum Rally, v níž obsadili osmé místo. Při zahraničních startech uspěli v sezoně 2008 v Britské rally, kde skončili pátí v klasifikaci P-WRC, a v roce 2009 v Norské rally, kde získali šesté místo v PWRC.„Na Rally Kypr se moc těšíme. Tato soutěž kombinuje šotolinu s asfaltem, takže to bude určitě zajímavé svezení,“ říká Jaromír Tarabus. „Narozdíl od domácích startů tu také nebudeme vázaní výsledkem, takže se těšíme na získání zkušeností a na to, že poznáme něco nového. Uvidíme, jak nám to na šotolinovém podvozku a se šotolinovými gumami půjde, protože s Fiestou S2000 nemáme na tomto typu povrchu žádné zkušenosti. Rádi bychom se ale nenechali zahanbit a dosáhli tu dobrého výsledku.“Startovní listina Rally Kypr 2010, která je závěrečným podnikem Intercontinental Rally Challenge, zatím nebyla zveřejněna. Své soupeře tak Martin Prokop a Jaromír Tarabus teprve poznají.

tisková zpráva: www.bpa.cz

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.